• väntar2015

Ivf falun hösten 2015

V.11 idag! Har känt mer "dragningar" men läste att embryot växer väldigt mkt nu och jag är glad för minsta lilla tecken,, lindrar oron lite iaf.

Reginaw - vad jobbigt när man ställt in sig på en sak och så blir det inte så :( men eran tur kommer! Som Sookie säger så måste din kropp må bra oxå.

• väntar2015

En dag i taget, det håller jag med om Ninajessica!

Hur tänker ni runt influensa vaccination? dem rekommenderar ju det till gravida, har aldrig tagit det förut. Funderade lite extra iom droppet vi fått Sookie som ska sänka vårat immunförsvar, så det inte "motverkar" på nå vis,, men det kanske inte ens har med varandra att göra...?

• väntar2015

Vilken dag ska du dit? Jag ska dit på tors nästa vecka och då ska ju droppet ha gjort sitt,, läskigt!

Jodå, inte kännt nå i magen på 2 dygn nu, men illamående på morgonen så skönt med en liten bekräftelse iaf. Hur mår du?

• väntar2015

Hej!

Vad härligt Sookie att få se den lilla igen! Armar å ben, det var ju omöjligt att urskilja på första VULet :) jag är hela tiden jätterädd att den inte ska leva där inne och att tiden bara går utan att jag märker nå,, fruktansvärda tankar. Jag blir så arg på mig själv, vill ju bara njuta! Men inbillar mig att byxorna blir trängre o trängre, får oftast ha knappen uppknäppt, så det är ju positivt! :) hur mår du annars Sookie?

Irrbloss_83 är det stimulering för FET eller inför äggplock? Vad härligt att ni är igång iaf! :)

• väntar2015

Hej alla fina!

Var på inskrivning idag, var en trevlig barnmorska. Blev dock irriterad när jag förklarade min stora oro och undrade om "tidigt" ultraljud och hon sa nej på en gång. Typ inget att diskutera om man inte har komplikationer som blödningar eller så... annars var det mest info jag redan visste, och proverna såg hittills bra ut :) hur gick det för dig Sookie? Jag är nyfiken!

Irrbloss - ja, alla tankar var jobbiga under behandligen,, verkligen en prövning för psyket! Hur hoppet byggs upp och allt känns så bra för att sen bara försvinna... men jag intalar mig att jag blir starkare än någonsin efter den här resan! :) hoppas på din braiga "feeling" och att känna hopp kan aldrig vara dåligt intalar jag mig :) hur mår du annars?

Mamasniff - när är din ÄL beräknad?

Kram!

• väntar2015

Vad spännande! Vad skönt att allt ser bra ut hittills! Och att du än så länge mår bra :) då är du ruvare inom nån vecka då om allt går som det ska!

Jodå, jag gjorde ett ultraljud på kliniken i vecka 8. Är nu i vecka 11+4 och det känns som om det är låååååångt till det vanliga rutin ultraljudet. Vill ju bara se att hjärtat slår!

• väntar2015

Vi bor på en ganska liten ort så finns nog inga möjligheter till det utan att åka en bit.. Men jag har bestämt mig för att verkligen göra mitt bästa för att lägga min oro på hyllan och försöka njuta nu,, förhoppningsvis går tiden till januari fort :) men är fortfarande arg att man inte kan få ett UL när man är orolig, gått igenom tidigare missfall och dessutom haft det så svårt att bli gravid.

Vad typiskt mamasniff! när man verkligen vill att mensen ska komma, då minsann kan den vara sen...!

Håller tummar å tår irrbloss att allt går enligt planerna! hur känns tanken att efter 30e kan det vara så att du är gravid? :)

• väntar2015

Ninajessica - jag är 29 och barnmorskan pratade om KUB, men verkade inte heller aktuellt vad som verkade på våran ort... ringde du själv till falun för att få din tid då?

Irrbloss - ja man kan väl inte sticka under stolen med att det inte var så där jätte behagligt direkt. Första gången fick jag Samir (?) I falun och då var det jättetufft, andra gången fick vi Staffan och då var ÄP helt okej! Vad det berodde på vet jag inte, om jag var lugnare för jag visste vad som väntade eller om det helt enkelt gick bättre :)

E2 nivåer har jag ingen aning om vad det är :)

• väntar2015

Samir är en hon :) jaså, du har läst det nån mer stans? Man står ut, absolut. Man vet ju att det förhoppningsvis kommer nå bra utav det :)

Rapifen, är det nån medicin du tar nu eller ska få under ÄP? Är det mot smärta alltså?

Aha,, till mig sa dem bara att det var bra, så jag frågade inge mer, vilket man kanske iof skulle gjort :)

• väntar2015

Skulle lika gärna kunna vara en mans namn faktiskt :) vi hade iof mest Staffan, Samir hade vi nog bara en gång under ett ÄP och vid ett VUL då vi kontrollerade blåsorna. Tyckte Staffan var bra och duktig, fast han var lite seg ibland :)

Haha, stämmer säkert bra det med! Jag la nog inte det på minnet eftersom det inte är något bekant medicin namn för mig. Efteråt var soffan och vetekudden min bästa vän! Är du ledig nån dag efter eller jobbar du på?

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015