Inlägg från: SJLN |Visa alla inlägg
  • SJLN

BF maj 2016

JoJosan skrev 2016-02-20 21:14:41 följande:

Hej på er!

Får nog ta o gå ur gruppen & hitta en annan! Min lille pojk som skulle komma 19 maj fick pga komplikationer komma den 16 februari istället. Så nu bor vi på neo i 10 veckor framåt.

Om ni börjar blöda... Åk in! Skit i vad de säger. Kolla upp vad det är. De sa till mig att det var normalt att blöda lite. Men det var moderkakan som höll på att släppa..

Lycka till!

Oj så omtumlande, men stort grattis! Hoppas allt går under omständigheterna bra <3
  • SJLN
    Pell skrev 2016-02-24 21:03:01 följande:

67,5% gjord av graviditeten. Heja

Denna gång är dock allt mycket jobbigare och jobbet är verkligen ansträngande, men åandrasidan kunde jag sist bara lägga mig och vila efter jobbet.. Inte fullt lika lätt med en 15månaders om vi säger så.

66,8% här, skiljer inte många dagar mellan oss då jag kan ju ligga och slappa efter jobbet Tack och lov ^^ men på tisdag har jag en läkartid så får vi se om jag blir sjukskriven 25% för nu är det bra jobbigt... förstår att det är slitigt med en 15 månaders hemma
  • SJLN

Jo här lunkar det på. Sjukskriven 50% sedan i onsdags och har spenderat den extra lediga tiden med att sova. Jag visste inte att jag var så trött ^^ på måndag ska jag göra en till glukosbelastning och träffa barnmorskan. Förhoppningsvis ser allt lika bra ut som sist

• SJLN

Hmm, jag hade också 85 i undertryck senast - vilket inte är toppen men inte någon fara heller som jag förstår det. Men ditt övertryck lät ju lite högt. Skönt att de kollar upp det extra i alla fall, jag håller tummarna för att det ser bättre ut i veckan så det bara var något tillfälligt.

Är det havandeskapsförgiftning de är oroliga för annars eller finns det andra anledningar till högt blodtryck också under graviditeten? Eller det kanske ni inte pratat något om?

• SJLN

Nej fy vad jobbigt att få höra, även om det såklart är bra att hon säger det. Alltså att du måste hålla koll på att bebisen rör sig ordentligt. Hoppas verkligen att det ser bättre ut nästa vecka <3

• SJLN
    Cherryay skrev 2016-03-06 04:26:49 följande:

Ja det hoppas jag också, längtar tills denna helg är över för usch vad nojig jag varit.

Har du fått komma in på extra kontroll redan idag? Hur mår du?
    Oslobo skrev 2016-03-06 14:39:45 följande:

Hej alla :)

Hoppar in här i tråden jag med!

Är beräknas bf 24 maj med första barnet och längtar så!!!

Tänkte höra hur ni gör med träning :)? Själv tränar jag minst 5 gånger i veckan (blir styrka + Crosstrainern) - men klarar inte av att gå på längre promenader.. Får se hur länge till jag orkar träna, har börjat känna av foglossning..

Jag tränade inte alls innan graviditeten men jag har nyligen börjat simma lite efter jobbet i hopp om att må lite bättre, det känns som en lagom nivå för mig ^^
  • SJLN
    Cherryay skrev 2016-03-08 17:16:16 följande:

Nej ska in på ny kontroll imorgon, har dock varit normal aktivitet i magen igen nu de senaste dagarna så känner mig inte lika nojig längre iaf :)

Åh, skönt att höra hoppas blodtrycket är bättre igen också. Lycka till imorgon!
  • SJLN
    Ruter skrev 2016-03-09 22:59:17 följande:

Hur går det för er andra med Hb värdet? Idag låg jag på 97 trots att jag ätit järntabletter sedan jag fick reda på att jag va gravid. Tycker det är lite lågt och är sjukt trött så vil bara sova.

Jag håller mig stabilt kring 123-125 utan järntillskott, så himla skönt och jag hoppas att det håller sig så

Vad tyckte din barnmorska om att det låg på 97? Hon rådde dig inte till att börja ta mer järntillskott? Och ser du till att få i sig c-vitamin ihop med järntabletterna?
  • SJLN
    Ruter skrev 2016-03-10 09:03:45 följande:

Hon sa typ att det låg ju lite lågt och att jag får en ny tid om tre veckor för koll igen. inget mera skulle göras då hade jag sjunkit från 12 till 97 på tre veckor. Ifrågasatte en massa varför de inte skulle kolla eller göra nåt mera då kashmir själv Jobbar som sjuksköterska på en avd där vi hanterar låga blodvärden dagligen.

Inga mer råd på vad jag skulle göra, har själv börjat tagit mer järntabletter sen någon vecka då jag känt mig trött , äter fortfarande folacin samt c-vitamin.

Tråkigt att du inte fick några råd på vad du ska göra för att få upp det igen men med tanke på vad du jobbar med har du väl rätt bra koll på det själv förhoppningsvis blir det ju bättre nu när du äter mer järntillskott.
  • SJLN

Idag har jag gjort några "test" för att se om jag väntar en pojke eller flicka. Nej jag tror inte att det fungerar, mest gjort det på kul

Enligt Maya-indianerna väntar jag en pojke, så även enligt den kinesiska kalendern, pendlande ring samt "skallmetoden". Men jag tror ändå att jag väntar en flicka.

Har ni andra kollat kön vid ultraljud? Och isåfall, stämmer några såna här grejer för er?

Svar på tråden BF maj 2016