Linkken skrev 2015-08-02 10:14:39 följande:
Jag håller helt med, bara en frukt extra om dagen skulle jag inte heller klara mig på. Jag tar oftast en smörgås då jag blir hungrig och illamående. Är i v. 10 nu, tycker illamående är lättare under dagen och kvällen än tidigare, faktiskt. Dock mår jag fortfarande illa på morgnarna, så jag har tyvärr inga goda nyheter åt dig där.
Är det inte vanligt att äta Postafen? Jag har tagit några under graviditeten då jag också annars har tendens att bli åksjuk. Har förstått att de rekommenderas åt gravida, på apoteket sa de att många gravida tar dem mot illamående.
Nytt symptom för mig här. Har såna vansinniga krypningar i benen, kan inte sitta stilla på kvällarna och inatt somnade jag inte förrän efter kl. 3 för det kändes så otäckt i kroppen. Otroligt jobbigt!
Det är knappast någon fara att ta postafen, jag är väldigt motvillig till mediciner annars också så jag vill bara inte ta något i onödan. Kan hända att det bara är jätte dumt av mig :P... eventuellt köper jag med mig så att jag kan ta det på hemvägen om ditvägen med båt blir jätte jobbig. Man ska inte googla för mycket utan nog lita på läkare och apotekspersonal :)
Bröd och kolhydrater hjälper också mot mitt illamående också men jag äter inte annars bröd så min mage ogillar att jag äter bröd... rågbrödet har dessutom börjat bli svårt att få i sig.