BF maj 2016
Idag har vi beställt barnvagn, svårt att fatta att det snart är maj! Blir iaf en Emmaljunga dubbel viking 735 i lounge black, lääängtar!! :D men lite skrämmande hur fort dagarna går med en 8 månaders vild bebis hemma, haha :P
Idag har vi beställt barnvagn, svårt att fatta att det snart är maj! Blir iaf en Emmaljunga dubbel viking 735 i lounge black, lääängtar!! :D men lite skrämmande hur fort dagarna går med en 8 månaders vild bebis hemma, haha :P
Upptäckte igårkväll att det snart är maj. Måste få ändan ur och välja syskonvagn jag med. Storasyster kommer att vara 1,5år. Sån beslutsångest!!!
Åhhhhhhhhhhh vagnen är beställd! 14dagars väntetid. Vill ha vagnen nuu (storasyster ska få tjuvstarta åkandet i den då den kan köras som enkelvagn också)
Jo när man är vagnlös är det länge ( räknar inte skruttvagnen som i princip tar upp hela bagaget). Nä Gud nej sån vagn har jag inte råd med. Hittade en Phil och teds nedsatt och en rabattkod. Hade gärna testat en donkey men betala kring 13000 för en begagnad vagn känns inte lockande.
Nu återstår bara babyskydd sen är vi nog klara.
Hur kommer ni klä bebis för utevistelse (sova vagn/åka bil ja ni fattar) känns som fleeceoverallen dottern hade (november) kommer bli för varm för vill ju ha filt i vagnen. Och så klart vanliga kläder men något måste väl på över? Plus vantar och mössa och tjocksockar/tossor såklart men fleecefodrsd mössa... Är det to much också?
Jag är ju mammaledig men bm vill sjukskriva mig på fulltid redan nu (pga att foglossningen är så illa) så sambon kan vara hemma o ta hand om minstingen... Skulle egentligen behöva den avlastningen men vi skulle inte klara det ekonomiskt, så jag måste försöka bita ihop så länge som möjligt :/
Jag får nästan ingen sammanhängande sömn på nätterna, max 30 min åt gången innan jag vaknar av något och då måste upp på toa, sen ligger jag vaken uppemot en timme innan jag kan somna om, sen samma om o om igen hela nätterna. Känner mig helt död, och ändå vet jag att det här bara är början liksom... Känns ju sådär :/
Sjukskriven tycer jag du ska bli i vilket fall, för då kan du spara lite föräldraledighet till senare.
Men just nu är det kanske värt att göra lite ekonomiska omprioriteringar så att mannen kan vara hemma? Hälsan måste gå före allt annat!
Hej på er!
Får nog ta o gå ur gruppen & hitta en annan! Min lille pojk som skulle komma 19 maj fick pga komplikationer komma den 16 februari istället. Så nu bor vi på neo i 10 veckor framåt.
Om ni börjar blöda... Åk in! Skit i vad de säger. Kolla upp vad det är. De sa till mig att det var normalt att blöda lite. Men det var moderkakan som höll på att släppa..
Lycka till!
Alltså foglossningar, gick hela dagen igår vilket resulterat i att jag inte kan röra mig idag. Har jag suttit still så är det som att allt låser sig och gör ont när jag väl ska upp från stolen. Det gjorde lite ont medans jag gick men efteråt........ Shit.
Nu nojjar mamma och sambon upp mig om att jag måste till bm för koll. Kan pyret komma för tidigt pga (misstänkt) foglossning. Vill inte bli sjukskriven, måste jobba en månad till (vill få ut föräldrapengen för storasyster)
Blodtrycket som brukar ligga stadigt på 120/60 har denna vecka spökat, låg på 140/75 i måndags och 150/85 i fredags -vilket innebär nya kontroller nästa vecka också :/ neg. urinprov iaf så förhoppningsvis är det bara något tillfälligt knas!