• väntar2015

Ivf falun hösten 2015

Sookie-vad skönt att ha fått dropp nr två! Jag längtar till fredag nu. Vad är det för blodprov dem tar?

Vad jobbigt att känna så,, mitt magonda har gett sig mer och mer. Hoppas verkligen det är det positiva onda för din del!

Jag mår bra, mkt mer kissnödig och trött är det enda jag märker av, men kan va inbillning å!

Nu vill jag bara att tiden ska gå, är fortfarande dö orolig varenda gång jag går på toa :/

• väntar2015

Förstår din oro! Men jag tror och hoppas på ett + för dig imorn :)

Det är ett intralipid dropp vi har fått i samband med mediciner som kortison och blodförtunnande för att sänka kroppens immunförsvar för att den inte ska stöta bort embryot efter insättning. Inte alla som får det. Jag fick det nu efter två misslyckade ivfer och dem hittar inga fel alls på oss, toppen ägg och toppen spermier. Vet inte vad som avgör att man får det!

• väntar2015

Ja gud vad jag oxå längtar till VUL ! Vad skönt, Jag mår oxå bra, "dragningarna" i magen har lugnat sig och mår inte illa alls. Trött är jag däremot, nå så sjukt. Jobbigt när man ska hålla sig allert på jobbet :) sjukt nog skulle man gärna vilja ha nå mer tecken på att det är ett litet liv därinne, men samtidigt får man va glad att man mår bra, är ju väldigt tidigt än.

Vad jobbigt att ha den känslan mamasniff :( hoppas verkligen din magkänsla har fel.

• väntar2015

Åå grattis mamasniff!! Ja usch nog är det jobbigt med all oro, men vi är gravida! :D

Ungefär lika här sookie, illamående och trötthet.

En aning svullen, men inte mycket! du?

Kram!

• väntar2015

Hoppas att det inte är som du befarar! :( måste kännas jättetungt nu att vara i ovissheten...

Hoppas för dig jag med!

• väntar2015

Vad ledsen jag är för er skull mamasniff, känner alltför väl igen känslan när blödningen kommer.... :(

Åå vad jag hoppas på att din magkänsla är rätt! Och vad skönt att ni ändå blickar framåt och ser det lilla positiva i allt det jobbiga.

Tack! Så klart det blir uppdateringar :) trots all oro att inte få se ett tickande hjärta så känner jag mig ändå otroligt lugn, konstigt... den här graviditeten är som dag å natt mot min första. Hade typ inga känningar alls då fram till vecka tolv då blödningen kom.

Ninajessica: ons nästa vecka ska vi in på VUL, så "bara" en vecka kvar nu! Vad härligt med en London resa, det gör ni väl alldeles rätt i :)

Sookie: hur är det idag?

Kram!

• väntar2015

Samma här ninajessica, vaknade inatt och blev sittandes på toa med hinken i knät i vad som kändes som en eeeevighet. Kände mig verkligen magsjuk, men sen gick det över och jag kunde gå å lägga mig igen! Känns lite konstigt när man ska gå till jobbet och hålla masken sen...

Vi har haft sex 2-3 gånger sen jag sluta med lutinus, det har gått bra, det var bara första gången jag hade lite ont, antagligen efter lutinus behandlingen...

Oj, vilket pass Sookie! hoppas det går bra. Tröttheten är joooobbig, man orkar typ med jobbet sen är det kört :)

Kram!

• väntar2015

Vad tiden går långsamt.... har VUL på ons och känns som om vi aldrig kommer dit! Konstig man är, med tanke på all väntan man stått ut med hittills ;) men är så orolig att vi inte ska få se ett tickande hjärta, men måste tänka positivt!

Hur mår ni? Hur går det på jobb/hemma? Märks det nå på magen? :)

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015