• MamaSniff

Ivf falun hösten 2015

Välkommen canada!

Kan faktiskt inte komma på något speciellt att fråga om. Ni kommer väl få börja med utredningen och för oss kom frågorna först efter det. Eller har ni gjort utredning någon annanstans först? I så fall blir det ju mest diskussion kring behandling och vad som passar er med tanke på er eventuella problematik. Lycka till! Om ni skall dit imorgon kanske vi ses.

• MamaSniff

Vad frustrerande att slussas runt! Vi gör syskonförsök och slipper därför den biten. Vi betalar själva. Men för er del borde det ju vara genomgång av behandlingsmetoden och en preliminärt inbokad sprutstart som ni skall prata om. Vad spännande!

På tal om något helt annat, vi tackade ja till intralipiddropp. Igår ringde de från kliniken och meddelade att de inte får tag i något i tid. Så inget dropp för oss den här gången. Nu har jag blivit rädd att det betyder att vi inte kommer att lyckas. Inte ens ruvare än och redan är känslorna i berg-och-dalbanan.

• MamaSniff

Ja Sookie, visst är det lite konstigt!

Nu är jag alla fall ruvare! Fick tillbaka en fin blastocyst som var halvvägs ute ur skalet. Bra där. Nu skall jag äta prednisolon och trombyl samt ta lutinus till testdag. Testdag är 28 dec så här blir det definitivt en vit jul!

• MamaSniff

Ja visst är det konstigt med intralipiden. Om det inte tar sig den här gången så ska jag nog kolla själv på apoteken. Vi har ju bara ett "misslyckat" försök bakom oss samt lyckats naturligt med sonen så jag tänker att de andra medicinerna nog räcker ändå. Tack för tipset om prednisolon! Än så länge är jag bara glad och faktiskt mycket piggare!

Så rd1 - glad, förväntansfull och optimistisk! Ganska typiskt va...

• MamaSniff

En liten fråga till er som ätit prednisolon och trombyl;när slutade ni äta dem?

Jag skall ju givetvis ta dem till testdag men missade infon om hur man slutar i fall man testar positivt. Kliniken har ju stängt när vi har testdag så jag kommer ju inte kunna prata med dem förrän den 7:e.

• MamaSniff

Tack för svar! Skönt att veta hur man skall göra. Det går inte så bra att hålla tankarna i schack. Jag får ganska många biverkningar av lutinus, så jag går runt och känner mig supergravid. Väntan är så otroligt jobbig! Vi har testdag den 28:e men har börjat tala om att tjuvtesta innan. Det är så många dagar lediga nu och på sätt och vis är det ju skönt att veta, även om svaret är negativt. Har innan tänkt att det borde vara ok att testa 14 dagar efter ägglossning som jag skulle gjort i en naturlig cykel, men det råkar vara julafton. Kanske synd att förstöra den dagen. Ja, ja vi får se hur vi gör. Jag uppdaterar här i vilket fall.

• MamaSniff

Vad kul att höra ifrån dig almasmamma! 8:e maj, det känns ju som att det är ganska snart. Grattis!

Idag är jag i 5+0 och allt verkar bra än så länge. Ganska sparsamt med symptom, men så var det förra graviditeten också. Jag längtar efter att få tala med kliniken och boka in ett VUL. Är först då det känns på riktigt. I vilken vecka fick ni komma till VUL?

Gott nytt år alla!

• MamaSniff

Nu har jag fått tid för VUL. 22/1 blir det. Känns både spännande och läskigt på samma gång. Mår ganska illa nu, så tar det som ett gott tecken.

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015