Ivf falun hösten 2015
Idag fick vi dåliga nyheter på vårt tidiga vul... Båda våra små har avstannat :'(
Just nu är vi skit ledsna såklart.. nästa v bär det av t thailand o sen nya tag. Håller tummarna att det går bättre för er andra
Idag fick vi dåliga nyheter på vårt tidiga vul... Båda våra små har avstannat :'(
Just nu är vi skit ledsna såklart.. nästa v bär det av t thailand o sen nya tag. Håller tummarna att det går bättre för er andra
Igår kom vår lilla falu bebis, 3110 gram och 51 cm, Lycka till nu alla ivfare som väntar
Hej alla! Nu har vi gjort äggplock igen efter vårt MA i mars. Rekord i plockade ägg-10 st så ja är jätte glad (är ju 42 år o detta är bästa hittills även om ja vet att de inte säkert blir befruktade o av bra kvalitet ). Ett steg på vägen..
Ni som är gravida ger hopp.
Finee; hur går det för dig?
Kram
Liten uppdatering:
Jag började småblöda på bim i onsdags, gjorde dock ett positivt test på kvällen efter att inte ha kissat på fem timmar. Blev naturligtvis jätteglad. Morgonen efter tig jag ett till test, det var eventuellt liiiiite lite starkare. CB visade Geavid 1-2, vilket ju är för svagt för att vara på äggplock+15. Igår fortsatte jag blöda och det tillkom mensvärk. Har inte gjort några fler tester. Har med största sannolikhet fått ett tidigt missfall. Känns jättetungt. Men det hade väl varit för bra för att vara sant att klara det på första försöket...
Hoppas2014 - wow, grattis till10 ägg! Vilken skörd Hoppas att många blir befruktade och att du även får några till frysen.
Beklagar Finee. :(
Härligt Sookie85; då får ni förhoppningsvis snart mysa
Vi var på insättning idag i Falun. Hade så j-la ont i magen o behövde verkligen på toan men kroppen fungerar inte riktigt idag. Gissa när kroppen bestämmer att nu vill den visst-direkt efter insättning får jag magkramp o måste springa ut... hoppas inte det förstörde nått för våra 2 små blastisar. 3 andra odlas vidare till imorgon för att se om någon hamnar i frysen.
Jag fick bla prednisolon o trombyl.. om nån av er andra fått det kommer ni ihåg när på dagen man ska ta? Tror att prednisolon var på morgonen. .
Håll tummar o tår för oss!
Hoppas att det här försöket tar sig! Hur många insättningar har du gjort? Är det första gången du får prednisolon o trombyl, hur kom det sig att du fick den? Var det deras idé eller din? Vill också prova det vid mitt nästa försök, det kanske kan förhindra ytterligare ett missfall. Har du testat intralipiddropp? Det fick jag vid det här försöket. Som sagt, hoppas att den lilla stannar! Lycka till.
Tack! Det är 3e insättning. Jag är 42 år o tiden rinner ut för mig. Första insättningen gjordes i juni-15 o pga av överstimuleringen o lite annat så gjordes andra insättningen i slutet av Jan -16 m 2st 6 dagars (FET). Då fick jag dropp, trombyl och prednisolon. Jag plussade men visade sig vara MA av båda de små vid det tidiga vul. De kom ut på en strand i Thailand. .. :'(
Jag har samma medicinering denna ggn dvs även dropp men denna gång ska jag fortsätta med prednisolon till v 8 om det blir plus!
Ta upp det m Falun. De är väldigt öppna att diskutera lösningar är min erfarenhet). Förutom medicinerna ovan har jag även tagit prasteron (i minst 7v innan plock) för att förbättra äggkvaliten o det verkar ha fungerat :)
Igen. Tack. Hoppas att minst 1 av de 2 små stannar
God morgon tjejer
Test dag idag (rd 15 med 2st 5 dagars) o testet visade positivt! :) phu! Skitnervös o hade gärna hoppat över att testa några dagar till.
tankarna finns dock mars när vi upptäckte MA på det tidiga VUL.. Men ska försöka tänka på det som är nu o det är ju att jag faktiskt är gravid.
God morgon tjejer
Test dag idag (rd 15 med 2st 5 dagars) o testet visade positivt! :) phu! Skitnervös o hade gärna hoppat över att testa några dagar till.
tankarna finns dock mars när vi upptäckte MA på det tidiga VUL.. Men ska försöka tänka på det som är nu o det är ju att jag faktiskt är gravid.
Nu har äntligen vår pojk kommit :) 4160 gram och 53 cm lång. Fick jobba i 13 timmar och han kom i v 42+1 så vi är kvar i Falun då han måste göra lite olika test då han blivit överburen, men hittills är han felfri :)
Hej tjejer... eftersom vi fick MA sist som konstaterades vid tidiga vul så är jag rädd för att ännu ett MA ska bekräftas på måndagens vul (11/7 (7+4)).. Men... i morse när jag tog lutinus så var det ljusbrunt på pinnen o sedan även i trosskyddet.. Vet att lutinus en kan reta slemhinnorna men har aldrig hänt mig tidigare (i o för sig aldrig tagit lutinus så här länge tidigare) så jag blir helt klart än mer stressad o nervös..
jag har fler gravid symtom än förra ggn (ondare bröstet som visserligen kan vara lutinusen, rätt trött o illamående som kommer och går) men...