• väntar2015

Ivf falun hösten 2015

Mama sniff: Tack! Alla hållna tummar behövs!

Oj,, tror aldrig jag fick veta mina värden, jag frågade iof inte heller. Första Ivf behandlingen så kändes det mest som att jag blev provdocka på en sort som, som jag fattade var relativt ny. Den svarade jag inge bra på. Gonal-f som jag fick andra behandlingen svarade jag mycket bättre på och det kändes i kroppen att det "hände mer" av den. Oavsett så hoppas jag du får många fina ägg när det är dags!

• väntar2015

En vecka efter insättning (5dgrs) och det gnolar och gör ont i "tjejmagen". Vad jobbigt när man inte vet om det är lutinuset, "att det går vägen" eller mensen som är på gång. Det här blir man ju tokig på :/

Hur går det för er andra?

Kram!

• väntar2015

Hoppas 2014- jag har inte heller varit med om överstimulering men hoppas och håller tummarna att du får må bra snart! Tråkigt när man går och väntar på att få lilla ärtan tillbaka och så blir det inte så.

Mamasniff- ja gud, vad jag oxå hoppas det :) och jag håller tummarna för dig o dina ägg oxå! Det är så skönt när man tar sista sprutan och får en dags "vila" innan äggplocket. Tänker man efter är det otroligt vad våra starka kroppar klarar av!

• väntar2015

Skulle haft mensen idag och som ett brev på posten så kommer det "färgad lutinus" :/ jag vet att man kan få små blödningar ändå, så hoppet är inte ute än, men det är tråkigt och skapar massor av hjärnspöken.

• väntar2015

Sookie85 - åå grattis, vad roligt! Jag ska nog testa imorn jag med :)

Helt otroligt blev det inget mer utan det har så gott som försvunnit nu. Tidigare när det börjat blöda så har det bara eskalerat och slutat med mens. Men "mensvärken" sitter i, så varje tillfälle tar jag och vetekudden en dejt i soffan, känns bättre då.

Mamasniff- lycka till på äggplocket imorn! hoppas på många fina :)

• väntar2015

Ojojoj, trots att det är tidigt och att mkt kan hända men "GRAVID 2-3 veckor" är det mest positiva och första lilla tecken vi sett på länge! :D nu är det bara att hålla tummar och tår för att lilla ärtan vill stanna kvar!

• väntar2015

Tack! Jag vågar inte ta ut nå i förskott, nu börjar en ny tid av en annan slags oro... haha, aldrig får det vara bra ;) Jag är dålig på att räkna det där, men jag satte in en 5dgr samma dag som du sookie85 :)

• väntar2015

Haha, ja vi har ju rett ut lite innan :) men inte lätt som du säger att hålla koll på alla!

Jag mår bra, men har väldigt mycket "mensvärk" som molar.

Vad spännade att följas åt nu!

Kram

• väntar2015

Sookie - Ja jag har för mig att jag hade så här ont sist jag med, men fyy, precis som du säger så är man livrädd varenda gång man känner det "rinner till" eller man ska på toa. Hmm ingen aning hur man räknar nu, ska bli otroligt spännande på första VUL om man kommer så långt!

Mamasniff - tack! Å all lycka till er och era ägg nu :) vad skönt att äggplocket gick så pass bra och hoppas verkligen du slipper överstimulering.

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015