• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2015-10-28 10:45:11 följande:
    Vad härligt att allt såg bra ut på ultraljudet, nu kan du känna dig trygg och veta att det faktiskt finns en bebis därinne :) det är så häftigt att de till och med kan se in i hjärtat och hjärnan för att se att allt är okej.

Jag har också ett sånt moln men jag hoppas att det löser sig snart! Tråkigt att man ska behöva oroa sig för sånt när man är gravid och ska fp vara med om det största i livet :)

Första gången jag kände var när jag satt på kontoret framför datorn.. Antar att han blev lite ihoptryckt och ville ha lite mer plats :)

Vad tråkigt att du också har något som hänger över dig. Hoppas att det löser sig!

Hur kändes det då? Jag vet liksom inte vad jag ska känna efter så jag vet ju inte om det har börjat kännas!
    Men det kommer väl :)

• Tessie83

Grattis igen Nils-Eric, hoppas du får en fantastisk födelsedag. Den har ju börjat bra iaf :)

Hemma idag och imorgon, har haft så mycket ont i magen de senaste dagarna. Låg vaken en timma inatt för den ömmade så :( Var iaf och lämnade in urinprov på Mama Mia idag. Men kände senast igår lite buffar och det lugnar ju.

Tro mej, ni känner när bebben rör sig :)

• Nils-Eric
    Tessie83 skrev 2015-10-28 11:24:53 följande:

Grattis igen Nils-Eric, hoppas du får en fantastisk födelsedag. Den har ju börjat bra iaf :)

Hemma idag och imorgon, har haft så mycket ont i magen de senaste dagarna. Låg vaken en timma inatt för den ömmade så :( Var iaf och lämnade in urinprov på Mama Mia idag. Men kände senast igår lite buffar och det lugnar ju.

Tro mej, ni känner när bebben rör sig :)

Tack! 
    Härligt att höra :) 

Tråkigt med magont. Har du någon aning om vad det är? Min mage har varit sådär de senaste dagarna, men den har inte varit sig själv sen jag blev gravid. Svullnar upp och beter sig.
    Hoppas det inte är något allvarligt och att du snart mår bättre!
  • Tessie83

Rul idag gick sååå bra. Allt såg perfekt ut och lagom till påsk kommer en liten tjej :)

• hannis12345

Jag har oxå moderkaka i framvägg, är i v 23 idag och känner inga sparkar. Ev bara något ytterst pytterst litet buff ibland...

• Nils-Eric
    Tessie83 skrev 2015-10-29 16:20:38 följande:

Rul idag gick sååå bra. Allt såg perfekt ut och lagom till påsk kommer en liten tjej :)

Vad underbart! Grattis!!!
  • Nils-Eric

V18+3 :)

Igår gick vi ut officiellt på Facebook. Känns faktiskt bra även om min grundinställning var att vi inte skulle göra det alls.

• mirakelspektakel
    camillis86 skrev 2015-10-28 10:54:43 följande:

Stort grattis på födelsedagen Nils-Eric! Fina bilder! :) Jag längtar mig tokig till RUL, men är inte förrän 25/11! (ligger ju några veckor efter er, v 15, 14+5 idag)
    Ni som har moderkakan i framvägg, när kände ni de första sparkarna?

Tjejer får jag rådfråga lite?! har blivit så himla nojig. Det är nämligen så att vi har ett spabad (jaccuzzi) hemma ute på tomten och jag har badat en del då jag tycker det är väldigt skönt för min ömma rygg, Fick dock häromdagen veta att det inte alls är bra för bebis och att jag bör undvika detta, men tror ni det kan ha hänt något redan med bebisen pga detta? hoppas ju innerligt att den inte tagit skada.... usch blir så orolig....kommer definitivt inte bada nå mer iaf!

Är det nå fler här i tråden som redan fått bristningar? Jag har tyvärr fått på mina bröst, smörjer med en olja från Decleor varje dag men är det någon annan som har nå bra tips? känns himla tråkig...

jag frågade min BM om just bubbelbad och hon sa att man ska undvika det främst för ljudet (men tidigt graviditeten så har ju inte bebis utvecklas sin hörsel än, så jag skulle inte oroa mig om jag vore du) det andra var bakterieaspekten (men iom att ni har ett eget så lär inte heller det vara någon fara)
  • Joni

Vet inte om ni andra upplevt det här ännu men nu sitter man uppe klockan fyra med halsbränna deluxe och dricker mjölk. Tur att det är helg!

• Nils-Eric
    Joni skrev 2015-10-31 04:15:30 följande:

Vet inte om ni andra upplevt det här ännu men nu sitter man uppe klockan fyra med halsbränna deluxe och dricker mjölk. Tur att det är helg!

Stackare! Hoppas du kunde sova sen

Hur känns halsbränna? Har du provat receptfria tabletter mot?
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)