• väntar2015

Ivf falun hösten 2015

Ja ett dropp till när man +at och sen ett till efter tre veckor igen fatta jag det som :) känns ju jätteläskigt om man helt plötsligt skulle lita på kroppen. Det gör inte jag så jag hoppas man får medicin och hjälp så länge man kan :)

• väntar2015

Sookie - vad kul! Måste ta ett till imorn jag med, känns som att man inte riktigt tror att det är sant.

Mamasniff - vad roligt! Vilken lättnad, det är ju jättejobbigt innan man vet om något klarar sig! Menar du när man får se på en dator/ipad hur det utvecklats innan insättning? Jag har fått gjort det innan mina insättningar men sen om man alltid får det vet jag inte.

• väntar2015

Jag har starka "hugg" till och från, känns som kraftig mensvärk, vilken sida har jag inte reflekterat över. Känns mer när jag gör nånting tungt på jobbet och då blir jag ju precis som du tok orolig! Först denna lycka för ett + men sen ska man behöva vara orolig för allt istället :/

• väntar2015

Sookie - jag har ömma bröst, fast det har jag haft varenda gång, antagligen av lutinuset. Inget illamående! Jag tog ett test imorse med samma resultat men ska ta imorn med på TD, knäpp man är, jag skulle kunna ta varenda dag så man får se att det verkligen är så :)

Kram!

• väntar2015

Skulle kunnat varit jag som skrev det där inlägget, känner precis samma sak och testet från kliniken blev lika som ditt, positivt på engång :)

Ja nu ska vi vara glada och tänka positiva tankar och tänka att lilla ärtan rotat in sig ordentligt där inne :)

• väntar2015

Jag drömde att jag ringde dem i natt och fick prata med en jättestressad sköterska/barnmorska och fick veta typ vilken dag jag skulle komma in för dropp sen slängde hon på luren! Haha :)

Kan inte komma på nå mer är dem frågorna just nu jag heller :)

• väntar2015

Hej ninajessica!

Så klart du får hoppa in i tråden! Känner så väl igen alla känslor du beskriver, det är konstigt att vi inte blir tokiga egentligen!

Vad hemskt det måste varit första ivf,, allt man går igenom och så är det borta bara så där.

Det är så skönt att kunna skriva av sig här, sånt (som iaf jag) inte pratar med så många andra om. Vet era nära och kära om eran resa?

Det där med sammarbete har jag inte behövt uppleva då jag bor så pass när Falun att jag har kunna åkt dit varenda gång, men förstår att det måste varit jobbigt när man bara vill att det ska funka och så gör det inte det!

Jag kontaktade kliniken idag om att jag plussat (tredje gången gillt!) Så nu har jag fått inbokat dropp ×2 och tid för VUL. något jsg däremot tycker känns jätteläskigt är att jag ska sluta med både lutinus, trombyl och kortison...! Nu är det upp till min egen kropp (+droppet då) och den har ju inte vela sammarbeta förut :/

Men ska verkligen försöka tänka positiva tankar nu och all lycka till er!

• väntar2015

Ja vi får helt enkelt lita på dem :)

Jag fick tid för dropp på fredag och dropp + VUL dagen innan dig. Spännande! Ja ännu en gaaaalen väntan!

När ska man ringa mvc? Sist ringde jag typ direkt jag plussat, hur gör du?

Kram

• väntar2015

Sookie - okej, då väntar jag med, är ju ingen brådska är ju mest bara info så här i början om man går dit. Jätte kul att vi är så lika! Skönt att kunna "lufta" lite här :)

Till mig sa hon oxå v 4. Blev nå helt annat när jag skrev in första dagen i sista mensen i appen, men jag har ca 19-22 dgr mellan mensen första dag till ÄL. Så 4 v låter mer logiskt :)

Berättat för mina närmsta vänner bara, som ändå vet om våran resa å allt. Ni då?

Jodå, ömma bröst + "mensvärk" som inte var mensvärk :)

• väntar2015

Mamasniff-grattis till fina embryon och lycka till med ruvningen! Visst var det häftigt att se utveckligen? Fantastiskt vad dem kan göra egentligen.

Ninajessica-om jag ser till min ruvning så testade jag med cb digitaltest idag (om jag skulle haft TD på fre) med resultatet gravid 2-3 veckor. Har du kunnat hålla dig?

Inga som helst tips har jag hur man ska få tiden att gå, jag var urdålig på att ha tålamod :)

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015