• Anonym (gunilla borling)

Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!

Jag skäms så fruktansvärt när man går förbi mataffären och ser hur folk efter folk passerar de stackars tiggare som sitter utanför och inte ger ett öre. De tittar inte ens på dem när de säger "hej" utan bara susar förbi. Det är så jjäkla egoistiskt. Här lever vi i ett land med god ekonomi och har inte råd att ge en krona eller en femma till de som inget har....

Tycker ni ska skämmas ni snåla svenskar! Ni är som smålänningar allihop!!!

• Svar på tråden Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!
  • Anonym (Inte en chans)
    Anonym (gunilla borling) skrev 2015-07-25 19:33:38 följande:

Jag skäms så fruktansvärt när man går förbi mataffären och ser hur folk efter folk passerar de stackars tiggare som sitter utanför och inte ger ett öre. De tittar inte ens på dem när de säger "hej" utan bara susar förbi. Det är så jjäkla egoistiskt. Här lever vi i ett land med god ekonomi och har inte råd att ge en krona eller en femma till de som inget har....

Jag har inte direkt god ekonomi. Jag har precis så att jag kan unna mig en veckas verklighetsflykt, som jag sedan "lever på" under resten av året då man är ganska fängslad.

Jag hjälper min släkt eller vänner. Det finns inga pengar till NÅGOT annat.

Och de som är rika har höga omkostnader. Hus är dyrt, ny bil är dyrt, sommarstuga är dyrt, skatterna på hög lön är 50%! Så jag förstår helt att de inte vill slänga ut sina surt förvärvade till läskiga brottslingar. Dessutom brukar rika ge mycket i välgörenhet. Lökare utan gränser och Röda korset t ex, får största delen av sina pengar från förmögna välgörare.

Det skulle ALDRIG FALLA MIG IN att ge ett öre till tiggarna! Dessutom är de alldeles för många! Har sex sju st i och omkring mitt närmaste köpcentrum.
  • Anonym (Inte en chans)
    Anonym (Jens) skrev 2015-07-26 11:48:25 följande:

Jag skulle hellre elda upp mina pengar än ge dem till tiggare. Däremot ger jag varje månad en hygglig slant till Rädda Barnen.

My hero
  • Anonym (Inte en chans)
    Anonym (för helvete) skrev 2015-07-26 12:30:22 följande:

Du missade tydligen den långa raden av brott dom begår i princip automatiskt när dom vistas här.

Dom är kriminella hela bunten och det är kriminalitet som bekostas av naiva idioter som ger dom pengar.

Håller med, sponsrar man skitet ska man ta ansvar för vad det innebär, det är inte att hjälpa dom "fattiga" direkt, det är att sanera efter dom, för att inte nämna ersätta diverse företag för svin dom utsätts för, kommuner för sanering, rättskostnader.

Rent praktiskt borde varenda idiot som ger pengar betala stat en hundring för varje krona dom ger till yrkestiggare.

Japp, hos oss får de inte längre gå "omärkta" då antingen vakt eller personal punktmarkerar dom efter stöldvågen nyligen (efter att det här nyare gänget tiggartjuvar kommit)
  • Anonym (för helvete)
    Anonym (Inte en chans) skrev 2015-07-26 13:00:03 följande:
    Japp, hos oss får de inte längre gå "omärkta" då antingen vakt eller personal punktmarkerar dom efter stöldvågen nyligen (efter att det här nyare gänget tiggartjuvar kommit)

Till vilken kostnad kan man då fråga sig, vad har en vakt i timlön och hur mycket kostar det att punktmarkera svinen under tiden resten av jobbet blir lidande?

Nej, det går inte ihop nånstans.

Eftersom nån straffavgift på idioter är inte på kartan, politiker skiter i vilket, polis får heller inte ingripa, så är det endast vi kvar.
    Ge er på varenda idiot ni ser på gatan ge pengar till yrkestiggare, fråga dom hur dom tänkte, konfrontera och gör det hela obekvämt, då kanske vi kan få rätt på idioter så yrkestiggare ger sig av.

• Anonym (Inte en chans)

Ja inte blir det tiggarna som blir lidande. Det blir vi konsumenter. Priser på varorna lär gå upp för att täcka dessa resurser.

• Anonym (örjan)

Japp och efter som du själv är så självgod..
    Så lägg du dina pengar i koppen!

O varför inte bjuda hem dem till dig och låta dessa bo hos dig. Bor du ganska normalt så får det plats en 10 stycken minst!! eller du är snål som en jude?
  • Anonym (örjan)

Ja jag är Svensk!
    Vad är du då?
  • Anonym (I)

Hoppas en av romerna TS erbjuder kost och logi ska vara András Kurai.

• Anonym (Gör det bara)
    Anonym (I) skrev 2015-07-26 13:43:35 följande:

Hoppas en av romerna TS erbjuder kost och logi ska vara András Kurai.

Jaså? Vad är det för en gök? Jag googlade men hittade i get på svenska.
Svar på tråden Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!