• Cissi90

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Hur år det med cravings för er? Jag har ett galet saltsug hela tiden.. Och idag åt jag mina jäkla dumplings med jordnötssås men tror ni inte suget kommit tillbaka nu ikväll? Haha är hel konstigt i hela kroppen just nu och är sugen på dumplings men mår samtidigt illa heeeela tiden.

• Cissi90
    pannkakan87 skrev 2015-09-01 16:49:11 följande:

Ultraljudet idag blev det värsta jag varit med om. Fanns anledning till att vara så nervös. Min bebis dog för fem veckor sen men kroppen hade inte fattat det.

Är helt förstörd och har gråtit hela dagen. Ska in till sjukhuset imorrn för att avsluta det hela. 

Ta hand om dig! Kramar i massor
  • Cissi90

Hej allihop!

Mitt illamående har helt tagit över mig oxh idag kräktes Jag men det fanns ingen mat i magen så ni kan ju tänk hur det gick..

Försöker vara positiv men har insett också att jag inte riktigt förstått att gravidmagen inte kommer på en gång. Jag tänkte absolut inte köpa gravidbyxor än men idag kunde Jag inte knäppa byxorna utan att det spände i höfterna oxh magen och var tvungen att köpa gravidbyxor haha. Går in i vecka 8 i morgon liksom. Hela min kropp har bara svullnat upp och mage börjar komma men liksom bara som en "ätit för mycket" mage typ. Fick en liten verklighetssmäll tror jag.

• Cissi90
    elin1987 skrev 2015-09-03 18:34:48 följande:

Usch vad orolig jag är :( har jätteont i magen, som just under brösten ungefär.. Hoppas de inte något fel med bebis och bara förstoppning eller nå...

Ingen fara :) jag har också så haft så. Om det blir värre eller du blöder mycket kanske du sla ringa BM :)
  • Cissi90

Hahaha hörni ni tror Jag mina hormoner spelar mig ett spratt! Blev helt tårögd ikväll på KOMEDIN "Here comes the boom" för jag kände "ååh vad fint!" Haha

• Cissi90
    LMG skrev 2015-09-03 23:38:40 följande:

Härligt med alla hormoner haha, jag gråter nästan varje dag för typ allt. Igår gick verkligen hela min värld under och jag grät jätte mycket, min sambo trodde något jätte allvarligt hade hänt.. Men anledningen var bara att mina lakan var lite fuktiga så jag inte kunde bädda sängen, inte så kul då tyckte jag men idag skrattar jag åt det väldigt mycket

Haha gör samma sak! Börjar gråta eller blir tårögd ör allt möjligt varje dag nu, tycker synd om min kära sambo som inte förstår någonting
  • Cissi90
    Linkken skrev 2015-09-04 06:33:19 följande:

Usch, vilken natt! Har spänt och dragit i magen hela natten, plus att det kändes riktigt obehagligt i underlivet igår kväll. Tänkte att nu går något snett, men nej, inget har hänt. Bara jättejobbig känsla och har inte kunnat sova alls. Vad kan det vara? Kan det växa mer på natten? Sååå trött nu och måste iväg till jobbet. Gäsp!

Säkert ingen fara, läst att det brukar kännas sådär fast det är "växtvärk" för livmodern :) hoppas du kan få vila lite.
  • Cissi90

Kräktes idag igen.. Illamående konstant! Blir så ledsen för jag njuter verkligen inte alls av att vara gravid. Är glad att vara gravid men själva gradiviteten tar kol på mig. Mår så jäkla dåligt hela tiden.. Är inte "officiell" med gradiviteten än med mer än ett fåtal vänner.. Ingen på jobbet vet och jag vill bara gråta för jag mår dåligt och är så trött. Åh vet inte vart jag ska ta vägen! Vill bara må bra och njuta av min lilla därinne.. Är i vecka 8.

• Cissi90
    LMG skrev 2015-09-07 15:26:25 följande:

Jag lider med dig. Mådde också illa konstant i början men nu är jag i vecka 16 och mår nästan aldrig illa, bara när jag blir hungrig. Men har du inte ringt din barnmorska för att kolla om du kan få nått utskrivet mot illamåendet? Hoppas det blir bättre för dig snart

Tack så jätte mycket! Känner mig ynklig vilket är helt ovanligt för att vara jag.. Skönt att du mår bättre, får lite hopp då.

Ja ska nog göra det faktiskt..har inskrivning om två veckor men vet inte om jag kan stå ut :/
  • Cissi90

Hej allihop! Jag har mått extremt dåligt och varit illamående länge nu. MEN så började jag för två dagar sen äta mina gravidvitaminer och ta ett litet mellanmål (typ liten skål yoghurt) på kvällen när jag ska sova. Och POFF så försvann det hemska otroliga illamåendet på morgonen. Det kommer tillbaka runt eftermiddag när Jag inte ätit på länge och då äter Jag något litet som söta mandlar eller macka och illamåendet hejdar sig. Ät också lite lite mindre portioner, är så vanligt att man häller i sig mat och då kan illamåendet (på mig iallafall) ramla över :)

Hoppas mina tips hjälpte! Illamåendet kommer säkert tillbaka och Jag måste hitta nya sätt. Men tänkte att ni kanske ville veta :)

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?