• nihka

Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!

Anonym (brottslingar) skrev 2015-07-27 15:47:27 följande:

Bara 99,9 % som bosätter sig illegalt i diverse skogar, parker, tunnelbanor, busskurer, parkeringsplatser, eller bara på gatan där dom anser passa som torg eller shoppingcenter i stan.

Vad är det du försöker förklara, att 0,1 % tar faktiskt in på camping, om dom ens blir insläppta?

Det ursäktar inte dom andra för vad dom sysslar med.

du har redan fått det förklarat för dig men du verkar inte vilja se vad som händer mer än du vill provocera.

Källa på det och dina hjärnvindlingar räknas inte som en källa.
  • nihka
    Anonym (brottslingar) skrev 2015-07-27 16:05:28 följande:

Du läser väl media? eller du är fullt nöjd med din nidbild du har målat upp av yrkestiggare?

Om vi skiter på snyftinnehållet.

www.svd.se/kakstaderna-breder-ut-sig-i-stockholm

30 tal kåkstäder bara i stockholm 2013.

www.svd.se/taltlager-i-stockholm-far-sta-kvar-tills-vidare

133 kåkstäder rivna 2015 där kom det fram till att det inte är nock att bara avhysa dom från en plats till en annan.

Sin källa att dom uppehyåller sig legitimt och betalar för sig?

Samtidigt som du har lite text du lämpligt glömde bort.

Anonym (brottslingar) skrev 2015-07-27 11:01:23 följande:

Vem har påstått att kriminella ligor och människohandel står bakom all yrkestiggeri mer än du insinuerar att folk gör så?

Däremot så bryter dom mot lagar efter dom har kommit hit, en lång rad med såna så kalla dom för kriminella är inte sakfel, dom flesta av dom begår dessa på egen hand och inte under tvång av andra.
    Att yrkestigga som ett ex är i motsatsen till det du påstår inte lagligt

Sen utnyttjar ligor varandra väl på plats med att "beslagta" bästa platser och utpressa andra om dom vill sitta där så kriminalitet i samband med yrkestiggeri är omfattande.

Nedskräpning och olaga bosättningar är vad dom gör genellt i grupp, givetvis har det och yrkestiggeri sammankopplat då vi inte skulle drabbas av det ifall ifall dom inte kom hit för att tigga.

Blir less på skönmålning av yrkestiggare, dom förstör, utnyttjar, lurar och kostar stat enorma pengar och allmänhet en del obehag.
    När företag råkar ut för svin, hela grönområden blir omvandlade till toaletter, privatpersoner får sina egendom beslagna under tiden polisen rycker på axlarna och gör inget åt saken så är det dags att vakna upp.
    Allt jag nämnde är olagligt, allt jag nämnde begås generellt av dom alla.

Sen att du vill betala folk så dom stannar kvar på gatan och fortsätter förstöra för sig själva och oss, varför gör du det?
    Din egen självkänsla eller du tror på allvar att dom blir hjälpta av dina nonchalanta naiva gest i form av pengar?

Det var en jävla massa text utan källa på " Bara 99,9 % som bosätter sig illegalt".

Länka till din källa. Vad du tycker, tror och tänker är inget sifferunderlag.
  • nihka
    Anonym (brottslingar) skrev 2015-07-27 16:05:28 följande:

eller du är fullt nöjd med din nidbild du har målat upp

Anonym (brottslingar) skrev 2015-07-27 11:01:23 följande:Vem har påstått att kriminella ligor och människohandel står bakom all yrkestiggeri mer än du insinuerar att folk gör så?
    Däremot så bryter dom mot lagar efter dom har kommit hit, en lång rad med såna så kalla dom för kriminella är inte sakfel, dom flesta av dom begår dessa på egen hand och inte under tvång av andra.

Sen utnyttjar ligor varandra väl på plats med att "beslagta" bästa platser och utpressa andra om dom vill sitta där så kriminalitet i samband med yrkestiggeri är omfattande.
    Nedskräpning och olaga bosättningar är vad dom gör genellt i grupp, givetvis har det och yrkestiggeri sammankopplat då vi inte skulle drabbas av det ifall ifall dom inte kom hit för att tigga.
    Blir less på skönmålning av yrkestiggare, dom förstör, utnyttjar, lurar och kostar stat enorma pengar och allmänhet en del obehag.
    När företag råkar ut för svin, hela grönområden blir omvandlade till toaletter, privatpersoner får sina egendom beslagna under tiden polisen rycker på axlarna och gör inget åt saken så är det dags att vakna upp.
    Sen att du vill betala folk så dom stannar kvar på gatan och fortsätter förstöra för sig själva och oss, varför gör du det?
    Din egen självkänsla eller du tror på allvar att dom blir hjälpta av dina nonchalanta naiva gest i form av pen

Citera mig gärna där jag målar upp denna nidbild.

Jag har så här långt berättat att jag anser att det är frivilligt om man vill ge till tiggare eller inte, citerat och länkat till en vetenskaplig undersökning, sagt att det inte är olagligt att tigga samt att alla tiggare inte bryter mot några lagar.
  • nihka
    Anonym (brottslingar) skrev 2015-07-27 16:27:30 följande:

Du fick källor det rör sig om hundratals bosättningar runt om i landet där långt fler får stå kvar utan åtgärd.

Jag har hört talas endast om ett campingplats där dom faktiskt betalade för sig men det var undantagsfall och det var en liga som gjorde miljoner.
    Och förstörde mark för miljoner samtidigt.

Peka du på dina "lagliga" yrkestiggare för jag kan bara dirigera till google med enkel sökfras, kåkstäder i Sverige, tiggar tältläger i Sverige, resultaten talar för sig själv.
    Där får du fram tusentals artiklar i bland annat respektabla tidningar jag redan har länkat till.

Länka du till en artikel där yrkestiggare beskrivs som skötsamma individer som inte ställer till nått och betalar för sig för sin vistelse här.

Sen har du en massa text du vågar inte röra i brist på nått att säga emot

Anonym (brottslingar) ber om svar för sjätte gången

Vem har påstått att kriminella ligor och människohandel står bakom all yrkestiggeri mer än du insinuerar att folk gör så?

Din egen självkänsla eller du tror på allvar att dom blir hjälpta av dina nonchalanta naiva gest i form av pengar?

----------------------------------------------

Så du menar alltså att markockupation, beslagtagna byggnader, busskurer trappuppgångar, stöld, miljöförstöring, ofredande och mer därtill är fullt lagligt i landet?

Du får lära dig att processa text, jag skrev att yrkestiggere är kriminella oavsett om det styrs av ligor i hemlandet eller om dom "bara" grupperar sig efter ryktet att man kan göra vad som i landet Sverige och begår brott i efterhand.

Så din länk är för femtioelva gången irrelevant och oft, svara nu på frågor.
    Baksidor av det du tydligen försvarar av nån underlig anledning, kan du uppge anledningen?

Nu blev det lite knas med texten men kan du peka på lagstycke där det ovanstående är fullt lagligt?

Jag förstår att du vill ha sista ordet men en diskussion fungerar som så att man bemöter text med nån form av respons, inte citera text och upprepa skit som inte stämmer.

Du kommer med ett påstående om 99.9% utan att ha minsta belägg för det. Jag föreslår att du inte kommer med "statistik" utan att kunna backa upp med källa.

Jag förnekar inte att olagliga bosättningar är ett problem, men det är fel att påstå att alla tiggare begår kriminella handlingar bara av att vistas i Sverige. Du har i själva verket ingen aning om hur många som frikampar och hur många som bor inhysta någonstans.

Bra att du tycker man ska bemöta. Bemöt mig med en källa på dit påstående. Det är det enda jag har bett om.
  • nihka
    Anonym (brottslingar) skrev 2015-07-27 16:32:05 följande:

Vilket är fruktansvärt felaktigt i allt du skriver.

Sen är det frivilligt om man vill eller inte vill betala för miljöförstöring i landet och ofredande av befolkningen absolut, det finns ingen lag mot dumhet tyvärr.

Däremot så är den stående frågan varför du inte tar ansvar för detta nu när du betalar dom att fortsätta sin kriminella karriär här.

Exakt VAD är fel och utgör i ditt tycke en "nidbild" av "Jag har så här långt berättat att jag anser att det är frivilligt om man vill ge till tiggare eller inte, citerat och länkat till en vetenskaplig undersökning, sagt att det inte är olagligt att tigga samt att alla tiggare inte bryter mot några lagar"?
  • nihka
    Anonym (Inte en chans) skrev 2015-07-27 17:03:33 följande:
    Hallå? Ekar det? Dags för en kurs I läsförståelse? Det är två länkar helt synliga i inlägget...!
    Innan jag anmäler det här inlägget passar jag på att fråga VAR jag hittar stöd för siffran 99,9%?
  • nihka

Nu har ju polisen gått ut med att de var felciterade och tillbakavisar innehållet i dessa artiklar och forskning visar att majoriteten av tiggeriet i Sverige inte är kriminellt organiserat. Jag länkar gärna om du har missat detta.

Kolla in i mina ögon så ser du att det jag säger är sant. Hahahahaha!
  • nihka
    Anonym (inte en spänn) skrev 2015-07-27 17:26:08 följande:
    Ja har man inga vettiga argument att komma med, så kan man ju anmäla de som inte delar ens uppfattning. Känns som dagisretorik i mina ögon. "Buhu, FRÖKEN! Kalle kastade sand på mig i sandlådan, säg till honom, buhu..."
    Den som inte vill rätta sig efter forumregler har inget här att göra. Personangrepp strider mot forumreglerna vad du än anser att det liknar dagis.

Jag har inte lagt fram något argument utan har bett om en källa på en siffra 99.9% som personen som kom med inte har klartat av att styrka eftersom det naturligtvis är hot air.
  • nihka
    Anonym (Inte en chans) skrev 2015-07-27 17:26:15 följande:

Du gör verkligen ett helt obalanserat intryck. Om du vill bli tagen på allvar mitt bland ditt vänsterspammande av FL, se då till att plocka in en oberoende länk som stöttar det du säger. Åtminstone. Annars har man inte mycket att hämta här.
    Jag ser inte riktigt vad din syn på mitt mentala tillstånd har att göra med trådens ämne eller din syn på något om min person för den delen.

Vad är det som jag har sagt som ska stöttas av en oberoende länk? Inget vad jag kan se. Däremot efterlyser jag en länk till någon annans påstående. Du kanske har blandat ihop oss. Jag är inte den som kommit med siffran 99,9 % utan den som ber personen som kom med den att källhänvisa.
  • nihka
    Anonym (Ghost) skrev 2015-07-27 17:35:29 följande:

Jag tycker att man själv måste få avgöra var och en för sig om man vill ge eller ej.
    Det är inte fel någondera.
    Det är upp till var och en.

Men det som får mig att känna äckel och förakt här är dom människor som inte stoppar där.
    Utan som sitter och sprider sin hatpropaganda och hets mot människor dom vet väldigt lite om, baserat på grupptillhörighet.
    Att extrapolera, vantolka och bortse från det som inte passar har man inga problem med.
    Man stöttar varandra i den här hetsen som kommer drabba oskyldiga.
    Det är som den sämsta sortens pöbelgrupp.
    Den moralen man visar upp är så mycket lägre än dom man försöker framställa som moraliskt förkastliga.
    Och man befinner sig ändå långt så långt ifrån den nöd som många romer lever under.
    Den vare sig kan eller vill man sätta in i.
    Det är ynkligt, fegt och etiskt oförsvarbart.
    Fy fan för vissa av er.

De kan inte vara många. Har hittills inte träffat en enda irl som kommit med den typen av hatpropaganda.
Svar på tråden Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!