• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • mariatheresia

Tänker precis så, här var det mörkrött i pappret så det är kört denna gång med. Ger dock inte upp utan kör på några omgångar till innan jag deppar ner. Är också nöjd med de 2 men man blir ju frustrerad när man lyckats få till det klockrent och sen kör de förbi bara. Vi kör på en Juli bebis båda mina har det taget ca 6 månader att bli gravid så jag har 3 försök kvar

misslina skrev 2015-09-23 05:35:00 följande:

Nu droppade temperaturen som en sten....36.4, så nu inväntar jag mensen.

Är så jäkla ledsen och besviken just nu. Och arg! Varför ska brösten ömma och svälla en och en halv vecka innan mens. Varför ska man ha molvärk en och en halv vecka innan mens och lura en på det här sättet! Varför ska man känna sig annorlunda som jag inte känt under de andra månaderna vi försökt. Blir så jäkla arg!!! Vad är det för fel?? Varför går det inte? Vi prickar in äl jättebra! Med våra andra två barn har det gått på första försöket! Och nu vill det sig inte? Och jag är så

Otroligt tacksam över dom två underbara barn vi redan har. Men är så sjukt besviken just nu att det inte vill bli en tredje! Förlåt för detta negativa meddelandet just nu men just nu vill jag bara ge upp! Kommer lämna fl ett tag... Vi ses kanske om några veckor'

Lycka till alla! Kram

• Moneal
    misslina skrev 2015-09-23 05:35:00 följande:

Nu droppade temperaturen som en sten....36.4, så nu inväntar jag mensen.

Är så jäkla ledsen och besviken just nu. Och arg! Varför ska brösten ömma och svälla en och en halv vecka innan mens. Varför ska man ha molvärk en och en halv vecka innan mens och lura en på det här sättet! Varför ska man känna sig annorlunda som jag inte känt under de andra månaderna vi försökt. Blir så jäkla arg!!! Vad är det för fel?? Varför går det inte? Vi prickar in äl jättebra! Med våra andra två barn har det gått på första försöket! Och nu vill det sig inte? Och jag är så

Otroligt tacksam över dom två underbara barn vi redan har. Men är så sjukt besviken just nu att det inte vill bli en tredje! Förlåt för detta negativa meddelandet just nu men just nu vill jag bara ge upp! Kommer lämna fl ett tag... Vi ses kanske om några veckor'

Lycka till alla! Kram

mariatheresia skrev 2015-09-23 06:06:54 följande:

Tänker precis så, här var det mörkrött i pappret så det är kört denna gång med. Ger dock inte upp utan kör på några omgångar till innan jag deppar ner. Är också nöjd med de 2 men man blir ju frustrerad när man lyckats få till det klockrent och sen kör de förbi bara. Vi kör på en Juli bebis båda mina har det taget ca 6 månader att bli gravid så jag har 3 försök kvar

vad tråkigt för er!

Jag hoppas det tar sig för er nästa månad :)

Det är inte många som har turen att det tar sig på försök nr 1 <3
  • ausaaf
    Moneal skrev 2015-09-22 05:42:01 följande:
    äntligen! :)
    Grattis! :D
  • Espresso

Jag ska testa på söndag, så fyra långa dagar kvar. Det känns annorlunda den här gången dock, en molvärk som kommer och går. Jag hoppas så att det inte bara är önsketänkande utan att det faktiskt tog sig den här gången. 

Ni som har barn och ni som plussat, har ni tidigt känt av tecken innan positivt test?

• strongisthenewme

Hoppar gärna in här :)

Jag är 26, sambon är 29, vi har varit tillsammans i mer än 4 år, varit sambos i snart 3 år och nu har vi äntligen bestämt oss för att det är dags att bilda familj :)

Mensen började igår, när den är slut blir det mys för fulla muggar. Beräknad ÄL 7 Oktober :)

Håller tummarna för alla att ni snart får fina plus! :)

• Moneal
    Espresso skrev 2015-09-23 17:26:25 följande:

Jag ska testa på söndag, så fyra långa dagar kvar. Det känns annorlunda den här gången dock, en molvärk som kommer och går. Jag hoppas så att det inte bara är önsketänkande utan att det faktiskt tog sig den här gången. 

Ni som har barn och ni som plussat, har ni tidigt känt av tecken innan positivt test?

molvärk, ömma bröst med stora mörka vårtor, trötthet och metallsmak i munnen var mina första denna gången :)

Men mitt säkraste har alltid varit brösten :)
  • No Name
    strongisthenewme skrev 2015-09-23 17:59:40 följande:

Hoppar gärna in här :)

Jag är 26, sambon är 29, vi har varit tillsammans i mer än 4 år, varit sambos i snart 3 år och nu har vi äntligen bestämt oss för att det är dags att bilda familj :)

Mensen började igår, när den är slut blir det mys för fulla muggar. Beräknad ÄL 7 Oktober :)

Håller tummarna för alla att ni snart får fina plus! :)

Välkommen ??
  • SamsonS

5 dagar kvar till BIM och nu på morgonen var det en droppe färskt blod i trosorna, men inte ett spår på pappret. Molvärk som sitter framför allt i ryggen. Kan det vara en nidblödning? Är lite osäker på när jag hade ÄL...

Någon som fått en nidblödning? Kände ni molvärk också?
    Fast att jag hela månaden haft en känsla om att det inte blir något plus denna månaden känner jag mig jättebesviken redan... :(
    Ta bort från mina favoriter

• Cadencee

Igår hade jag lite huggande/molande värk i magen och tidigt imorse hade jag huggande smärta i brösten. Äl var i lördags. Vågar man hoppas??

• Espresso

Dåså, ett negativt gravtest. Beräknar mensen till mån/tis, så får väl bara vänta och se vad som händer.

Det hjälper inte heller att ha fått en inflammation runt en visdomstand så man knappt kan äta. Varför kommer alltid sånt här på helgerna? Blir jourtandläkaren i morgon...

Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16