• Sookie85

Ivf falun hösten 2015

[quote=76359275][quote-nick]väntar2015 skrev 2016-02-20 17:47:27 följande:[/quote-nick]

Vecka 24+2 är vi i nu, kul hur det kan va olika fast vi satte in samma dag! :) fast det är väl antagligen inte det dem räknar på. Är du beräknad 7 juni?

Jag känner inte så mycket sparkar som jag skulle vilja men jag känner till och från iaf. Moderkakan sitter ju i framvägg och då var det visst vanligt att kunna känna midre. Tråkigt men skönt att ha en förklaring :)

Vi har köpt säng, skötbord, vagn o lite kläder. Vagnen hade vi tänkt beställa lite längre fram men så hade vi sån tur att vi såg en blocket annons från en leksaksaffär som rea ut exakt den vagn vi tittat på! Så då slog vi till :) vad har ni beställt för vagn och babyskydd?

Hur mår du annars och hur går det att vara hemma?jag har blivit beviljad graviditetspenning från 11 april :)

Jepp, 7 juni :)

Ska du få gå på ett till UL i v32? Ivf bebisar får tydligen göra det :)

Vi har beställt en bugaboo Buffalo och maxi cosi babyskydd. Idag har vi beställt säng och skötbord, det finns ju hur mkt som helst att köpa :)

Det går bra att vara hemma, passar på att gå på gravidyoga och simmar, sen blir det en hel del fika på stan :)

Skönt att du får gå hem i april, hur mår du annars? Gått upp något i vikt? Jag har börjat fått ont i ryggen och blir lätt andfådd, annars mår jag helt ok :)

• Sookie85

Väntar2015:

Jag har gått upp 9 kg, är också sötsugen nu när jag äter kolhydrater, får se vart detta slutar haha!

Ska ni gå någon föräldragrupp? Vår börjar den 7 mars, spännande :)

• Sookie85

Skönt att det spg bra ut finee.

Och lycka till med ruvningen irrbloss_83, jag fick också äta trombyl och prednisolon. Fick du inget dropp?

• Sookie85

Hej tjejer

Har nyss vart på förlossningen i Falun, har inte känt bebisen så mkt på 3 dgr, de kollade hjärtljuden länge och ultraljud. Bebisen sparka som en tok hela tiden men jag kände inget! Allt såg bra ut och bebis vägde 900 gram och mår bra :)

De var jättesnälla på förlossningen så det känns tryggt inför juni :)

Hoppas ni alla mår bra ;)

• Sookie85

Grattis till plusset!!! Önskar dig lycka till, vet att det är jobbiga veckor till den "magiska" vecka 12 är över.

Här rullar veckorna på, vecka 28 idag och nyss inrett spjälsängen och satt upp en fin himmelsäng :) varit på första träffen i föräldragruppen. Alla andra 5 par väntar pojkar så vi kanske har flickan i gänget då :)

• Sookie85

Hej tjejer!

Kul att läsa att de går då bra för er :) och för er som väntar på ivf så hoppas jag att tiden går fort fram till insättning.

Helt galet vad kroppen och knoppen får stå ut med, har läst igenom anteckningar de senaste två åren och nu kan jag inte fatta att jag orka med sprutor, tabletter, väntan och misslyckade försök.

Men nu när jag sitter här i v 32 med en sparkande bebis i magen så är det värt allt slit :)

Vi ska på tillväxt ul i Falun nästa vecka, spännande att se den stora bebisen :)

Hur mår ni som är gravida?

Kram!

• Sookie85

Så kul att allt såg bra ut på RUL och grattis till tjejen :)

Idag ska vi iväg på TUL i Falun, de kan tydligen uppskatta vad bebisen kommer väga vid bf :)

• Sookie85

Allt såg bra ut :) 2100 gram stor och om bebis fortsätter växa som den gör nu så uppskattade bm att den kommer väga ca 3700 gram v 40.

• Sookie85

Mamasniff:man såg inte alls liks bra som vid RUL, bebisen är för stor :) vi fick blunda en gång då vi inte vet könet än. Har vi väntat såhär länge så kan vi vänta några veckor till :)

Väntar2015: nu har vi köpt nästan allt, vagnen kom förra veckan :) har börjat fått mer känningar i magen, det liksom strålar nedåt, framförallt om när jag går. Bm sa att det kunde vars foglossning på G, hur mår du?

Börjar bli lite pirrig inför förlossningen, men det ska bli spännande också :) skönt att bara hemma då? Väntade ni en flicka?

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015