• jennienoe

socialen tog min 1 månaders dotter utan grund

Hej för 5 veckor sedan födde jag en liten dotter på 2 kilo.

Jag hade fått orosanmälan på sjukhuset när min dotter var som max 72 timmar. Jag hade fått akut kejsarsnitt och hade fruktansvärt ont. Oron var att jag inte skulle kunna mata min dotter och i pressad situation skada min dotter? Okej och det antagandet grundades på? Jag och min man har det bra ställt båda har bra utbildning eget hus väldigt bra kontaktnät osv.

Socialen blev inkopplad och satte oss på ett utredningshem i 4 veckor. När dessa 4 veckorna var Slut kom socialen med polis och tog våra dotter ifrån oss. Fick inte ens krama henne. Varför frågade vi? Pga orosanmälan från sjukhuset när hon föddes.

Under dessa 4 veckor har journaler förts från hemmet. Där det BARA står bra saker . Läser barnets signaler hon går upp väldigt bra i vikt sköter hennes hygien hon är pigg fin osv. Har 20 a4 papper med positiv information. Ringde barnmorskan och berättade och blev väldigt ledsen och upprörd. Hon sa att vi skött oss otroligt bra och kommer vittna om det ska behövas. Vi har fått advokat och advokaten säger att detta har gått helt fel till. Sjukhuset hade oro ett antagande. Vi har motbevisat att dom hade fel. Dessvärre säger advokaten att lagen är så konstig i sverige så det kan bli hur som helst fast vi inte gjort något.

Med oss gick våra dotter upp 250g/veckan åt bara bröstmjölk.

Med den nya familjen 40g/vecka.

Hur kan socialen säga att dom vill barnets bästa? Dom har sån otrolig makt. Ska göra en anmälan till ivo på måndag. Hur kan sverige ha blivit såhär? Att maktgalna människor kidnappar och stjäl nyfödda bebisar från föräldrar och kan göra det helt ostraffat? Man får inte ett skit om vi får tillbaka henne efter rättegången om 5 veckor. Jag mår så helvetes dåligt så vet inte vad jag ska ta vägen :(

• Svar på tråden socialen tog min 1 månaders dotter utan grund
  • metervara
    Anonym (Otto) skrev 2015-08-17 09:11:10 följande:

Ts verkar inte ha ett gravt förståndshandikapp så det är omöjligt att förutse att det ska bli en längre placering.

Enligt lag är socialtjänsten skyldig att i första hand utreda om en nära släkting kan ta hand om barnet.

Det kanske dom gör om det blir fortsatt LVU..
  • Anonym (Fy)

Varför anklaga TS för att vara psykiskt sjuk. Skulle då båda föräldrarna vara psykiskt sjuka menar du? De som framstår som psykiskt sjuka verkar vara soc tanterna, totalt iskalla och njuter nog att se de ledsna föräldrarna. De njuter av sin makt att trycka till dem. Tycker bra TS berättar din historia så vittnar om galenskapen, är inte första gången man hör om soc, mardröm att ha att göra med dem.

• Anonym (Fy)

Dessa monster som gjorde som gör såhär borde bli uthängda med namn och bild. De förtjänar att bli rikshatade, kidnappar man spädbarn så.

• Anonym (Håller tummarna för er TS)
    metervara skrev 2015-08-16 11:19:03 följande:

Du som är kompis med hon som bröt lårbenshalsen: hur blev socialen inblandade från första början? Någon måste ha anmält föräldrarna tänker jag.

Surgrannen anmälde har jag för mig att när familjen varit ute så togs barnet och mamman upp för trappan var för sig, alltså pappan tog upp barnvagn och barn upp till lägenheten, dörren stod öppen medan han gick ner för att assistera mamman upp för 2 trappor vilket självklart tar någon minut extra. Försummelse av barn var anledningen att hon anmälde, eftersom man självklart inte ska lämna spädbarn utan tillsyn, men vad ska man göra i en sådan situation?
  • ikna
    Anonym (Minns) skrev 2015-08-16 23:43:08 följande:
    Minns ett fall i Uppsala där föräldrarna var veganer och mamman därför inte ammade för "det var ju mjölk" så de gav dottern enbart vatten och ananasjuice. När soc. tog ungen vägde hon mindre än när hon föddes två månader tidigare.
    Fast veganer dricker inte DJURENS mjölk eftersom de anser att det är tex kalvens mjölk när det gäller kor. Så dom måste varit något annat än veganer eftersom att dia och amma sin avkomma är det naturligaste som finns.
  • Anonym (undrande)
    Anonym (Håller tummarna för er TS) skrev 2015-08-17 12:26:23 följande:

Surgrannen anmälde har jag för mig att när familjen varit ute så togs barnet och mamman upp för trappan var för sig, alltså pappan tog upp barnvagn och barn upp till lägenheten, dörren stod öppen medan han gick ner för att assistera mamman upp för 2 trappor vilket självklart tar någon minut extra. Försummelse av barn var anledningen att hon anmälde, eftersom man självklart inte ska lämna spädbarn utan tillsyn, men vad ska man göra i en sådan situation?

Men vem vaktar bebisar 24/7? Och hur ofta kidnappas bebisar i sverige? Helt bisarrt. Är du säker på att det inte låg nåt annat bakom??
  • Anonym (Kim)
    ikna skrev 2015-08-17 12:30:48 följande:
    Fast veganer dricker inte DJURENS mjölk eftersom de anser att det är tex kalvens mjölk när det gäller kor. Så dom måste varit något annat än veganer eftersom att dia och amma sin avkomma är det naturligaste som finns.
    Nej, de måste inte alls vara något annat än veganer. De kan ha varit psykiskt sjuka veganer. Tappat greppet helt eller lågbegåvade veganer som inte förstod bättre
  • metervara
    Anonym (Håller tummarna för er TS) skrev 2015-08-17 12:26:23 följande:

Men hade hon alltså redan brutit lårbenshalsen innan dom hade nåt med socialen att göra? Tänkte eftersom pappan skulle hjälpa henne uppför trappan.
  • Anonym (Felfri &  änglalik)
    Anonym (Otto) skrev 2015-08-17 11:06:34 följande:

Så hon är inte psykiskt sjuk utan du och dina kollegor är de som har diagnosticerat henne?

Menar du att Ts också har psykisk sjukdom?

P

Hahaha den här var ju Bäst idag!

Soctant berättar om kvinna som verkar vara mycket, mycket, mycket psykiskt sjuk.

Soctant förklarar och i förklaringen kommer det fram att psyksjuka mamman inte har någon diagnos!

Soctant säger att det är väldigt konstigt att "vakna upp" från en fleea timlar lång förlossning och känna hunger, och uttrycka den med "jag är hungrig".

Soctant och hennes kollegor (inga läkare!) har egenhändigt gett psyksjuka mamman en diagnos.

Fantastiskt.

Jag undrar vad för diagnos?

Sverige 2015. Bring back sterilisering... (ironi)
  • Anonym (Fy)

Varför skriver man: hon har tyvärr ingen diagnos...

Svar på tråden socialen tog min 1 månaders dotter utan grund