• nihka

Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!

Anonym (brottslingar) skrev 2015-07-27 20:58:44 följande:

Standard taktik från visa medlemmar på denna sida, låtsas som om det regnar när pinsamma sanningar kommer fram, ändra spår, släng på lite rasism i det hela, upprepa skit som redan har blivit bemött och avfärdad, insistera med dårens envishet.

För eller senare ger folk upp så har man "vunnit"

Låt oss inte bry oss hur mycket skit yrkestiggare har producerat under tiden, hur många dom har ofredat, hur många inbrott det har begåtts, hur mycket natur det har kostat, hur mycket i sanering har gått ut senaste dygnet och så vidare, det finns inte lalalalalala.

Klart vi måste dessa stackars utsatta diskriminerade "romer"

Det känns bekant antar jag

Stirra på en punkt på väggen och säg "man kan inte hitta på statistik, man kan inte hitta på statistik". Låt det sjunka in och kom inte sedan inte dragandes med 99,9% igen om inte någon, någonstans har räknat på det.
  • nihka
    Anonym (Inte en chans) skrev 2015-07-27 21:19:12 följande:
    Jag håller med dig i sak - slänger man sig med fakta ska man kunna backa upp det med länk/länkar/böcker etc. när tillfrågad.

Men människa, så aggressivt du "debatterar". Är du EU-migrant eller vad?
    Aggressivt? Hahahahahahahaha! Jag har inte frågat någon om det ekar uppe i deras huvud, inte talat om att det är fel på någon jag pratar med här mm mm mm utan bemött de som kommer med sådant till mig utan att uttala mig om deras person. Jag har istället frågat efter länkar till påståenden och backat upp mina påståenden med länkar. Vad är problemet?

Det beror sig på hur du menar. Jag har bott i andra europeiska länder periodvis över åren.

• nihka
    Anonym (Inte en chans) skrev 2015-07-27 21:09:49 följande:
    "så länge jag kan"? Hmm, det låter lite som ett hot. Är du en sån där som man inte får kritisera, oavsett om du har fel eller rätt? Det verkar finnas några sådana på varje forum.
    Nej, det var inget hot. Jag kan inte svara på hur länge du kommer vara så road av att "jag gör bort mig"? Förr eller senare hoppas jag ju på att det ska sjunka in att det är du som gör bort dig genom att inte klara av att diskutera utan att gå till personangrepp. Då kanske du inte känner att jag är så "underhållande" längre. Eftertänksamhetens kranka blekhet - typ.
  • nihka
    Anonym (Inte en chans) skrev 2015-07-27 21:48:42 följande:
    Okej. Jag vet att du inte är topic här men jag kan inte låta bli att undra om du vet hur du uppfattas. Med risk för att vara ot alltså: Jag känner folk väldigt väl som kommer från Finland, Sverige, Norge, Ungern, Kroatien, Slovenien, Serbien, Italien, Spanien, Frankrike, Tyskland, Storbritannien, USA, Peru, Ecuador, Australien... Men aldrig har jag varit med om någon som skriver så aggressivt som du. I nästintill varje inlägg finns från dig ett försök till verbal örfil. Om du inte kan se det själv så lider du tydligen iaf inte av det. Men du framstår som otroligt (med feta understrykningar) arg, nästan hatisk faktiskt, vilket måste vara jobbigt. Det färgar dina inlägg.
    Jag tror att du får ställa frågan till dig själv om varför du projicerar. Titta bakåt på dina inlägg och för de som fattas se dem citerade. Det är du som gått till personangrepp och inte jag. Du tycks bli provocerad av att man inte sväljer din världsbild utan envist fortsätter att be om belägg för påståenden. och tillbakavisa påståenden om saker jag aldrig sagt som "oskyldiga änglar" och what more.

Nej, jag lider inte av att fråga gång på gång efter belägg på helt befängda påståenden som att alla tiggare i Sverige per definition är kriminella. Pulsen går inte ens upp, men jag får många tillfällen att skratta som du ju har märkt. Fast egentligen är det inte så roligt utan tragiskt att människor är så hatiska mot fattiga människor - eller förlåt de är bara fattiga så länge de stannar hemma. Så fort de korsar gränsen in till Sverige är de "ekonomiska turister" och "kriminella". Samma människor som det ändå är så synd om att man ska hjälpa dem på plats.
  • nihka
    Anonym (inte en spänn) skrev 2015-07-27 22:08:11 följande:
    Du kanske skall hålla i sär begreppen något. Det var inte jag som skrev något om det ekar eller inte. Det var snarare "inte en chans" som gjorde det. Oförskämt skulle jag kalla den typen av uppförande.
    Jag ska hålla isär begreppen? Hmm. Jag har inte påstått att du har skrivit så, men du kommenterade hur jag bemötte påhoppen varför jag undrade om det även var din debattstil. Nu har du svarat att det inte är det. Tack för svar.
  • nihka
    Anonym (Inte en chans) skrev 2015-07-27 22:22:03 följande:
    I hennes långa inlägg precis här ovan så förväxlar hon mig med dig. Jag har hållit mig till reglerna och jag har aldrig skrivit om "oskyldiga änglar".

Fast våra namn är ju väldigt lika förstås.
    Jag kan tala för mig själv tack så mycket och jag har inte förväxlat någon med någon.

Jag är medveten om att du inte har skrivit om "oskyldiga änglar". Jag har ändå fått tillbakavisa en mängd påhittade utsagor av andra om vad jag har sagt och för det kallar du mig aggressiv. Du och jag har ju inte sagt så mycket till varandra men du har haft väldigt många åsikter om vad jag sagt till andra. Märkligt nog enbart en åsikt om vad andra sagt till mig.

Nej, du har inte hållit dig till reglerna och det vet du.

• nihka
    Anonym (Anna) skrev 2015-07-27 22:22:50 följande:

Vad krävs för att inte vara snål? Ge varje gång, både på vägen in till affären och när an går ut?

Det avgör var och en. Man måste inte ge alls. Jag ger varje gång jag handlar, en gång oftast på vägen ut och inte när jag bara går förbi och så är jag månadsgivare till hjälporganisationer varav en är för romska barn.
  • nihka
    Anonym (Inte en chans) skrev 2015-07-27 22:46:52 följande:
    du kan alltså inte ens erkänna att du blandat ihop två medlemmar med snarlika namn?

Trots att det är kristallklart för alla som läser?

Kör vidare bara. Nu önskar jag godnatt.
    "Kristallklart" - ytterligare fantasier som man förväntas dementera.

Jag har en ordväxling med främst någon annan som du kritiserar och sedan förväntar du dig att jag bara ska ta upp saker som du har sagt. OK. Då förväntar jag mig att du bara ska kommentera det jag har sagt till dig.
  • nihka
    Anonym (Gör det bara) skrev 2015-07-27 22:49:03 följande:
    Och du plockar bajs.
    Bravo.
    Hjälper du till att sanera efter deras boplatser också? Plockar du upp deras bajs ur buskar och lekplatser?

Ja. Nu svarar jag inte på fler anonyma inlägg från dig.

Ja, jag hjälper till att sanera. Gör inte du?
  • nihka
    Anonym (brottslingar) skrev 2015-07-27 23:16:03 följande:

Av alla alla faktafel du har producerat 

Orkade faktiskt inte läsa längre än hit.

Nämn ett faktafel jag har producerat. Det är väl bara för dig att dra ett ur hatten eftersom du påstår att jag kommit med så många. Vänligen citera så det är är något jag faktiskt sagt och inte något du knackat ihop efter fria fantasier.
Svar på tråden Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!