• safiia

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

I norr skrev 2015-08-06 12:36:02 följande:

Känner mig helt förstörd och tom. Har börjat blöda idag. Om jag inte skulle varit gravid så hade det varit tid för mens vilket står överallt att det är helt normalt men ändå. Har gråtit hela fm men aka strax få åka iväg på vul, hade egentligen tid på tisdag men i och med detta så behöver jag få veta nu om allt står rätt till eller inte. Så alla alla tummar ni kan, snälla. Orkar inte med ett missfall.

Äsch då, hoppas allting är ok!
  • safiia
    Linkken skrev 2015-08-06 18:43:34 följande:

Nu har jag börjat få världens panik för att jag ska få missfall! Har varit rätt lugn fram tills nu, men de flesta av mina symptom (illamående, luktkänslighet, ömma bröst, trötthet...) har avtagit så snabbt och så läste jag att det är vanligast med missfall i v. 9-11 och jag är i v. 10! Visst har jag fortfarande en del symptom, men nu är jag riktigt bedrövad faktiskt. Någon annan som beter sig lika galet utan anledning?

Störst risk för missfall är väl i vecka 6-7 och 8-9. Den här har lugnat mig ganska mycket: spacefem.com/pregnant/mc.php&d=20&y=15

Och denna: sites.google.com/site/miscarriageresearch/miscarriage-general

Har ej läst ursprungsartiklarna men de ser ut som vetenskapliga artiklar.

Jag läste just i en app att illamående vanligen är som värst i vecka 10 :/ jag vet inte hur jag ska orka så länge...
  • safiia

Jag var jätte dålig igår :( kräktes konstant och ingenting hölls i mig. Var även upp på natten för att kräkas. Livrädd för att detta skall fortsätta genom hela graviditeten. Bokar tid till läkare på måndag och om det nu inte börjar bli bättre så måste jag väl acceptera medicin mot illamåendet. Vecka 8 inleds idag.

• safiia

Magproblem kan jag inte säga att jag har i och med att det mesta kommer ut andra vägen. Blir nog att åka in för dropp i morgon ifall det inte blir bättre idag. Några skedar fil och delar av en isglass har än så länge hållits i mig. :(

Sex har vi inte ens klarat av att tänka på:P...

• safiia

Idag har jag legat inne på sjukhus med dropp hela dagen. Inget har hållits i mig sedan torsdag kväll. Nu mår jag bättre, fick även medicin mot illamåendet direkt i blodet och primperan att fortsätta med hemma. Var riktigt svag i morse så det fanns inget alternativ. Nu har jag äntligen blivit hungrig igen, helt sjukt har inte varit hungrig på säkert en vecka :D var tidigare skeptisk till mediciner men nu tar jag precis vad som helst som erbjuds :P

Angående hus har vi tre extra sovrum, som det ser ut nu lär det inte bli fler än ett barn ;)

• safiia

Primperan tycks inte hjälpa :( i morse tog jag tabletten för sent och spydde upp den. Vågade inte ta en till förrän 6 h senare. Nu borde den tabletten nog ha hunnit upptas men kräktes ändå. Suck :'( det var så skönt med en spyfri dag igår tackvare mediciner och dropp. Ska till bm i morgon på blodprov så jag ska höra med henne hur jag nu skall fortsätta.

• safiia
    Irmisans skrev 2015-08-11 03:13:50 följande:

Är i gravid i v. 10+5 nu och mitt illamående har brytit ut totalt sen förra veckan. Testat att äta piller men jag bara somnar och spyr om vartannat. Jobbade igår natt och spydde 3 gånger på jobbet. Har nu legat och hållit på i snart 7 timmar. När är det dags för dropp? :'(

Jag åkte in efter 2 1/2 dygn då absolut ingenting hade hållits i mig. Ringde tidigare och de så redan då att vi kunde komma in. Var torr i munnen och väldigt svag, orkade inte gå utan åkt rullstol. Ring och hör vad de tycker på akuten/ sjukhuset.
  • safiia

Efter en veckas konstant spyende har jag idag endast än så länge spytt 2ggr :D *knock on wood* . Vecka 9 inleds i morgon, kanske det är just vecka 8som är värst då det gäller hormonerna och illamåendet?

Har inte ätit medicin sedan i morse och skaffade igår sea bands , även om jag tror att det är en tillfället att jag mår bättre och inte att sea banden hjälpt. Men jag låter dem vara på ändå :)

Har inte varit så aktiv här då jag mått så dåligt och inget har hållits i mig. Har gått ner 4kg så jag behöver verkligen inte köpa större kläder ännu.

• safiia

Ska tillägga att kvällarna varit värst. Så det återstår att se hur det går ikväll. Håll tummarna! Den senaste veckan har jag kräktes galla och blod om kvällarna och gått och lagt mig gråtande och helt slut.

• safiia

Tack :).

Spydde en gång på kvällen men det är verkligen inget emot tidigare kvällar, så det är definitivt bättre. Inte spyfri idag heller utan verkar vara ungefär som igår. Ska försöka börja äta lite riktig mat idag och hoppas att det ger lite mer krafter. Halsen känns uppsvälld men det är kanske inte så konstigt.

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?