• Sookie85

Ivf falun hösten 2015

Väntar2015 så kul med en liten flicka :) jag tror jag har en pojk i magen men sambon tror stenhårt på en flicka, vi får väl se :)

Skönt att du är ledig nu och kan vila, nattsömnen är sådär för mig med, uppe och kissar några gånger varje natt.

Vi har bara en gång kvar på föräldragruppen, sen har vi gått 6 gånger och den har varit väldigt bra. Hur ska ni göra med föräldraledigheten? Dela?

• Sookie85

Väntar2015 - jag har många nära vänner som fick barn i slutet på förra året, så de blir hemma samtidigt som mig :) har du några att umgås med som har barn nu när du snart blir mammaledig?

Jag kommer nog vara hemma första året, sen min sambo. Jag har ju ett bra schema som gör att jag endast jobbar 2 dygn i veckan så jag blir ledig mycket ändå, man blir ju inte direkt rik på föräldrapenningen...

Vet att pappan kan ta ut föräldradagar men det är nog lika bra att ringa fsk. Vi behövde inte det då sambon tog ut komp. Har ni skrivit på papper än för fadersintyg? Vi gjorde det nu innan så allt är klart :)

• Sookie85

Vi fick inga frågor alls, inte ens visa leg. Så det hela var över på 2 min. Men vi var beredda på konstiga frågor :)

• Sookie85

En fråga till alla

Vi har 2 embryon kvar i frysen i Falun, visst får de ligga kvar i 5 år? Men läste att det kostar pengar men har inte fått ngn räkning.

Är nu orolig att de ska kasta dessa embryon, vi kanske vill försöka på syskon sen :)

Någon som vet hur det fungerar?

• Sookie85

Tack för svar Mamasniff

Vi frös in dom dec 2014, och vi har inte fått ngn räkning? Men den kanske kommer efter att bebis är född?

• Sookie85

Hur mår ni andra i gruppen? V 34+3 idag och mår bra fast det börjar bli tungt. Har åkt på en förkylning också :(

Hoppas ni mår bra!

• Sookie85

Åååååh minns de där spökveckorna, de kommer igen sen lite senare. Men sen när bebis rör på sig så blir man lugnare, värst i början! Hoppas allt går bra på KUB.

• Sookie85

Hej!

Idag är det 2 veckor kvar till bf för mig, hoppas jag slipper gå över tiden för nu är jag också redo för bebis :)

Förra veckan hade jag förvärkar som varade nån timme i fyra dagar, de gjorde riktigt ont men nu är allt normalt igen.

Jag var hos bm igår och jag hade också högre blodtryck än sist men urinen var bra så hon trodde det kunde vara värmen, ny koll nästa vecka.

Har din bebis fixerat sig? Min ligger med huvudet nedåt men inte fixerad.

Min mage och sjunkit och bebis är helt vild i magen, sparkar och bökar hela tiden så jag undrar när den sover :)

Hoppas ni mår bra allihopa!

• Sookie85

Till mig sa bm att man får åka in till Falun för ultraljud v 41+3 och kollar så bebis mår bra och att det finns fostervatten, ser allt bra ur så får bebis vara kvar till v 42...

Jag har lagt föräldradagar nu för sommaren, tog 5 dgr/veckan, hur många ska du ta? Vet du nu hur länge du ska bara hemma?

är väskan packad och klar? :)

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015