• Natalila

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Fick med mig en kartong kläder från brorsan idag men småkläder,, nu har man tvättat och sorterat upp lite, så mysigt att få pyssla lite med den lillas saker :)

• Natalila

Idag var jag och sambon och provkörde lite vagnar, vilken djungel!
    Hittade en vagn som båda fastnade för men den va ju såklart inte så bra att köra här hemma på landet med :/
    Kanske får bli två stycken, en terräng vagn och en lätt och smidig :)

• Natalila

Har hittat en vagn som jag SKA ha! Har tänkt köpa den snart för dom hade inte så många kvar på lagret. Sambon sa att han tyckte jag skulle vänta tills ultraljudet ifall de är två där inne (har tvillingar i släkten) men jag kommer köpa den innan ändå :p
    Mamma sa idag oxå att hon tycker min mage ser så konstig ut så jag sa de att de är väl en tvillingsmage då!
    Men jag tror nog att de bara ligger en där inne :) skulle va jättekul med två oxå men nä jag tror på en :)

• Natalila
    Obsession89 skrev 2015-09-22 18:13:42 följande:

Ni som är lika långt gångna som mig (är i vecka 19) när har ni nästa träff med bm? Jag har nästa tid i vecka 24. Kändes lite långt dit men det kanske är det normala?:)

Jag är inte lika långt gången men sist jag träffade bm sa hon att vi skulle träffas i vecka 20 efter ultraljudet! :)
  • Natalila

Åh så blev de vecka 15 :D
    Fick ett samtal från bm igår och jag hade tydligen för högt järnvärde så måste in å ta nya prover och se om de har blivit bättre!
    Bara hoppas på de bästa :)

• Natalila

Jag tycker att de är rätt dåligt som i vårat län eller kommun eller hur de delas upp att man inte en aning om den lilla där inne mår bra, växer som den ska eller överhuvudtaget ens finns där inne fören de är daga för ultraljud i mitt fall nu dagen jag går in i vecka 19.
    Tänk om den inte har klarar sig där inne dom senaste veckorna :/

• Natalila
    Linkken skrev 2015-09-28 13:17:39 följande:
    Får du inte höra något hjärtljud heller innan vecka 19? Har du funderat på att gå privat? Här i Finland får alla sitt första ultraljud efter vecka 12 (jag var i vecka 13) men vi gick ändå privat i vecka 11, eftersom jag var lite nojig och det var absolut värt pengarna! Jag tycker också att vecka 19 är otroligt sent att få se sin bebis, måste jag säga...
    Jag ska till bm nästa vecka och ta några prover och se om det har blivit bättre, ska fråga då om jag kan få höra hjärtljuden.
    Nä har inte funderat på någon privat.
    Dom borde kolla i vecka 12 tycker jag först å se så allt ser bra ut.
  • Natalila
    LMG skrev 2015-09-28 17:41:41 följande:

Då var äntligen rutinultraljudet gjort. Låg en fullt frisk liten flicka i min mage :) är såå glad just nu

Åh vad kul!
    Håller på att längta ihjäl mig.
  • Natalila

Hoppas man får känna lilla chabo nu ikväll igen :)
    Vad kallar ni er lilla där inne för? :)

• Natalila

Va hos bm igår och tog nya prover för dom förra var lite svajiga så hoppas de ser bättre ut nu. Sambon frågade om de här med att höra hjärtljuden eftersom vi har varken sett eller hört att de finns något där inne (v.17 idag) men hon ville vänta tills vi hade varit på ultraljud ifall vi inte skulle höra ljuden om den lilla ligger konstigt i magen. Så om två veckor får vi äntligen se lillen i magen!

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?