Inlägg från: Cherryay |Visa alla inlägg
  • Cherryay

BF maj 2016

Hej! Precis 29 år fyllda och väntar nu mitt tredje barn med bf 25 maj :)

Har två döttrar sen tidigare, födda jan 05 och maj 15, så det var inte längesen jag hängde här i väntans tider :P

Har dessutom två ma i bagaget, april 06 och maj 14 så försöker att inte få upp hoppet alltför mycket än så länge, men det är svårt när man så gärna vill att allt ska gå bra :)

• Cherryay
    FruLundmark skrev 2015-09-22 20:07:13 följande:

Jag vill oxå vara med! Är egentligen lite orolig för att belysa att jag är gravid, de har inte gått så bra tidigare. Jag och maken har försökt i drygt 2 år och vi har ett MF och ett MA bakom oss. Går detta vägen blir det vår första så vi hoppas och håller alla tummar och tår! :) Går det inte denna gång så blir det en utredning för oss.

Jag hade ÄL den 2/9 och 11/9 plussade jag (9 dagar efter ÄL & på BIM-5).. Enligt NC så är jag beräknad till 26 maj 2016. Har tagit säker 10 tester av olika slag sen första plusset och än så länge verkar allt gå framåt. Just idag är jag i v.5 (4+6).

Vi har haft ordentliga kontroller och uppföljningar på GYN både första och andra gången jag plussade. Denna gången ska det bli samma sak, men eftersom att vi samtidigt upplever alla tester och vul som stressande så ska vi vänta lite till innan vi kontaktar vår bm på GYN. Vi vill gärna att den lilla ska ha växt såpass att vi kan se hjärtslag i alla fall :)

Grattis till alla er som plussat! :)

Och jag beklagar och lider verkligen med er som fått MF, vet hur ont det gör! :(

Snabb fråga, inte alls viktigt iofs men ändå, hur kan du vara i v 4+6 om bf är 26 maj? Jag har bf 25 maj och är i v 4+5, bara därför jag undrar...
  • Cherryay
    Sajocawa skrev 2015-09-22 20:25:48 följande:

Natural Cycles räknar annorlunda än andra uträkningar.. Enligt vem/vad är du i v 4+5? Går du in på någon annan hemsida kan du säkert också få upp att du är både i 4+4 och 4+6. Kanske blir missvisande när det är olika överallt så man inte vet vilken man ska lita på, men jag anser att NC borde va säkrast att lita på då den vet exakt när ägglossning skedde. Jag blev också gravid med NC :)

Ah ok! Nej jag räknar enligt sista mens eftersom det är vad bm gör fram till man gjort ul :)
  • Cherryay
    Hajarna skrev 2015-09-22 22:34:03 följande:

Hej på er :) är också gravid och har BF i maj Om allt går som de ska :) har ni berättat för många?

Förra gången berättade vi för sambons föräldrar i v 15 och mina föräldrar efter ul i v 21 eftersom de bor långt bort o ville inte ta det över telefon utan berättade när vi skulle dit på besök, och det blir väl liknande denna gång gissar jag, alltså att vi berättar tidigast i v 15. Har det hellre för oss själva tills risken för mf minskat.
  • Cherryay
    Tallbarr12 skrev 2015-09-23 20:45:31 följande:

Är den hemlig eller sluten? Håller aldrig ordning på dom men är det inte så att i en sluten grupp ser andra vänner att man är med i den gruppen men inte kan läsa? Eller kan de inte se att man är med i den alls? Känns lite tidigt att outa på fb än...

Om gruppen är sluten ser andra på fb att du är medlem i den och kan söka på gruppen och vilka som är medlemmar, det enda som inte visas är inlägg skrivna i gruppen. När den är hemlig syns den ej för andra och går ej heller att söka på om man vill gå med utan admin måste skicka en länk med inbjudan för att man ska kunna gå med.

Om gruppen istället blir hemlig går jag gärna med, men inte när den bara är sluten då jag inte heller vill "avslöja" på fb.
  • Cherryay
    mintuu skrev 2015-09-23 22:12:28 följande:

Jag skulle vilja vara med i den som är hemlig:) då ser inte nån att jag är med eller när jag skriver nått? eller hur funkar de?:)

Nej precis, i en hemlig grupp syns det ej att du är medlem och gruppen är inte ens sökbar utan alla som vill bli medlem måste få en inbjudan via mail :)
  • Cherryay
    Redoförnytt skrev 2015-09-28 15:20:03 följande:

Va kul att så många hittat hit.

I vilken vecka har ni fått era besök hos barnmorska?

Ska på första "hälsosamtalet" imorn.

Är det svårt att få till tidigt vul?

Hur tänker ni kring kub?

Är i v7 nu och känner mig otålig och vill se att något finns där inne. Känns så overkligt. Dock är illamåendet en ständig påminnelse. ;)

Har inte ringt och bokat tid än just för att jag inte planerar att ha något hälsosamtal utan bara ta inskrivningen direkt, och den är alltid vid ett senare tillfälle.

Här finns ingen möjlighet till tidigt vul förutom vid extremt specifika fall, så det är bara att vänta till ul runt v 18-20, tyvärr är det vid julhelgen för min del (precis som förra gången :P) så jag får antagligen lite senare även denna gång...

Kub känner jag ingen anledning att göra heller, men då ingår ju ett vul ifall man vill ta kub bara för att få bilder på bebis.

Illamående har jag varit relativt skonad ifrån alla graviditeter, klart hanterbart, men får istället "se fram emot" extrem foglossning så jag har mitt att vänta... :/
  • Cherryay
    kicken skrev 2015-10-02 07:08:52 följande:

Är detta ett elakt skämt?

Jag har varit in och ut lite på tråden och inte kommenterat så mycket men jag var inne här i början och skrev om mitt missfall 5 augusti i v.9 8+0 och att det blev en ny grav direkt utan mens imellan. Nu är jag 8+3 och fick en ljusrosa blödning inatt vid 3. Jag grät och nu efter att jag lyckats sova känner jag mig inställd på det värsta. Sjukanmälde mig från jobbet nu om det drar igång. Jag orkar inte med ett nytt missfall. Det förra började såhär det är därför jag reagerar så starkt för så lite.

Jag har inbokat vul och inskrivning på tisdag vilket lika gärna kunde vara om ett år, känns det som nu.

Det känns bara så jävla orättvist. Jag har varit gravid i 18 veckor med 2 olika foster och så ska jag bara stå här helt tom och eländig med all kärlek och längtan. Snälla låt det vara en helt vanlig blödning och att det lilla livet i magen får fortsätta...

Hade ni åkt till gynakut?

Jag är rädd att det blir som förra gången och hela missfallet kom när jag var inne på gyn. Eller ska man bara bita sig i läppen och vänta och se vad som händer tills på tisdag?

Berätta gärna om era erfarenheter kring småblödningar och oro. Kram

Precis som för Tallbarr12 så fick jag en störtblödning, visserligen senare i grav, runt v 18, men läkaren sa genast när jag kom in att det var missfall eftersom jag blödde så mycket, de blev lagom chockade när de insåg att det inte alls var missfall, hon höll sig kvar i magen och fyller nu snart 11 år :)

Har haft blödningar i alla mina grav (inte denna än så länge, men övriga fyra) första gick bra, sen två missfall på rad och senaste gick också bra. Blödningar är ju väldigt vanligt men självklart blir man orolig när man mer än något annat vill att allt ska gå vägen <3
  • Cherryay

Jag hade ju tänkt skippa hälsosamtalet denna gång då jag hade ett för ett år sen och inget har ändrats sen dess, men så blev det inte. Nya riktlinjer för mödrahälsovården sen den 1 juni iom att de tar nya särskilda prover i samband med hälsosamtalet, bla kollar de köldkörteln vilket ska göras så tidigt som möjligt i grav.

Blir alltså hälsosamtal på måndag och sen tid till inskrivning i v 12...

• Cherryay
    Pell skrev 2015-10-07 08:12:30 följande:

Hann bli orolig och började tänka liksom hur i all världen ska jag överleva denna förkylning (fr.o.m. Hell på riktigt) utan nässprayet ;)

Att vara grav. Illamående är inte direkt ett plus när man hostar segtslem.. (Förlåt) Resultat: hostar tills man kräks och känner sig än mindre pepp på mat. (Förlåt igen)

Har börjat fungera varför vi tyckte en tvåa var smart.. Är visserligen bara pga illamåendet (hatar verkligen att spy) och sen vetskapen om att jag spydde konstant i närmare 6-7h av smärta under förra förlossningen... Ja inte så pepp om vi säger så. Seriöst vore kejsarsnitt en dröm. Måste nog ta upp min oro med bm på måndag..

Måste förresten ta med dottern dit.. Får man det? Har ingenstans att lämna henne då vi inte berättat än och nyss gjort livmoderhalsgrejsskollen så kan inte lämna bort till mor och säga att det är det.. Jobbigt.

Jag slipper ju grav. illamåendet till stor del, men har under båda mina döttrars förlossningar kräkts konstant och inte fått behålla något så det känns igen, avskyr att kräkas, är det värsta jag vet!

Jag kommer ta med minsta när vi ska dit, har inte heller någon att lämna till och det brukar inte vara något problem. Hade med henne när jag hade återkontrollen också, no problem :) tror de är rätt vana vid sånt idag :)
Svar på tråden BF maj 2016