• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Karin8206

Nu kommer den jobbiga väntan tills man vet om det tagit sig..skulle vilja snabbspola två veckor framåt :). 

Vet att man inte kan få symptom på graviditet direkt efter ÄL men jag blev så sjukt sugen på tomater igår (blev det under mina förra graviditeter också)...lite märkligt, men förmodligen något min hjärna lurar mig med för att jag så gärna vill ha en liten i magen.

• marengen90
    Tussilago6 skrev 2016-04-23 23:36:38 följande:

Blä vad trist, hoppas att ni repar er så att ni kanske hinner få till nåt iaf! Annars, bättre lycka nästa månad!

Jag skulle nog orka få till det men mannen har en mancold och känner sig döende... så det hänger på honom ;P Annars blir det kanske en februaribebis ist!
  • Tussilago6
    marengen90 skrev 2016-04-24 16:26:54 följande:

Jag skulle nog orka få till det men mannen har en mancold och känner sig döende... så det hänger på honom ;P Annars blir det kanske en februaribebis ist!

Haha, mancold -det värsta som kan drabba en man, värre än att föda barn har jag hört!
  • MissJL

Spiralen åkte som bekant ut i fredags o idag har jag har så sjukt ont i magen av o till hela dagen! Det har känts precis som håll, mest på höger sida... Om inte mensen dyker upp snart vet jag inte vad det är! Kan det vara kroppen som reagerar på att vara utan hormoner för första gången på 4 år?

• Bebissugen123

Oj jag har varit lite off här märker jag, men kul med alla som tagit ur spiralen:)

Min fästman blev väldigt kärleksfull i helgen så vi började redan i lördags faktiskt :D
    Dock hade jag troligtvis ÄL på fredagen då jag fick positivt ältest på torsdag eftermiddag, vi myste på lördag förmiddag så jag vill absolut inte hoppas på för mycket här! Någon här som känt av något innan ni plussat i tidigare grav?

Jag fattade inte i början att detta var en syskontråd och detta blir vår första om det tar sig:)

• hurtänktedunu

Nu räknar vi ner. 16 dagar kvar innan vi kör igång.
    Ibland får jag riktigt kalla fötter men min man får mig på rätt bana igen. han är verkligen bäst. säger att nej det finns absolut inget som håller oss ifrån att starta nu så det är bara att köra.
    Jag tror att jag tänker för mycket och vill planera allt för mycket. in i minsta detalj.
    men nej nu släpper vi på det helt enkelt.

• stellanocte
    hurtänktedunu skrev 2016-04-25 09:53:25 följande:

Ibland får jag riktigt kalla fötter men min man får mig på rätt bana igen. han är verkligen bäst. säger att nej det finns absolut inget som håller oss ifrån att starta nu så det är bara att köra.
    Jag tror att jag tänker för mycket och vill planera allt för mycket. in i minsta detalj.

Kul! Vi har bestämt oss för att vänta en mens till så vi kör i gång i slutet av maj istället för i början av månaden - känns som en evighet tills dess. 
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-04-25 09:53:25 följande:

Samma här, får världens ågren ibland men som tur är så går det alltid över väldigt snabbt. Annars kanske man hade behövt tänka om. Men det är nog bara för att det börjar att närma sig, jag har ju gått och toklängtat över ett år nu och aldrig tvekat. Men nu, två dagar innan spiralen ska ut så tänker jag jätte jätte mycket på om man verkligen borde börja om osv. Men det är klart att vi borde!
  • U76

Precis så känner jag med, gått och längtat så länge och nu plötsligt så känner jag mig velig, ska vi börja om hinner, orkar vi osv. Ju närmare Bim jag kommer desto mer osäker. Kissnödig hela tiden och törstig. Innerst inne vill jag ju såklart. Skönt att höra att jag inte är ensam bara.

• hurtänktedunu
    stellanocte skrev 2016-04-25 16:49:18 följande:
    Kul! Vi har bestämt oss för att vänta en mens till så vi kör i gång i slutet av maj istället för i början av månaden - känns som en evighet tills dess. 
    Haha ja jag vet vad du menar. jag ska ha mens mellan 7-12 maj och det känns som en evighet men ändå inte liksom. Men kommer ju komma in i början på juni innan vi eventuellt vet om det tagit sig. Nu hoppas jag helst på ett plus i slutet av sommaren men vi får väl se hur allt vill bli. Man kan ju inte bestämma.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?