• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • hurtänktedunu
    mrsbygg skrev 2016-05-30 21:46:28 följande:
    när karln ser ett plus så är det ett plus ;) jag tror, och känner mig gravid. men han tror inte på det än. Känns inte lika skoj då :/
    nej det förstår jag. jag frågade min man om han ville veta idag att han var körd eller om det skulle vänta till fredag. hans respons var: "Men nu vet jag ju redan så vad är det då för mening att vänta till fredag". haha.
    sen sa han ja men det där plusset är ju starkare än förra graviditeten :D så ja jag förstår vad du menar.
  • Lina E

Här är en till som ligger i :)

Mensen är 9 dagar sen men fortfarande - på stickan :(

Annars är mensen som en klocka, ligger på 26-28 dagar.

• lillagumman85
    Lina E skrev 2016-05-31 06:57:10 följande:

Håller tummarna!

Med dottern fick jag pluss på bim+13 och sonen bim+8 så det finns hopp!

Jag har bim imorgon och jag känner mig gravid.. men vi får se!
  • hurtänktedunu
    Lina E skrev 2016-05-31 06:57:10 följande:

Oj vad konstigt. Men du kanske är låghormonare så det kommer. Håller tummarna
  • stellanocte
    hurtänktedunu skrev 2016-05-30 18:39:57 följande:

Tog 2 till nu efter 9 timmar. Tjurblåsan. Tycker det syns mer på det undre nu. På det övre var det svårt att få det på bild. Men det syns mer nu på det än på bim-2 med dottern. Sa till och med min man.

Så idag bim -4 blev det plus då.

Stort grattis, vad roligt
  • Rosenblad

En till här som har BIM imorgon! :)

Har haft ont i brösten i 11 dagar, idag inräknat. Har en konstig bubblande känsla i höger äggstock och varit stickningar och som en tryckande känsla. Tog ett test på morsdag, för tidigt men tänkte det kunde va en kul dag att plussa på men det blev negativt. Dock så saknades de färg i mitten av kontrollstrecket, alltså där plusset ska få ihop. Kommer ta ett test imorgon eller iövermorgon. Är inne på 8e försöket så tycker det är min tur nu :) Är så nervös..

• lillagumman85

Nu har mina gravidsymtom börjar spöka ordentligt!

Mår pyton.. tog en kopp kaffe för en timme sedan som fortfarande stå upp i halsen.. uppsvälld som en ballong om magen och har drabbats av sjuklig trötthet som har hållt i sig sedan morgonen..

Jobbigt fast känns ändå välkommet på ett märkligt sätt. Får hoppas att kroppen inte bara spelar mig ett spratt. Haha

Ingen mens i sikte ännu i alla fall...

• stellanocte
    Rosenblad skrev 2016-05-31 15:48:59 följande:

Har haft ont i brösten i 11 dagar, idag inräknat. Har en konstig bubblande känsla i höger äggstock och varit stickningar och som en tryckande känsla. Tog ett test på morsdag, för tidigt men tänkte det kunde va en kul dag att plussa på men det blev negativt. Dock så saknades de färg i mitten av kontrollstrecket, alltså där plusset ska få ihop. Kommer ta ett test imorgon eller iövermorgon. Är inne på 8e försöket så tycker det är min tur nu :) Är så nervös..

Ska verkligen hålla tummarna för dig, och er andra.

Själv är jag inne på sista fertila dagen, enligt "menskoll-appen" som jag använder. Nästa fredag, på BIM-5, ska jag göra första testet. Tiden har aldrig någonsin gått så här långsamt. Nästa vecka känns ett år bort. 
  • lillagumman85
    Rosenblad skrev 2016-05-31 15:48:59 följande:

Håller mina tummar speciellt för dig! Det är frustrerande när det tar tid. Med min dotter tog det tid.. och jag blev näst intill deprimerad på slutet.

Vi är ju bara inne på försök 1 här och det gör inget om det tar två försök till liksom..

Har med bim imorgon men tänkte testa igen till helgen.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?