Ivf falun hösten 2015
Jag mår också bra, vecka 23 nu och jag känner mig stor som en elefant redan. Har dock svårt att riktigt njuta av graviditeten den här gången, vill mest att det ska vara augusti och BF redan. Men det är mysigt med alla sparkar!
Jag mår också bra, vecka 23 nu och jag känner mig stor som en elefant redan. Har dock svårt att riktigt njuta av graviditeten den här gången, vill mest att det ska vara augusti och BF redan. Men det är mysigt med alla sparkar!
Finee, grattis till blastisarna! Vad spännande med en ruvning i tråden. Jag håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen. Fick ni se video på utvecklingen?
Själv är jag nu i vecka 27 och längtar så till lillan kommer ut. Har börjat på gravidyoga, vilket jag älskar, och kommer snart börja en amningskurs. Känns skönt att ha dessa aktiviteter för här går tiden inte fort...
Sookie och Väntar, ni uppdaterar väl här när det händer något? Förstår om ni inte hinner med en gång, men en liten rad när allt lugnat sig. Så spännande att det är så nära för er! Jag är dessutom en sucker för förlossningsberättelser så skulle ni skriva någon sådan får ni gärna länka.
Finee, jag hade heller inga symptom innan testdagen. Tyckte också att ruvartiden var hemskt långsam. Jag testade tidigare, har inget tålamod alls! Jag håller tummar och tår för att vi har ytterligare en graviditet i tråden.
Irrbloss, vad mysigt med små rörelser! (Om det var det). Om inte allt för många veckor kommer kanske du som jag bli väckt varje natt av sparkar. Aldrig varit så mysigt att få sömnen störd.
Sookie och Väntar, tänker på er. Jag tyckte sista tiden på graviditeten var riktigt jobbig och tung och då gick jag inte över tiden. Förlossningen däremot var underbar och häftig. Jag hoppas att ni får känna samma sak om era förlossningar.
Kram på er alla!
Tjoho och grattis hoppas 2014! 10 ägg är ju ett jättebra resultat. Så nu stundar den nervösa väntan om att få höra antal befruktade, hur de utvecklas osv. Jag håller tummarna hårt för att det skall gå vägen den här gången. Håll oss gärna uppdaterade!
Åh Finee, vad jobbigt med ovissheten! Vill bara säga att "gravid 1-2" inte behöver vara för svagt. Alla har inte samma utveckling av hcg och du var ju på 4+1 när du tog testet. Mitt test slog om till "2-3" på 4+3 tror jag.
Vill inte heller hålla på att ge dig massa jobbiga förhoppningar om det skulle visa sig vara kört. Så jag kanske bara ska säga så här: Kram!!!
Finee, låter som en bra plan att ta ett till test imorgon. Vi fick ett tidigt missfall på första insättningen. Plussade men sedan blev testerna svagare. Fick (stor) blödning två dagar efter TD. Tungt, men samtidigt var nog ovissheten innan blödningen värst. När den väl kom och testet blev negativt var det som att vi kunde fokusera om och gå vidare. Sedan tog det sig ju på första FET.
Grattis hoppas14! Kul med långtidsodling. Hoppas ni får se bild eller film på tisdag!
Finee, mina egna ägglossningar strular så mycket och uteblir ofta så jag åt pergotime och tog ovitrelle även i FET-cykeln. Men kliniken ville att vi skulle invänta en mens som inte var missfall för ge en fin livmoderhinna, så vi fick vänta en och en halv månad innan vi gjorde FET.
Jag tycker också att det övre ser starkare ut! När jag fick mitt missfall blev testerna synligt svagare. Att hcg dubblas betyder inte att färgen på strecken blir dubbelt så stark. Tycker att det översta testet är riktigt starkt!