• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • lillagumman85
    Tussilago6 skrev 2016-08-18 21:23:50 följande:

Här kom mensen idag bara att försöka bita ihop och komma igen... Kanske nästa månad!

Hoppas det går bättre för er andra som är kvar!

Å nej! lider med dig.

Min cykel har konstigt nog blivit så lång.. runt 35 dagar. Så väntar inte mens riktigt än. Om två veckor åker vi till Mallorca och då hoppas jag på att mensen har kommit och är över eller har jag fått ett plus. Vi får se.... kom av oss lite med sexet denna månad och jag har knappt räknat och knappt känt efter när äl kan ha varit. Kanske är en vinnande strategi..

Hur eller hur så försöker jag att inte pressa mig själv och jag ska inte leta symtom eller testa för tidigt denna månad.
  • Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-08-18 23:23:27 följande:

Å nej! lider med dig.

Min cykel har konstigt nog blivit så lång.. runt 35 dagar. Så väntar inte mens riktigt än. Om två veckor åker vi till Mallorca och då hoppas jag på att mensen har kommit och är över eller har jag fått ett plus. Vi får se.... kom av oss lite med sexet denna månad och jag har knappt räknat och knappt känt efter när äl kan ha varit. Kanske är en vinnande strategi..

Hur eller hur så försöker jag att inte pressa mig själv och jag ska inte leta symtom eller testa för tidigt denna månad.

Åhh, hade skrivit ett långt svar som försvann...

Vi kom också av oss, fast kanske lite väl mycket eftersom vi var bortresta precis över mina fertila dagar, nästa äl ska vi ligga som kaniner!

Hoppas i alla fall att det är en vinnande strategi för dig och att du får ta med dig ett fint plus till mallis! Om inte så får du trösta dig med en pina-colada på stranden! Vi ska också snart åka utomlands, känns jättebra! Då kanske man kan tänka på nåt annat i några dagar...
  • lillagumman85
    Tussilago6 skrev 2016-08-19 06:22:57 följande:

Åhh, hade skrivit ett långt svar som försvann...

Vi kom också av oss, fast kanske lite väl mycket eftersom vi var bortresta precis över mina fertila dagar, nästa äl ska vi ligga som kaniner!

Hoppas i alla fall att det är en vinnande strategi för dig och att du får ta med dig ett fint plus till mallis! Om inte så får du trösta dig med en pina-colada på stranden! Vi ska också snart åka utomlands, känns jättebra! Då kanske man kan tänka på nåt annat i några dagar...

Ingen vinnande strategi här.. fick bruna flytningar nu och förmodligen mens på g. Mensvärk också nu.

Jag ger nog upp nu..
  • Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-08-19 13:48:17 följande:

Ingen vinnande strategi här.. fick bruna flytningar nu och förmodligen mens på g. Mensvärk också nu.

Jag ger nog upp nu..

Åhh tråkigt... Ja det är svårt att hålla modet uppe när det inte händer nåt månad efter månad. Jag börjar känna mig gammal, tänker massa dumma tankar men samtidigt vet man ju att det inte är onormalt att det tar ett tag innan man blir gravid. Samtidigt har det gått så lätt förut så jag trodde det skulle gå lätt nu också...

Men hoppas på att det är vår tur nästa gång! Kram
  • lillagumman85
    Tussilago6 skrev 2016-08-19 18:29:27 följande:

Åhh tråkigt... Ja det är svårt att hålla modet uppe när det inte händer nåt månad efter månad. Jag börjar känna mig gammal, tänker massa dumma tankar men samtidigt vet man ju att det inte är onormalt att det tar ett tag innan man blir gravid. Samtidigt har det gått så lätt förut så jag trodde det skulle gå lätt nu också...

Men hoppas på att det är vår tur nästa gång! Kram

Ja.. jobbigt värre!

Börjar känna mig gammal också. Det går tagit drygt ett halvår med mina tidigare och det är väl bara att inse att det inte skulle gå fortare nu många år senare. :-/

Är väl bara att fortsätta försöka och sen söka hjälp när man har försökt nått år eller så. :-/

En del av mig vill bara deppa och lägga ner.
  • Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-08-19 21:53:07 följande:

Ja.. jobbigt värre!

Börjar känna mig gammal också. Det går tagit drygt ett halvår med mina tidigare och det är väl bara att inse att det inte skulle gå fortare nu många år senare. :-/

Är väl bara att fortsätta försöka och sen söka hjälp när man har försökt nått år eller så. :-/

En del av mig vill bara deppa och lägga ner.

Hoppas att det inte ska behöva ta så lång tid som ett år, du kanske följer mönstret så det blir ett halvår denna gång också, då är det ju ganska nära ändå!
  • stellanocte
    Tussilago6 skrev 2016-08-18 21:23:50 följande:

Här kom mensen idag bara att försöka bita ihop och komma igen... Kanske nästa månad!

Hoppas det går bättre för er andra som är kvar!

Vad tråkigt :( Den där känslan när man märker att mensen har kommit är så jobbig. Det känns som all energi bara försvinner bort.
  • stellanocte
    lillagumman85 skrev 2016-08-19 13:48:17 följande:

Jag ger nog upp nu..
    Tråkigt att höra  
  • Svelin

Så tråkigt lillagumman. :(

Nu har jag dragit igång ältestningen. Gjorde ett i fredags och då var det rund ring, men idag när jag gjorde det så fick jag blinkande gubbe så nu får jag testa 2 ggr om dagen tills jag får fast gubbe. :)

Hur går det för dig Beebii??

• MissJL

Hej tjejer!! Jag gick in i v 10 igår :) Kämpa på, snart är det er tur! Jag plussade när jag la testerna på hyllan, sex 2-3 ggr i veckan gjorde allt lättare o roligare ;) Hoppas ni haft en fin sommar o plussen trillar in nu när vardagen kommer igång! Kram!

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?