• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Tussilago6
    Lilla.p skrev 2016-06-16 12:01:46 följande:

Kunde inte hålla mig. Var tvungen o testa. Man kan ana litet streck kanske

Grattis!!
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-06-16 13:45:22 följande:

Sjunde dagen med blinkade gubbe på CB digital.. Förra månaden 9 dagar utan få max. Blir lite fundersam, har jag ingen äl? Har jag för lågt hormon? Varför har jag en östrogenökning i så många dagar? Gaaah! Inga fler dyra tester iallafall! Blir bara frustrerad...

Men vad drygt!! Jag har inte nån stor erfarenhet av ägglossningstest och den lilla jag har är inte positiv. Det känns som att dom generellt är väldigt opålitliga och bara skapar oro. Man läser ju om många som aldrig får helt positivt utslag men som ändå blir gravida, kanske hormontoppen var väldigt kort eller nåt, vad vet man, hoppas i vilket fall att det blir så för dig också!
  • Tussilago6

Jag är på ÄL+5 idag, jag känner något lovande i tuttarna men vågar inte ta ut nåt i förskott! Det som känns bra är att det har varit mitt tecken alla tidigare gånger jag varit gravid, men jag blir lite skeptisk pga att jag tycker mig ha känt det ända sen dagen efter ägglossning. Jag vet att jag inte inbillar mig men är ändå rädd för att det ska vara nåt annat, alternativt att psyket gör en skendräktig eller nåt haha. Nåja, om nån vecka så vet man förhoppningsvis om det tog sig eller ej!

• lillagumman85

Nu måste jag skriva av mig lite..

Idag på dag 6 efter att mensen slutat så kommer det yttepyttelite blod i kombination med lite mensvärk mitt på dagen.

Exakt på samma dag som förra månaden.. efter att vi haft sex på morgonen.

Fattar inte varför det är så här.. när jag googlar på blod efter samlag är första träffen "symtom på livmoderhalscancer" känns ju mindre bra....

• stellanocte
    lillagumman85 skrev 2016-06-16 22:19:24 följande:

Nu måste jag skriva av mig lite..

Idag på dag 6 efter att mensen slutat så kommer det yttepyttelite blod i kombination med lite mensvärk mitt på dagen.

Exakt på samma dag som förra månaden.. efter att vi haft sex på morgonen.

Fattar inte varför det är så här.. när jag googlar på blod efter samlag är första träffen "symtom på livmoderhalscancer" känns ju mindre bra....

Söker man på vilket symptom som helst är svaret alltid cancer enligt Google Menar absolut inte att förringa eller nonchalera dock, bara att det kan bero på hundra olika saker och inget behöver vara allvarligt.

Tycker dock att det kan vara värt att kolla upp det. 
  • stellanocte
    Tussilago6 skrev 2016-06-16 19:48:54 följande:
    Men vad drygt!! Jag har inte nån stor erfarenhet av ägglossningstest och den lilla jag har är inte positiv. Det känns som att dom generellt är väldigt opålitliga och bara skapar oro. Man läser ju om många som aldrig får helt positivt utslag men som ändå blir gravida, kanske hormontoppen var väldigt kort eller nåt, vad vet man, hoppas i vilket fall att det blir så för dig också!
    Vi är också lite skeptiska till ÄL-test och jag har lovat mig själv (och mannen) att inte börja använda mig av dem förrän vi har försökt i åtminstone sex månader. 

De allra flesta blir ju faktiskt gravida utan ÄL-tester  
  • Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-06-16 23:07:20 följande:

Vi är också lite skeptiska till ÄL-test och jag har lovat mig själv (och mannen) att inte börja använda mig av dem förrän vi har försökt i åtminstone sex månader. 

De allra flesta blir ju faktiskt gravida utan ÄL-tester  

Jag har provat lite grann för att det kändes kul, men har man sex ofta runt ägglossningen så är ju ändå chansen att bli gravid densamma med eller utan ägglossningstest. Jag tänkte att det skulle vara roligt att veta exakt när, men istället så blev det bara oroligt när man inte fick den önskade stegringen och så. Men jag förstår att det kan fylla en funktion för vissa, särskilt om man är osäker på sin cykel och inte vet när man har ägglossning.
  • Lilla.p
    hurtänktedunu skrev 2016-06-16 15:10:08 följande:

Haha jag har slutat testa nu men jag tog ca 25 st

Oh shit. 25 st :) haha så roligt. Två el tre får räcka för mig. Hihi
  • hurtänktedunu
    Lilla.p skrev 2016-06-17 11:26:17 följande:
    Oh shit. 25 st :) haha så roligt. Två el tre får räcka för mig. Hihi
    haha jag gjorde samma med dottern. Ville se stegring. fick först gravid 1-2 och slutade när jag fick gravid 3+ :D
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?