• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • misslina

Jag går och väntar på ett plus... Otålig.. Bim på torsdag eller fredag! Skitnervös! Detta är tredje försöker på tredje barnet. Är så rädd att bli besviken.
    Jag tycker jag känner mig annorlunda denna månad än dom andra två månaderna, men säkert bara inbillning. En känsla . Har haft mycket molvärk denna månad. Så jag hoppas att det inte är mensen som är på gång.
    Nu håller jag bara på att dividera med mig själv om jag ska testa nåt innan bim eller inte... Tror jag ska försöka hålla mig!

• No Name

Ingen mens ännu inget + ännu heller avvaktar några dagar till innan jag testar igen :) är inte säker när BIM är på ingång men borde ju vara inom närmaste 10 dagarna iaf :)

• mariatheresia

Också bim på torsdag, känner mig väldigt gravid

Andra försöket till barn nr 3

Har beställt test som kommer imorgon så testar tidigast tisdag men ska försöka hålla mig

misslina skrev 2015-09-20 10:31:34 följande:

Jag går och väntar på ett plus... Otålig.. Bim på torsdag eller fredag! Skitnervös! Detta är tredje försöker på tredje barnet. Är så rädd att bli besviken.

Jag tycker jag känner mig annorlunda denna månad än dom andra två månaderna, men säkert bara inbillning. En känsla . Har haft mycket molvärk denna månad. Så jag hoppas att det inte är mensen som är på gång.

Nu håller jag bara på att dividera med mig själv om jag ska testa nåt innan bim eller inte... Tror jag ska försöka hålla mig!

• misslina
    mariatheresia skrev 2015-09-20 21:49:47 följande:

Också bim på torsdag, känner mig väldigt gravid

Andra försöket till barn nr 3

Har beställt test som kommer imorgon så testar tidigast tisdag men ska försöka hålla mig

Ja det är ju så svårt att hålla sig haha
    Önskar det fanns tydliga symptom
    För graviditet som inte kan blandas ihop med pms;)
    Du får berätta hur det går
    :)
  • misslina

Åh nu sjönk min temp till 36.8. Fortfarande över strecket! Åh hopppas att inte mensen kommer. Och att det är en tillfällig dipp bara...

Hatar den här tiden, för man oroar sig så...

• mariatheresia

Jag vaknade med mensont fick svagt rosa på pappret sen inget mer på 3 timmar mer än molande värk. Har glömt kolla tempen. Fasiken hatar också dessa dagar. Har aldrig fått mens före dag 28 och idag är det dag 26 så fattar inget

• No Name

Svagt brunrosa på pappret nyss:( antagligen så är mensen i antågande då :( nåja då är det bara å räkna fram äl igen då

• mariatheresia

Samma här men fan dag 26 jag räknade fel förra månaden. Började räkna när mensen tog fart kanske ska räkna direkt från start då? När börjar ni räkna

No Name skrev 2015-09-21 15:17:51 följande:

Svagt brunrosa på pappret nyss:( antagligen så är mensen i antågande då :( nåja då är det bara å räkna fram äl igen då

Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16