Anonym (Tvåbarnsmamman) skrev 2015-07-26 22:14:34 följande:
Tyvärr har de blivit mer aggressiv i sitt tiggande. Sist jag åkte till maxi kom en gåendes mot oss när jag packade ur barnvagnen och satte min fyra månaders gamla son i den samt tog ut vår femåring ur bilen och tiggaren försökte trycka upp sin mugg när jag stod med ett barn utanför bilen och hjälpte den andre. Jag blev verkligen stressad och tänkte Gud bara han inte tar min son i barnvagnen eller välter den som man läst om. Jag fick ut äldsta sonen och tog och låste bilen och satte handen på barnvagnen ock äcklet tog tag i vagnen och tryckte upp muggen i fejset på mig igen. Han höll i vagnen ett bra tag kändes det som innan han släppte och gick. Då såg jag i ögonvrån hur en äldre herre var påväg åt vårt håll. Tyvärr jag vågar inte åka och handla själv längre. De är överallt och de kommer bli allt mer aggressivare pga att de blir fler som ska slåss om de få pengar som skänks.
Detta är den tragiska verkligheten många naiva plånböker, ursäkta, godhjärtade fånar inte inser.
Genom att ge dom pengar så hjälper dom inte fattiga, dom betalar dom fattiga för att förbli i fattigdom.
Man betalar dom så att barnen inte får gå i skolan, för att ungarna tas från skolan för att ingå i familjeverksamheten eller så skiter dom i skolan överhuvudtaget när dom är ute och flänser över hela eu.
Samtidigt som pengar som ges kostar stat ohyggliga summor i sanering och återställning av natur/egendom.
Sist men inte minst, nu när dom flesta har fått nock av yrkestiggeri och dom har blivit för många, så kommer det mindre och mindre pengar deras väg, slutligen kommer dom inte ens ha mat för dagen, naiva plånböcker som ger pengar betalar i slutändan för att folk ska svälta.
Beklagar fär vad du har varit med om, har själv stött flera påstridiga as som ofreda mig på gatan, otur för han så hade jag musik i lurarna och stod i en folksamling där jag förväntade mig att folk skulle respektera min space.
Vilket folk gjorde men inte yrkestiggaren som körde upp muggen i ansiktet på mig från ingenstans, min respons var instinktivt, jag slog bort föremålet som poppa upp i min synfält, djävlar vad det blev liv i luckan
Mer liv i luckan var när jag skulle ta ett foto på en väldigt modemedveten tiggare, hon satt med finfilade och lackade naglar på sin post, tyckte att det var så skrattretande att jag plockade fram mobilen, hon hotade mig att hon skulle hälla sitt pressbyrå kaffe på mig, (manikyr, går väl på några hundra, nagellack kan man i och för sig få billigt men detta såg inte ut som den billiga sorten pressbyrå kaffe går väl på några tior)
Så det går bra för visa men jag misstänker att vi går emot en i princip svältkatastrof, i ett modern västland, eller ja, om man överhuvudtaget kan kalla oss nu mera för det.
men, hur jävla iriterande dom är, eller hur hotfulla dom är må uppfattas mellan varven så behöver du inte vara rädd för dom, mitt på dagen så kommer dom inte råna eller fysiskt ge sig på på folk, inte för att jag ger dim mycket creed för inteligens men så korkade är inte ens dom.
Alla våldsamma konflikter vi har läst om var rivaliserade klaner/grupper som tyckte att förhandlingsbordet var en för lång omväg så mellanskillnader om placeringar löstes med hot och våld.