Inlägg från: SJLN |Visa alla inlägg
  • SJLN

BF maj 2016

hundenhubbe skrev 2016-05-09 18:00:58 följande:

Hoppas jag med!! De känns som att de är något på g iaf. Men de kan ju bli utdraget. Men hoppas bara inte de avtar!

Har du fått några fler värkar då? :)
  • SJLN
    hundenhubbe skrev 2016-05-09 19:05:37 följande:

Fast nu känns de som att de kanske börjar avta? Bor lite längre emellan.. Var 26 min nu... Trist!

Ja tråkigt.. Men det betyder kanske att det inte är så många dagar kvar tills det drar igång på riktigt
  • SJLN
    mo med liten trea skrev 2016-05-09 19:16:16 följande:

Före midnatt den 5/5 kom äntligen vår bäbis! En lillasyster! Hur fantastiskt som helst! Och hon mår bra. :)

Fast förlossningen blev nog min värsta... Fortfarande rätt sargad. ;) Men lycklig!

(Bild och förlossningsberättelse i bloggen)

slacklinerblog.wordpress.com/category/okategoriserade/

Stort grattis! ska genast in och kolla bloggen :)
  • SJLN
    mo med liten trea skrev 2016-05-09 19:41:44 följande:

Haha, jag borde skriva om min andra förlossning för er som närmar er istället! Bättre för psyket ;) Det var min drömförlossning. Efter 6h hemma med regelbundna värkar kom jag in, öppen 6 cm, flöt med kroppens signaler och födde sonen med segerhuva 3h senare. Som jag minns var jag knappt trasig efteråt och hade ingen påverkan på bäckenbottnen. Men minnen kan ju bedra en aning efter 5 år, misstänker jag... ;)

Även om jag förstod det som att det gjorde fruktansvärt ont så lät inte den här förlossningen så fruktansvärt hemsk ändå, så du har inte skrämt mig allt för mycket
  • SJLN
    Nmm skrev 2016-05-11 00:22:38 följande:

Idag 18:46 kom vår dotter. Vakna med värkar kl 01:00 kl 03 va vi inne på BB öppen endast 1 cm skickad att äta frukost och avvakta 35min senare gick vattnet. 3402gram 49 lång. Sprack som ja var rädd för 8stygn grad 2. Men tycker endå det va en bra förlossning tog all sorts smärtlindring som fanns. Epidral is the shit! Så glad att den finns. Fyfan all respekt till dom kvinnor som inte har tillgång till smärtlindring! Kan inte sova ligger nu på BB hjärtat spricker av lycka. BF den 12.

STORT grattis!
  • SJLN

Grattis maj2016!

Jag väntar än men har ett tag kvar till bf, 27 maj

• SJLN
    mammamagi skrev 2016-05-12 03:37:23 följande:

Här kommer ett litet hej från BB :) orkar inte skriva så mycket just nu men vi kom in kl 22 och sen har jag badat i kanske tre timmar och nu har jag just fått epidural och de har tagit hål på hinnorna. Återkommer senare, förhoppningsvis med goda nyheter om att det har kommit en liten bebis och att allt har gått bra :)

Åh så spännande, hoppas att allt är klart nu och att ni mår bra
  • SJLN
    mammamagi skrev 2016-05-13 04:53:38 följande:

Nu är vår dotter nästan ett dygn gammal och allt känns helt fantastiskt. Är fortfarande uppriktigt förvånad över hur bra förlossningen gick. Vi kom in vid 22.15 och jag badade fram till 02 eller 03 då jag fick epidural. Då var jag öppen nästan 4 cm. Sedan gick det snabbt, som jag trodde, från 4 till 10 på ett par timmar. Epiduralen måste ha tagit helt perfekt för den hjälpte hela vägen även utdrivningsskedet. Jag hade inte ont alls! Men jag kände ändå! Jag är så stolt över mig själv att jag vågade vara i situationen och andas och lita och lyssna på kroppen. Fantastiskt samarbete med barnmorskorna i rummet. Det står i journalen "patient andas ut flickan"! Det var verkligen så, helt otroligt! Hade inte ens krystvärkar, men jag tryckte bara på litegranna och kroppen gjorde sitt, kroppen tog ut henne.

Nu vaknar hon måste amma

Heja er alla nu, snart är det er tur också!!!

Det låter ju helt fantastiskt! Grattis till dottern och grattis till en fin förlossning
  • SJLN

Bara jag som inte är "redo" än? ^^ Det är klart att kommer det igång så gör det, men jag har en sista vecka kvar på jobbet som jag verkligen vill hinna göra klart först. Och nu märker jag att förlossningen närmar sig, tidigare har det varit rätt lugnt bortsett från lite sammandragningar men nu gör det ont lite här och var nu och då. Och att gå omkring på affären för en storhandling kan vara nästintill outhärdligt ibland då jag får onda sammandragningar.

Nej jag hoppas bebisen stannar kvar i minst en vecka till jag har visserligen bf först den 27e så jag förstår ju såklart att ni som är närmare bf eller till och med gått över har lite mindre tålamod kvar

• SJLN
    Pyret13 skrev 2016-05-16 09:18:18 följande:

Inatt kom vår "lilla" tjej 52cm 4kg till världen bf +9 dagar. Det gick ungefär lika fort som med storasyster från 3cm till att hon var ute ca 2h 45min. För min del räckte det med lustgas.

Nu ska vi sova lite. Lycka till ni som har det framför er.

Ja det var en stor tös, grattis!
Svar på tråden BF maj 2016