Anonym (brottslingar) skrev 2015-07-27 11:01:23 följande:
Vem har påstått att kriminella ligor och människohandel står bakom all yrkestiggeri mer än du insinuerar att folk gör så?
Däremot så bryter dom mot lagar efter dom har kommit hit, en lång rad med såna så kalla dom för kriminella är inte sakfel, dom flesta av dom begår dessa på egen hand och inte under tvång av andra.
Att yrkestigga som ett ex är i motsatsen till det du påstår inte lagligt
Sen utnyttjar ligor varandra väl på plats med att "beslagta" bästa platser och utpressa andra om dom vill sitta där så kriminalitet i samband med yrkestiggeri är omfattande.
Nedskräpning och olaga bosättningar är vad dom gör genellt i grupp, givetvis har det och yrkestiggeri sammankopplat då vi inte skulle drabbas av det ifall ifall dom inte kom hit för att tigga.
Blir less på skönmålning av yrkestiggare, dom förstör, utnyttjar, lurar och kostar stat enorma pengar och allmänhet en del obehag.
När företag råkar ut för svin, hela grönområden blir omvandlade till toaletter, privatpersoner får sina egendom beslagna under tiden polisen rycker på axlarna och gör inget åt saken så är det dags att vakna upp.
Allt jag nämnde är olagligt, allt jag nämnde begås generellt av dom alla.
Sen att du vill betala folk så dom stannar kvar på gatan och fortsätter förstöra för sig själva och oss, varför gör du det?
Din egen självkänsla eller du tror på allvar att dom blir hjälpta av dina nonchalanta naiva gest i form av pengar?
De får väl ta in på camping som alla andra får göra när de åker iväg och ska bo i tält. Skulle ALLA inkl jag göra som tiggarna så skulle Sverige bli en soptipp. Varför ska jag betala sophämtning när romerna kan kasta sitt hushållsavfall i parken. Då kan ju jag också göra det och sparat några tusenlappar om året. Skita i buskarna i parken också och slippa betala VA avgiften.