• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-07-24 14:56:10 följande:

Jag hade ju tänkt testa imorgon.. men imorse vaknade jag med ett ryck och mensen var ett faktum.

Nya tag nästa månad. Känns väldigt deppigt idag bara! svårt att hålla humöret uppe.

Vi får försöka peppa varandra du och jag då, nu borde vi ju ha ungefär samma bim också eftersom vi fick mens samma dag. Men jag är på dåligt pepphumör, jag trodde att det skulle gå lätt och vi skämtade innan om att vi kanske skulle få tvillingar igen och så, nu känns det som att det kanske inte ens blir nåt... Vet att fyra månader inte är mycket egentligen men man vill ju så gärna.
  • lillagumman85
    Tussilago6 skrev 2016-07-24 22:47:38 följande:

Vi får försöka peppa varandra du och jag då, nu borde vi ju ha ungefär samma bim också eftersom vi fick mens samma dag. Men jag är på dåligt pepphumör, jag trodde att det skulle gå lätt och vi skämtade innan om att vi kanske skulle få tvillingar igen och så, nu känns det som att det kanske inte ens blir nåt... Vet att fyra månader inte är mycket egentligen men man vill ju så gärna.

Ja. Jag trodde att det skulle gå lätt med. Börja också tvivla på att det ska gå.

Min cykel verkar ha blivit längre.. innan var den stadig på 30-31 dagar.. nu har den varit på 35, 17? Och 36... jobbigt och väldigt oregelbundet.

Måste bara berätta om min söta sambo... när jag gjorde testet i fredags så satt han precis så som man själv har gjort så många gånger... han satt där å stirrade sig nästan galen på testet. Haha Och när jag sa att jag skulle slänga det negativa testet så tyckte han att det skulle ligga kvar... ifall att det skulle dyka upp något. Hihi så söt! Älskar att han vill detta lika mycket som jag!

Han är min styrka när det går emot!
  • Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-07-25 01:15:26 följande:

Ja. Jag trodde att det skulle gå lätt med. Börja också tvivla på att det ska gå.

Min cykel verkar ha blivit längre.. innan var den stadig på 30-31 dagar.. nu har den varit på 35, 17? Och 36... jobbigt och väldigt oregelbundet.

Måste bara berätta om min söta sambo... när jag gjorde testet i fredags så satt han precis så som man själv har gjort så många gånger... han satt där å stirrade sig nästan galen på testet. Haha Och när jag sa att jag skulle slänga det negativa testet så tyckte han att det skulle ligga kvar... ifall att det skulle dyka upp något. Hihi så söt! Älskar att han vill detta lika mycket som jag!

Vad fint att han är så engagerad! Jag brukar visa testen för min sambo ibland, han tycker att jag kanske överdriver liiiite, haha, men ofta så tycker jag mig se nåt svagt svagt och bara måste visa det! Han har tyvärr ganska rätt.

Nä nu får vi inte tappa hoppet, kämpa! Nu är vi inne på en helt ny cykel, snart nedräkning mot äl och då får vi ligga en massa, härligt!
  • stellanocte
    Tussilago6 skrev 2016-07-24 08:41:21 följande:

Hej alla, jag har varit på semester och fast jag inte hade några symtom så steg hoppet när mensen vart några dagar sen. Men igår testade jag negativt igen och idag kom mensen, så inget tredje gången gillt för mig...

Tråkigt att höra Men vi håller tummarna för fjärde försöket istället. 
  • stellanocte
    lillagumman85 skrev 2016-07-25 01:15:26 följande:

Beklagar att det inte blev någonting denna månad. 

Vilken fin gest av din sambo. Mannen h'är hemma brukar också titta på testen ibland men konstaterar ganska snabbt resultatet och lämnar sedan testet  
  • stellanocte
    lillagumman85 skrev 2016-07-23 23:40:40 följande:

Hur går det för alla i denna tråd?

Själv har jag verken fått mens eller plus.

Nytt test blir på måndag morgon.

Helt okej. Tycker mig ha känt av ägglossningen ovanligt mycket denna månad så vi försöker att inbilla oss att det är ett bra tecken.

Den verkar förövrigt ha kommit ovanligt tidigt. Brukar ha ägglossning runt dag 14 men denna gång fick jag ägglossningsflytningarna redan på dag 11. Vet inte riktigt vad det betyder men man ska väl försöka att tänka allt för mycket kring detta
  • stellanocte

Hur går det för er?

Här är jag någonstans mellan ÄL och BIM och jag verkar ha reagerat starkt på hormonerna denna månad. Det sticker och gör ont i ryggen och nedre magen och brösten känns tunga och ömma. 

Man vill ju så gärna hoppas att det ska vara ett tecken på någonting riktigt men tror tyvärr det är hormonerna bara. 

• Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-07-29 12:26:15 följande:

Hur går det för er?

Här är jag någonstans mellan ÄL och BIM och jag verkar ha reagerat starkt på hormonerna denna månad. Det sticker och gör ont i ryggen och nedre magen och brösten känns tunga och ömma. 

Man vill ju så gärna hoppas att det ska vara ett tecken på någonting riktigt men tror tyvärr det är hormonerna bara. 

Hoppas att det är nåt mer än hormoner som känns!

Här händer det inte mycket, några dagar kvar till ägglossning och känner mig lite sådär peppad på det. Det känns lite avslaget nu när man hållit på i några månader, i början var det ju det enda man tänkte på men nu känner jag mer för att det får bli när det blir liksom. Jag orkar inte testa med ägglossningstest och ligga som en galning, nu har vi sex när vi känner fört och sen får vi se vart det bär.

Hur många är vi kvar i tråden som inte plussat ännu?
  • Svelin

Jag har inte plussat än. Jag inväntar bim för tillfället. Har bestämt att jag inte ska analysera allt jag känner nu. Förra cykeln hade jag massa känningar och det var inget ändå. Så jag tror att det är så mellan äl och bim helt enkelt. Det känns en massa i tjejmagen utan att det betyder bäbis. Får bara hålla tummarna att mensen inte kommer denna månaden. :)

• MissJL

Jag fick en stor blödning idag (V6+2) så vi får se hur det här går... Blev nekad att komma in på en undersökning så i morgon ska jag leta reda på nån privat. Måste få veta om det verkligen var ett MF eller vad som hänt... Är helt färdig nu...

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?