finee skrev 2016-08-04 13:57:46 följande:
Hej alla Falu-IVF:are Hur går för er med magar eller bebisar?
Själv tror jag att mensen kommer i helgen, och att det blir FET i den cykeln. Har en fråga till er i tråden som fått prednisolon och trombyl (vet att iaf irrbloss, Sokie och hoppas2014 har fått det, väl?). Vilken cykeldag började ni ta det? Och hur länge tar ni det? Var det svårt att få det utskrivet?
Kram!
Hej.
Här går det bra tror jag (trots bruna flytningar o en blödning som beror på lågt liggande moderkaka tror man), går in i vecka 12 imorgon:)
Även mitt minne sviker mig om när jag började med medicinerna men tror det var vid insättning (jag gjorde ET). Det var deras förslag (hade dr Raghad Samir) o skillnaden mot förra gången jag blev gravid men slutade med MA var att prednisolon skulle jag äta t vecka 8 istället för till TD. Trombyl slutade jag båda ggr vid TD. Jag har dock inte lyssnat riktigt utan faktiskt fortsatt med både lutinus (skulle fortsätta 3ggr om dan t v8) o prednisolon o ska nu trappa ner efter v12. Jag har både läst o lyssnat på hon som ger mig intralapiddropp i Stockholm (enligt Falun gör man det bara 3ggr sista ggn v8 men tex Grekland rekommenderar ända till v12 el längre) om hur de gör utomlands och läst om hur andra gör.. jag har flera gamla recept... rätt eller fel men så har jag gjort..
Håller tummarna! Kram