LMG skrev 2015-10-11 11:03:19 följande:
Det går bra, går in i vecka 21 imorgon och idag är 50% av graviditeten avklarad.
Håller med dig till 100%.. Har några vänner som alltid ska kommentera magen, typ "oj nu börjar det verkligen synas" och typ "jag tror du kommer få en skit stor mage" eller bara kläcka ur sig "jäklar vad den växer". Men skulle själv vilja se dom gravid i femte månaden..Liksom vad förväntar sig folk? Att man fortfarande ska vara platt som en planka . Annars har jag inte heller gått upp mycket alls i vikt, bara magen som växt och det är ju skönt :)
Jag är SUPER TRÖTT på människor som säger åt mig vad Jag borde göra, borde äta, borde träna osv.
Alla graviditeter är olika!! Jag har redan i vecka 13 fått ont i bäckenet och ryggen. Är helt orklös för träning och illamående. Jag ORKAR inte träna eller gå för snabbt för min kropp gör ont och hjärtat. Försöker så gott jag kan. Äter inte massa sötsaker och dricker inte massa läsk, äter inte skräpmat alls ofta.
Men tydligen tycker "folk" att Jag överdriver med maten fast Jag inte gör det utan bara behöver äta när jag faktiskt är hungrig för annars mår Jag illa..
Blir så jävla ledsen och känner mig ful. Har bara gått upp två kilo men ändå växt.
Jätte jobbigt allting faktiskt..