• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • FlikkanM
    Tussilago6 skrev 2016-04-20 07:44:53 följande:

Skriv gärna hur det går med mensen, jag tar ut min spiral om en vecka och jag funderar på om det kommer att ändra mensen. Jag ska egentligen ha mens en vecka efter, men tänker att det kan bli tidigare... Känns helt overkligt att det är så nära nu!!

Absolut, det gör jag. Gissar på att den håller sig för humöret är som PMS emellanåt och märker direkt på huden när det börjar närma sig, får mer blemmor och "finnar" vid mensen och de dök upp igår. Så håller tummarna att kroppen sköter sig.

Ja verkligen nära och så roligt,

Börjar redan nu fundera på hur jag ska dölja det på jobb och vid redan inbokade evenemang om det tar sig de första gångerna hahahah man blir lite knasig som funderar å planerar så mycket fast det in ens är bebis gjord än.

Hur länge har du haft din spiral? Hade du mens å ÄL känningar under tiden??
  • Karin8206

Hej allihopa :) Jag hoppar också in i den här gruppen. Har två flickor sen tidigare, 5 och 8 år, och ska nu starta verkstad för nr 3.

Blev färdig förskollärare i Januari och hinner nu jobba ett tag innan nr 3 kommer. Har ÄL på Fredag och hoppas att det tar sig direkt. Sista graviditeterna tog det 3 månader så vi får se. Ska bli kul att få hänga med i den här gruppen.

• Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-04-20 08:51:49 följande:

Åh ja det är lite samma här. Jag velar också mycket nu men i slutet av dagen vill jag också. Har vart mycket sånt nu i och med erbjudande om nytt jobb och lite så men nej jag vill köra på ändå. Det känns som att jobb är en väldigt dålig ursäkt för att vänta. Jag vill inte bli någon som väljer karriären framför familjen. Och jag har nu redan en fasttjänst så byta kan jag ju göra sen.

Så nu väntar jag bara på mensen. Kommer andra veckan i maj. Sen kör vi. Är lite sugen på att tjuvstarta helt klart men nej jag vill inte ha i januari. Så nu väntar jag. Lika bra.

Jag får dagdrömma så länge

Det är precis samma här på jobbfronten, jag har en projektanställning som tar slut i oktober och jag driver också företag på sidan om. Så först tänkte jag att det blir perfekt att köra på heltid till oktober (förutsatt att det tar sig inom ett par månader alltså) och sen jobba deltid november -bf. Men nu verkar det som att jag kan fortsätta och kanske få en fast anställning om jag vill, så lite dålig tajming. Men det det finns ju aldrig nåt perfekt tillfälle heller. Och nå yngre kommer jag ju inte att bli så vi kör på ändå. Det kommer nog fler öppningar framöver på jobbfronten.

Jag har äl typ nu, så snart är det inte ens möjligt att tjuvstarta längre, snart är det på riktigt!
  • Tussilago6
    FlikkanM skrev 2016-04-20 09:34:06 följande:

Absolut, det gör jag. Gissar på att den håller sig för humöret är som PMS emellanåt och märker direkt på huden när det börjar närma sig, får mer blemmor och "finnar" vid mensen och de dök upp igår. Så håller tummarna att kroppen sköter sig.

Ja verkligen nära och så roligt,

Börjar redan nu fundera på hur jag ska dölja det på jobb och vid redan inbokade evenemang om det tar sig de första gångerna hahahah man blir lite knasig som funderar å planerar så mycket fast det in ens är bebis gjord än.

Hur länge har du haft din spiral? Hade du mens å ÄL känningar under tiden??

Jag har haft spiral i 5,5år. Jag bytte den för 6 månader sen. Jag här haft yttepytte mens under tiden, har typ aldrig behövt trosskydd ens. Äl känner jag ibland som svag mensvärk.

Ja jag har hela livet inplanerat nu efter ett hypotetiskt bf om det tar sig direkt, som min hjärna verkar utgå ifrån att det ska göra. Måste hela tiden påminna mig om att det kan ta ett tag...
  • MissJL
    Karin8206 skrev 2016-04-20 12:59:48 följande:

Hej allihopa :) Jag hoppar också in i den här gruppen. Har två flickor sen tidigare, 5 och 8 år, och ska nu starta verkstad för nr 3.

Blev färdig förskollärare i Januari och hinner nu jobba ett tag innan nr 3 kommer. Har ÄL på Fredag och hoppas att det tar sig direkt. Sista graviditeterna tog det 3 månader så vi får se. Ska bli kul att få hänga med i den här gruppen.

Hej o välkommen!! Spännande m ÄL så snart o kul att få börja jobba med trean ;)
  • hurtänktedunu

välkommen till oss :D Alltid roligt med fler som vill vara bebistokig och prata bebisar högt och lågt
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-20 13:08:32 följande:
    Det är precis samma här på jobbfronten, jag har en projektanställning som tar slut i oktober och jag driver också företag på sidan om. Så först tänkte jag att det blir perfekt att köra på heltid till oktober (förutsatt att det tar sig inom ett par månader alltså) och sen jobba deltid november -bf. Men nu verkar det som att jag kan fortsätta och kanske få en fast anställning om jag vill, så lite dålig tajming. Men det det finns ju aldrig nåt perfekt tillfälle heller. Och nå yngre kommer jag ju inte att bli så vi kör på ändå. Det kommer nog fler öppningar framöver på jobbfronten.

Jag har äl typ nu, så snart är det inte ens möjligt att tjuvstarta längre, snart är det på riktigt!
    Jag har ägglossning på lördag så nu aktar jag mig för att få för mig något och håller mig. Bara jag passerar och kommer in i nästa vecka så är vi all good.

Ja men det är ju helt klart så. aldrig ett perfekt tillfälle. Och jag tänkte att jag kör på så här nu och så tänkte jag läsa kurser medan jag är mammaledig så jag ökar min kompetens lite också.
    Men nej aldrig något perfekt tillfälle och nu känner jag att tänker jag igenom det mer så kommer jag aldrig komma fram till något vettigt alls och så kommer jag bara skjuta på det i all oändlighet för det kommer alltid vara saker som man behöver göra före. eller som man vill göra.
  • Aprildimma
    hurtänktedunu skrev 2016-04-18 22:44:18 följande:
    hade min vart så stor hade jag nog inte köpt en syskonvagn faktiskt men det är ju olika från barn till barn så klart. Men det lär ni ju märka när det drar ihop sig.
    vi har faktiskt testat en hel del på dotterns 1,5 år.
    Började med en brio smile sen har vi testat brio happy, brio go, babyzen yoyo, njoy bubble och nu en emmaljunga super viking ;)
    Känner lite så, känns onödigt. Som det är nu är hon inte jätteförtjust i att sitta i vagn, men den är bra att ha med sig om hon blir trött. Om ett år är hon nog alldeles för stor. Räcker nog med sån där ståbräda. 

Vad många olika vagnar du har testat! :D vilken var bäst av dem? Har funderat lite på emmaljunga för de verkar vara genomtänkta med många finesser :) 
  • Aprildimma
    stellanocte skrev 2016-04-19 07:59:54 följande:
    Jobbar på 100 procent :) 
    Aprildimma skrev 2016-04-18 21:41:29 följande:
    Min mens kom också idag :) Så nu är man inne på "rätt" sida av året om det skulle bli nåt.
    Nu är bara frågan om vi ska våga köra redan nu eller vänta en cykel till!
    Vill helst inte få för tidigt i januari om jag ska vara ärlig. Nästa äl ca 5 maj.
    Vi har också börjat fundera på det. Vi insåg att om vi skulle ha sådan tur att vi blir gravida på första försöket så får vi BF 31 januari 2017. 

På grund av jobbrelaterade orsaker vore det inte jättelämpligt att få barn i januari så vi kanske tar det säkra före det osäkra och väntar på nästa ägglossning som är i slutet på maj istället. Vi får se vad vi bestämmer oss för. 
    Det är svårt när man både vill nu och inte vill :) Om man bara visste hur lång tid det tog att bli gravid i förväg.  Om det tar ett år vill man ju börja igår typ. Tar det sig direkt behöver man inte ha så bråttom... :P
  • marengen90

Kul, välkommen :) Jag har äl nästa onsdag eller torsdag. Hoppas på att få se några plus om nån vecka här i tråden!
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?