• Sookie85

Ivf falun hösten 2015

Hoppar in här!

Går i Falun sedan ett år tillbaka. Har gjort två misslyckade FET.

Blivit rejält överstimulerad efter äggplocken.

I vintras tog vi en paus från ivf och åkte på semester i mars, blev spontant gravid under resan och världens lyckligaste. Såg ett fint hjärta slå men i v 11 kändes det skumt och UL visade att hjärtat slutat slå... Fick MA och skrapning gjordes.

Nu är vi på G igen och tog första gonal F sprutan idag.

Konstigt hur kroppen fungerar, när man inte tänker på att göra barn så fungerar det...

Är Staffan kvar i Falun? Vi tycker mest om Samir :)

Kram till er.

• Sookie85

Hej MamaSniff :)

Jag har blivit överstimulerad vid båda äggplocken. De sa att det beror på att jag haft så många äggblåsor och när de tömmer dom vid äggplocket så fylls de på med vätska efter och det är det som gör ont. Magen svullnar och jag kunde knappt röra mig så jag blev sjukskriven i 3 veckor.

Jag fick även ta fragminsprutor mot blodpropp och dessa sprutor har en tjock nål och gjorde tokont!

MEN det är inte alla dom råkar ut för detta, vissa känner inget alls så jag vill inte skrämma upp dig.

Håller tummarna att di slipper detta.

Har du fått din mens än och börjat?

Åker till Falun imorgon, hoppas det blir insättning snart, har tagit spruta i en vecka nu.

Kram

• Sookie85

Charlie310, vad säger läkarna då? Har han några som fungerar till ivf?

Är det lång kl för att få en donator? I sånt fall kan ni väl ställa er i kö under tiden ni provar?

• Sookie85

Då har vi nyss fått tillbaka ett fint Embryo. Ligger kvar i Falun då jag får ett Intralipid dropp. Har även fått lutinus, Prednisolon och Trombyl på recept.

Vad har ni andra fått efter insättning?

• Sookie85

Spännande "väntar2015" :)

Hur ofta ska du ta Lutinus? Jag ska bara ta morgon och kväll, har läst att andra ska ta 3 gånger om dagen...blir orolig ju!

Har du gjort några försök tidigare?

Kram och lycka till

• Sookie85

Första gången blev jag överstimulerad och vi fick göra FET, mensen kom på TD. Inget kvar i frysen.

Andra gången blev jag också överstimulerad men det testade färsk och jag blev jättedålig. Stor blödning efter 5 dgr. Fick 3 embryon till frysen jag och ruvar på ett nu.

Varför tinade dom båda dina som var i frysen?

Hur mår du nu?

• Sookie85

Lika här.... Allt känns tråkigt och meningslöst, har typ gett upp hoppet...

Har varit ledig några dagar men jobbar i helgen, hoppas det går bra.

• Sookie85

Jag har för många äggblåsor som gör att jag får oregelbunden ägglossning, och mannen hade inte 100 % bra spermier.

Men vi lyckades ju bli gravida spontant i mars (då vi tig en paus från ivf) men vi fick MA i v11 :(

Vet ni varför?

Antar att ni inte heller har några barn sen tidigare?

Kram!

• Sookie85

Åh nej, tråkigt med MF för er med.... Fick du en blödning?

Vi såg hjärtat slå i v 8 sen kändes det skumt i v 11 så då kollade vi upp det på VUL och då hade hjärtat stannat.... Fick först tabletter på sjukhuset men de fungerade inte så det slutade med skrapning.

Hur gammal är du? Får ni betalda försök från landstinget ni med va?

Själv är jag 30 år och vi har två i frysen och ett äggplock kvar innan vi får börja betala...

• Sookie85

Fy, lider med dig... Man var först den lyckligaste på jorden och sen försvann allt!

Det blir ju inte lättare när alla omkring en blir gravida hur lätt som helst...

Vi vet inte heller vad vi ska göra när försöken är slut....

hoppas vi lyckas innan!

Nu vill man bara bli gravid igen men sen kommer jag oroa mig för MF i flera veckor...Phu inte lätt det här....

Kram

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015