• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Svelin
    MissJL skrev 2016-08-22 07:57:40 följande:

Hej tjejer!! Jag gick in i v 10 igår :) Kämpa på, snart är det er tur! Jag plussade när jag la testerna på hyllan, sex 2-3 ggr i veckan gjorde allt lättare o roligare ;) Hoppas ni haft en fin sommar o plussen trillar in nu när vardagen kommer igång! Kram!

Vi gjorde som du nu under sommaren och det hjälpte inte tyvärr. Nu vill jag tempa och testa denna månaden för att få mer koll. Jag har nämligen väldigt ont vid äl nu och jag vill se när ältesten ger utslag i förhållande till smärtan. :) Annars vill jag helst inte hålla på med tester. Risk för stress och blir väldigt dyrt. :/
  • Rosenblad
    Svelin skrev 2016-08-22 12:02:24 följande:

Vi gjorde som du nu under sommaren och det hjälpte inte tyvärr. Nu vill jag tempa och testa denna månaden för att få mer koll. Jag har nämligen väldigt ont vid äl nu och jag vill se när ältesten ger utslag i förhållande till smärtan. :) Annars vill jag helst inte hålla på med tester. Risk för stress och blir väldigt dyrt. :/

Kan rekommendera tester från billiga tester. Jag och mannen köpte 100 st av varje och då kosta de typ 6kr styck eller vad de va.
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-08-22 07:57:40 följande:

Hej tjejer!! Jag gick in i v 10 igår :) Kämpa på, snart är det er tur! Jag plussade när jag la testerna på hyllan, sex 2-3 ggr i veckan gjorde allt lättare o roligare ;) Hoppas ni haft en fin sommar o plussen trillar in nu när vardagen kommer igång! Kram!

Ja stress är inte bra alls. Blir så jobbigt efter ett tag. Jag har gått in i v16 nu och vi hade sex varje dag haha. Hade nog inte orkat mer än 1 månad av det så tur det tog sig på en gång.
  • stellanocte
    hurtänktedunu skrev 2016-08-22 15:50:40 följande:
    Ja stress är inte bra alls. Blir så jobbigt efter ett tag. Jag har gått in i v16 nu och vi hade sex varje dag haha. Hade nog inte orkat mer än 1 månad av det så tur det tog sig på en gång.
    Haha, känner igen det där. Efter varje ägglossning känner jag att jag aldrig vill ha sex igen -  någonsin Tack och lov varar den känslan bara några dagar.  
  • hurtänktedunu
    stellanocte skrev 2016-08-22 20:43:52 följande:

Haha, känner igen det där. Efter varje ägglossning känner jag att jag aldrig vill ha sex igen -  någonsin Tack och lov varar den känslan bara några dagar.  

Hahaha. Ja men det är väl så. Man kan ju inte låta bli att tycka om det helt enkelt ;)
  • Svelin

Nu så är ägglossningen här vilken minut som helst. :) Idag eller imorgon bör den vara. Fick fast gubbe på ältestet igår lunch/eftermiddag. Så nu får vi sexa lite mer än vi redan gjort denna månaden. Vi kör ju varannan/var tredje dag annars. :)

Hur går det för er andra? Någon mer som är vi äl nu?

• Karin8206
    Hej allihop! Har inte skrivit så mycket i gruppen men har följt er och idag visade äntligen grav-testet positivt, 2 dagar innan bim. 

Är så glad men vågar inte hoppas för mycket ifall att det inte går vägen. Beräknat datum är 7 Maj..känns som en evighet bort. Har inte känt några speciella symptom, lite lätt illamående ibland bara och lite mer sugen på tomater (åt tomatpuré idag).

Håller mina tummar för er som fortfarande längtar efter ett pluss..vet att det känns som en evighet.
  • stellanocte
    Karin8206 skrev 2016-08-27 19:10:24 följande:
    Hej allihop! Har inte skrivit så mycket i gruppen men har följt er och idag visade äntligen grav-testet positivt, 2 dagar innan bim. 

Är så glad men vågar inte hoppas för mycket ifall att det inte går vägen. Beräknat datum är 7 Maj..känns som en evighet bort. Har inte känt några speciella symptom, lite lätt illamående ibland bara och lite mer sugen på tomater (åt tomatpuré idag).

Håller mina tummar för er som fortfarande längtar efter ett pluss..vet att det känns som en evighet.
    Grattis, vad roligt
  • FlikkanM
    Karin8206 skrev 2016-08-27 19:10:24 följande:

Hej allihop! Har inte skrivit så mycket i gruppen men har följt er och idag visade äntligen grav-testet positivt, 2 dagar innan bim. Är så glad men vågar inte hoppas för mycket ifall att det inte går vägen. Beräknat datum är 7 Maj..känns som en evighet bort. Har inte känt några speciella symptom, lite lätt illamående ibland bara och lite mer sugen på tomater (åt tomatpuré idag).Håller mina tummar för er som fortfarande längtar efter ett pluss..vet att det känns som en evighet.

Grattis då håller vi tummarna :)
  • Topa90

Härligt för er som får

Positivt :) skulle

Vilka ställa en fråga till er, känner mig så dum men som ni säkert vet funderar man mycket, fram och tillbaka då längtan efter ett plus är stort.

Vi är på 3 försöket, har inte ritkontoret haft koll på min menscykel tidigare så har kanske varit helt debut tidigare månader. Har även testat ägglossningsstickor men använt de så mycket i början av perioden, de visar neg och sen är de slut så då har de blivit lite chansning och tänkte att nästa månad ska jag vänta osv.. Men blir nog lite stressad av dessa test. Så denna månad har jag skitit i dessa, utgått ifrån det jag vet från min förra cykel, och min kropp.

I början av vecka började jag få det där "kända" trådiga sekretet med lite vitt i, inte helt genomskinligt. Kände även av lite svag molande

Värk sp min sambo och jag passade på. I onsdags var de trådiga kvar

Men genomskinligt, molnande värken var där till och från så vi passade på sent på onsdagkvällen. Sen på torsdags förmiddagen hade jag en ihållande något starkare värk i högra "tjejmagen" igår fredag började de blir lite

Mer vitt sekret och ikväll är de inte alls trådogt och helt vitt...

Vad tror ni, kan jag prickat rätt? Fär det är väl så att då man har genomskinligt är de på g? Kan man alltid "lita" på att läsa av kroppens signaler såhär. Detta blev långt, hoppas någon orkar läsa ;)

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?