• LMG

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

pannkakan87 skrev 2015-09-01 16:49:11 följande:

Ultraljudet idag blev det värsta jag varit med om. Fanns anledning till att vara så nervös. Min bebis dog för fem veckor sen men kroppen hade inte fattat det.
    Är helt förstörd och har gråtit hela dagen. Ska in till sjukhuset imorrn för att avsluta det hela. Gråter

Men neeej vad jobbigt :( kan inte ens föreställa mig, beklagar verkligen!
  • LMG

Tänkte bara kolla. Tidigt imorse när jag vaknade vid 5 tiden som jag gör varje dag så kände jag typ som små pickande inne i magen. Kändes nästan precis som när man får nervryckning i ögonbrynet typ. Men är det ens möjligt att känna barnet så tidigt? Går in i vecka 16 imorgon. Och det kändes inte som tarmar som rör sig, satt liksom för långt ner för att kunna vara det och kände bara en gång sen försvann det

• LMG
    Cissi90 skrev 2015-09-03 23:25:14 följande:

Hahaha hörni ni tror Jag mina hormoner spelar mig ett spratt! Blev helt tårögd ikväll på KOMEDIN "Here comes the boom" för jag kände "ååh vad fint!" Haha

Härligt med alla hormoner haha, jag gråter nästan varje dag för typ allt. Igår gick verkligen hela min värld under och jag grät jätte mycket, min sambo trodde något jätte allvarligt hade hänt.. Men anledningen var bara att mina lakan var lite fuktiga så jag inte kunde bädda sängen, inte så kul då tyckte jag men idag skrattar jag åt det väldigt mycket
  • LMG
    Linkken skrev 2015-09-04 06:33:19 följande:

Usch, vilken natt! Har spänt och dragit i magen hela natten, plus att det kändes riktigt obehagligt i underlivet igår kväll. Tänkte att nu går något snett, men nej, inget har hänt. Bara jättejobbig känsla och har inte kunnat sova alls. Vad kan det vara? Kan det växa mer på natten? Sååå trött nu och måste iväg till jobbet. Gäsp!

Jag brukar också känna av det mer på nätterna. Men jag tänker att det är väl kanske ganska logiskt att det växer mer när man slappnar av och kroppen får jobba ifred? Brukar även ha en obehaglig känsla ner i underlivet ibland men det trycker nog på ganska bra neråt ju tyngre det blir :) vilken vecka är du i? Jag gick in i vecka 16 idag och då kan man tydligen börja känna sammandragningar också
  • LMG
    junibarn19 skrev 2015-09-06 09:05:22 följande:

Jag känner nästan inget i magen, men min rygg gör väldigt ont, känns som att någon drar isär den.. (I sidled, i svanken), idag är det lite bättre.

Jag är ganska lång och tydligen är det vanligt att det spänner mindre i magen då.

För övrigt mår jag väldigt bra, är såklart tröttare än vanligt, men inga större besvär :)

Hur mår ni?
    Jag är nu i v.16 :)

Jag mår jätte bra nu om man jämför med i början :) är också i v.16, kan må lite illa ibland bara. Annars har jag tyvärr börjat få foglossning.. Det gör väldigt ont och ibland kan jag knappt gå. När har du bf? Tänkte eftersom vi är i samma vecka
  • LMG
    junibarn19 skrev 2015-09-06 14:34:54 följande:
    Jag har bf 22 februari :) när har du?
    Tror det är foglossning jag också har, inte skönt alls .. Dock lindrigt än :)
    Jag har bf 26 februari :) så skiljer bara några dagar då
  • LMG
    Linkken skrev 2015-09-06 16:28:43 följande:

Har ni andra börjat handla något ännu till bebisen? Jag har hittills bara köpt ett fåtal plagg (och fått en del gammalt av mamma), men börjar fundera om man kanske kunde börja köpa lite större grejer också?! Finns ju inga garantier för att man är så pigg och rörlig de sista månaderna att man orkar greja med en massa då, samt att det ju blir väldigt dyrt om allt ska köpas på en gång. Hur ser ni andra på det?
    Är i vecka 15 nu och vill liksom inte längre tänka att det kan gå åt skogen mer...

Vi har köpt spjälsäng, brios vyssa lull tassar till spjälsängen och några plagg bara. Men vi ska börja köpa lite varje månad nu så inte allt blir så dyrt på en gång
  • LMG

Jag måste bara fråga. Är det ingen mer som har blivit sugen på något ni aldrig trodde ni skulle bli sugen på? Jag har sånt sjukligt sug efter surströmming, fast jag aldrig ens smakat det. Men hela kombon med brödet, potatisen, créme fraiche, dill, lök och fisken får det typ att rinna i munnen på mig. Blir helt förvirrad för jag har alltid tyckt det luktar så fruktansvärt äckligt och nu helt plötsligt är jag så sjukt sugen på det. Är detta ens normalt? Haha

• LMG
    Cissi90 skrev 2015-09-07 12:19:19 följande:

Kräktes idag igen.. Illamående konstant! Blir så ledsen för jag njuter verkligen inte alls av att vara gravid. Är glad att vara gravid men själva gradiviteten tar kol på mig. Mår så jäkla dåligt hela tiden.. Är inte "officiell" med gradiviteten än med mer än ett fåtal vänner.. Ingen på jobbet vet och jag vill bara gråta för jag mår dåligt och är så trött. Åh vet inte vart jag ska ta vägen! Vill bara må bra och njuta av min lilla därinne.. Är i vecka 8.

Jag lider med dig. Mådde också illa konstant i början men nu är jag i vecka 16 och mår nästan aldrig illa, bara när jag blir hungrig. Men har du inte ringt din barnmorska för att kolla om du kan få nått utskrivet mot illamåendet? Hoppas det blir bättre för dig snart
  • LMG
    Cissi90 skrev 2015-09-07 12:19:19 följande:

Kräktes idag igen.. Illamående konstant! Blir så ledsen för jag njuter verkligen inte alls av att vara gravid. Är glad att vara gravid men själva gradiviteten tar kol på mig. Mår så jäkla dåligt hela tiden.. Är inte "officiell" med gradiviteten än med mer än ett fåtal vänner.. Ingen på jobbet vet och jag vill bara gråta för jag mår dåligt och är så trött. Åh vet inte vart jag ska ta vägen! Vill bara må bra och njuta av min lilla därinne.. Är i vecka 8.

Jag lider med dig. Mådde också illa konstant i början men nu är jag i vecka 16 och mår nästan aldrig illa, bara när jag blir hungrig. Men har du inte ringt din barnmorska för att kolla om du kan få nått utskrivet mot illamåendet? Hoppas det blir bättre för dig snart
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?