Inlägg från: SJLN |Visa alla inlägg
  • SJLN

BF maj 2016

Hej!

Är det okej om man hoppar in här såhär sent? Jag är i vecka 11+1 idag men med ett par MA i bagaget har jag hållit mig lite när det kommer till familjeliv. Men två ultraljud och tydliga hjärtljud med dopplern så nu vågar jag nog

• SJLN
    Ruter skrev 2015-11-08 17:01:31 följande:

Grattis och välkommen :)

Från vilken vecka är nedersta bilden ifrån?

Översta från 6+5 och nedre från 8+6, så 15 dagar mellan

Tråkigt att du inte ser dem Pell, barnmorskan fick till riktigt fina bilder för att vare så tidigt tycker jag
  • SJLN
    Ruter skrev 2015-11-08 22:16:13 följande:

Ok tack. Gjorde ett VUL i v9 och man såg så mycket merpå skärmen samt större fostret som jag fick se än en väns bild jag fick se i samma vecka. Så därför jag funderade på om jag är längre gången, då de aldrig mätte fick inte heller någon bild.

Aha, jag bad henne mäta båda gångerna. Annars hade hon nog inte gjort det. Ser min också mer ut som din kompis bild? För i så fall är det ju mycket möjligt att du har rätt
    MakeitHappen skrev 2015-11-09 05:42:38 följande:

Grattis! och Välkommen!

så mysigt att få se bebis! :)

Tack!
  • SJLN
    Ruter skrev 2015-11-09 07:35:12 följande:

Frågade också men hon svar typ att det gjorde hon in då syftet va att titta så det inte var flera. Tyckte det såg lite större ut men vet inte..

Haha mäta lite går ju fort så det hade hon väl kunnat gjort jaja, men storleksmässigt är det ju svårt att säga eftersom de kan zooma in och ut väldigt mycket. Men man ser ju såklart lite hur utvecklat det är. Min var 22mm på andra bilden men ser ju mest ut som en liten sköldpadda ^^
  • SJLN
    Ruter skrev 2015-11-09 13:39:19 följande:

Jo precis.. Har också tänkt på det så svårt att säga. Tror jag funderar för två veckor innan jag plusade så fick jag två dagar av sånt extremt illamående så jag i princip bara var sängliggande plus att jag tycker att jag känner rörelse ibland redan. Med första kände jag ingenting förens i v18 :p men lär väll vänta till slutet på december innan jag får svar. Så får vi se om jag blir flyttad eller ej. Med sonen blev jag flyttad från att innan RUL varit beräknad till 31 dec för att efter vara beräknad till 21 januari.

Oj, det var en rejäl flytt det...
    Allies skrev 2015-11-09 14:15:46 följande:

Hej och välkommen! Vilken doppler använder du? Jag fick hem min angelsound doppler idag så jag har lyssnat på Fröets hjärtljud <3 Så mysigt, var lite trixande innan jag hittade dem men tillslut så. Nu funderar jag lite på hur ofta man kan lyssna

Tack! Jag har en från clearblue i min bruksanvisning står det att man kan använda den från vecka 16 (de vill väl inte oroa folk då det kan vara svårt att hitta hjärtljud tidigare) och i max 10 minuter om dagen. Nu använder jag varken så ofta eller så länge men då vet man ju att det är ganska fritt fram i alla fall
  • SJLN
    Pell skrev 2015-11-09 16:19:06 följande:

Åh!! På kommentaren över (där det är citerat) ser jag bilderna!! Ser jättegullig ut!!

Var till bm idag hon frågade om vi skulle tjuvlyssna, hörde dock inget men hon sa hon hörde något som rörde sig så hoppas det stämmer och hon inte bara sa så. Men men vet ju att jag lika gärna kan vara v 11 (är i 13+4 nu enligt sista mens men hade två dagars lite lite blod nästan två veckor efter).

Längtar som en tok till rul

Det kan ju vara ganska svårt är hitta, speciellt om du bara är i vecka 11+ och inte 13+. Vissa gånger får jag leta riktigt länge och andra hittar jag det med en gång.
  • SJLN
    Elvira84 skrev 2015-11-12 21:38:14 följande:

En liten varning till er som använder ultraljud hemma - oklart vilka risker det innebär för fostret:

m.gp.se/nyheter/goteborg/1.2310863-gravida-varnas-for-egna-ultraljud&utm_medium=organic&utm_campaign=redirect

Det är jag medveten om, men jag är ändå inte rädd för det. I alla fall inte i mitt fall. Använder så sällan och så korta stunder men tack ändå, det är såklart viktigt att vara medveten om riskerna
  • SJLN
    Liidich skrev 2015-11-17 06:27:42 följande:

Är det någon mer som har sitt första ultraljud den 28/12? :)

Inte mitt första utan det blir det tredje, men jag har rul då
  • SJLN
    Gladorolig skrev 2015-11-18 13:50:46 följande:

Jag har mitt Rul 21/12 jag, har redan varit på privat tidigt ul men är lite nervöst ändå... Eller snarare spännande! Kul att se hur mkt bebis växt och om man får/vill veta kön etc.. Kommer vara i vecka 20 då (19+3), har ni också fått så "sent"?

Jag har fått tid i vecka 18+2, fast enligt mvc är jag i 19+2 då så det är ju ungefär lika sent min barnmorska sa att man brukar få en tid i vecka 18+0 - 19+6 ungefär.
Svar på tråden BF maj 2016