• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • MissJL
    lillagumman85 skrev 2016-06-29 23:50:12 följande:

Härligt!

Har också väntar på dessa äl flytningar och andra tecken på äl... hoppas på att de kommer för mig också snart!

Enligt appen ska jag ha äl på lördag så nu får vi ligga i :) Jag har inte haft några känningar av äl så nu försöker jag analysera minsta lilla :P
  • FlikkanM

Har provat med ÄL stickor nu ( känns mycket bättre än sist, inte lik stressat) men nu har jag en fråga.

Börjar få en stegring nu på fm i skillnad från igår, ska jag ta ett test i eftermiddag eller imorgon. Har ett test kvar. ? Vad tror ni? Trodde jag skulle få utslag tidigare i veckan för det var starkare men inte helt positivt men icke.

• Svelin

Är det någon här som får en jätteflytning bara vid typ ett toabesök per cykel? Jag menar alltså mycket och det är precis som rå äggvita. När i er cykel inträffar den i så fall? Och är det någon som får JÄTTEont vid äl eller implantationen av ägget?

Jag har nämligen en sådan flytning varje cykel och när jag körde med ältest så visade det att jag hade äl ca 6 dagar efter flytningen. Jag är inte lika säker längre att det är så. Jag pratade ju med BM om min cykel och ältest mm och hon sa att de vet inte hur tillförlitliga dessa test är. Därför funderar jag på om min äl är när jag har den där jätteflytningen och att det jag känt 6 dagar efter de senaste två månaderna kan ha varit implantationen. Förra cykeln slutade i så fall i ett tidigt missfall. Detta är ju bara spekulationer. Någon som känner igen sig på något sätt och vet hur det kanske ligger till??

• FlikkanM

Stort jätte grattis till alla plus, så roligt att läsa!

Själv är jag på ÄL +2 el +4, molvärk har suttit i till och från ända sen min ev ÄL fyra dagar sen.

Men alltså har sån positiv känsla för denna månad :)

Vi har fått till det två dagar i rad , "vilat" en dag osv ända sen mensens slut och inte för att vi måste utan för att vi velat. Så känns inte som vi kan ha missat ÄL.

Och pratat en hel del om barn att det kan bli ett snart eller att det kan ta tid, hur det skulle vara om det inte funka osv.

Nu är det bara den långa väntan men är mitt uppe i semester, varit på en tripp och ska iväg nu igen i en vecka. Tror att en hel del av det positiva kommer från att vi behövt smyga, "myset har kännts förbjudet och spännande" när vi varit borta hos familj hahaha

Tänkte bara prata av mig lite :)

Hur går det för er andra?

• stellanocte
    FlikkanM skrev 2016-07-05 22:23:51 följande:

Stort jätte grattis till alla plus, så roligt att läsa!

Själv är jag på ÄL +2 el +4, molvärk har suttit i till och från ända sen min ev ÄL fyra dagar sen.

Men alltså har sån positiv känsla för denna månad :)

Härligt att höra!

Jag är nu på ÄL+7 eller +8 men har ingen positiv känsla i kroppen. Väntar in BIM som är den 13:e juli. 

När har ni andra BIM?
  • MissJL

Jag har också en positiv känsla i kroppen. Rätt konstigt egentligen då jag har noll koll när min äl är.. Litar jag på appen då är jag ÄL+5 idag. Känner mig rätt lugn om mensen skulle komma ändå, det är liksom sommar o bara vårat tredje försök! Det kan svänga snabbt ;)

• FlikkanM
    MissJL skrev 2016-07-07 08:51:05 följande:

Jag har också en positiv känsla i kroppen. Rätt konstigt egentligen då jag har noll koll när min äl är.. Litar jag på appen då är jag ÄL+5 idag. Känner mig rätt lugn om mensen skulle komma ändå, det är liksom sommar o bara vårat tredje försök! Det kan svänga snabbt ;)

Vi ligger rätt lika både på försök och ÄL +

Med samma inställning. Så härligt :)
  • Tussilago6

Hej alla! Här är det inga stora nyheter heller, borde ha ägglossning i övermorgon om beräkningarna stämmer. Men inga flytningar eller andra tecken på det. Vi ligger iaf på typ varannan dag som vi alltid gör så vi får väl se. Jag har en väldigt avslappnad känsla denna månad, fick precis ett nytt jobb som jag länge velat haft och det kändes nästan som tur att det inte hunnit bli någon graviditet ännu, och det skadar inte om det dröjer ett par månader till heller så att jag hinner jobba lite innan jag går hem liksom. Men vi kör på ändå, jobbet har jag ju redan fått så!

• MissJL

Alltså jag älskar appen Period tracker! Det blir så mycket enklare att hålla redan på allt... När jag har haft flytningar, hur många dagar mensen faktiskt var osv. Annars hinner jag alltid glömma vissa saker mellan cyklerna! Blir inte alls lika stressad av den som när jag tog äl tester... Rekommenderas!!

• stellanocte
    MissJL skrev 2016-07-07 21:57:56 följande:

Alltså jag älskar appen Period tracker! Det blir så mycket enklare att hålla redan på allt... När jag har haft flytningar, hur många dagar mensen faktiskt var osv. Annars hinner jag alltid glömma vissa saker mellan cyklerna! Blir inte alls lika stressad av den som när jag tog äl tester... Rekommenderas!!

Jag skriver under på den rekommendationen. Använder den också och tycker att den är toppen.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?