• väntar2015

Ivf falun hösten 2015

Ja vi har tid i Falun :) tycker du borde få tid där i krokarna du med!

Känner inte av just nån molvärk, men tröttheten verkar hålla i sig! Gasig i magen (vilket jag nästan aldrig är annars) om vi ska tala såna trevligheter ;)

Vad mysigt att magen börjat växa så! Min syns utan kläder men kan fortfarande dölja den med kläder, vilket än så länge är skönt då vi inte berättat för fler än familjen.

• väntar2015

Mamasniff-det är väl bra att tänka framåt och positivt! :) trombylen fick jag sluta med på en gång när jag testat positivt. Prednisolonen fick jag trappa ner. Innan testdag åt jag 1,5 om dagen, när jag testat positivt så skulle jag äta 1 om dagen i 3 dagar och sen 0,5 i 3 dagar för att sen sluta. Kortison ska man ju trappa ner så antar att det är lika för alla :) hur mår du annars? Hur går det att hålla tankarna i schack?

• väntar2015

Åå, hoppas att "biverkningar" håller i sig! Förstår det. Jag är glad att jag inte blivit knäpp sen vi började med ivfen i feb... det skapar såna förhoppningar och från att vara på toppen så ramlar man ner på botten och så ska man orka börja om och alla förhoppningar som kommer på nytt och så botten igen. Och alla tankar där emellan på det. Man får väl se det som att man förhoppningsvis kommer ut som en starkare människa :)

Jag testade positivt fyra dagar innan testdagen. Vad ni än bestämmer er för så hoppas jag för er och att ni får en fin julklapp i år :)

• väntar2015

Men Grattis!!! Till och med en liten tår leta sig ut! (Hormoner...!)

Har inte varit in här på ett tag och så har du lagt ut några minuter innan jag kikar in :)

• väntar2015

Kul Sookie! Rul dagen efter oss :) jag vet, längtar som en tok jag med!

Jag har gått upp ca 3 kg sen innan jag blev gravid. Du då?

• väntar2015

Inte jag heller, men fram tills nu har jag typ bara ätit kolhydrater då jag inte klarat av ens tanken att vara utan! :) men mådde så dåligt, fick tillbaka både värk och dålig mage... så nu har jag äntligen kommit på banan igen, äter så klart kolhydrater men inte i samma utsträckning :) hur gör du? har du lämnat den kosten helt?

God jul!

• väntar2015

Hihi, nej magen är ju oftast inte så rolig när man en gång dragit ner på kolhydrater och sen äter det igen. Hormonstreck, det måste jag googla på, inget jag tänkt på :)

Hur har det gått att berätta? Spännande! Vi har berättat för våra föräldrar och syskon redan för ca 6 veckor sen, men tänkte att vi i dagarna ska berätta för mormor (vi har dragit lite på det, för får hon veta så vet nog resten av släkten det sen oxå ;))

Canada - spännande och skönt att klarat av första mötet!

• väntar2015

Åå ska jag hålla utkik efter! :)

Vad kul! Hur känns det nu? Jag tyckte det var efter att vi berättade som det började kännas som på riktigt. Knäpp man är :)

Får du mycket kommentarer? Jag tycker att det är nu sista veckan som det blivit en gravidkula, ovant och jag tror inte riktigt hjärnan hinner med! Jag har "dessvärre" lite former sen innan så hittills har det bara sett ut som om jag gått upp i vikt.

Förstår att det måste vara en jobbig omställning när du alltid varit smal förut fastän du vet att det kommer nå gott ur det! Jobbiga hjärnspöken...

Förut gymmade och gick jag på olika pass (i perioder) men sen +et har jag inte satt min fot där... fast jag egentligen verkligen skulle behöva det!

Spinning och yoga låter bra, kanske man ska försöka satsa på det :)

Julen har varit jättebra, familjemys varvat med jobb. Hoppas eran oxå varit bra!

• väntar2015

Åå nej happy! Vad hemskt tråkigt att höra :( skickar kramar och ork att ta nya tag och orka vidare.

Själv ska jag på rutinultraljudet imorgon, har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv.

Kram till er!

• väntar2015

Vad roligt Sookie attt vi följs åt med bara några dagar hela tiden :) ja fy,, är så förväntansfull samtidigt som jag är så rädd för att det inte ska vara som det ska. Men snart är det klart och vi vet!

Hur mår du? Själv har jag börjat fått hemska mardrömmar och vaknar mitt i nätterna och inte kan somna om. Jag som haft klockren sömn förut. Kanske beror på nervositetet inför Rul?

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015