Inlägg från: HonanHöna |Visa alla inlägg
  • HonanHöna

BF maj 2016

Myyslii skrev 2015-08-23 15:45:04 följande:

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

Är också beräknad i maj, den 28e :) blir min andra, har en son som blir 5 den 19 maj!
  • HonanHöna
    SJLN skrev 2016-04-07 12:22:54 följande:

Hehe typ allt ^^ spjälsängen är bäddad, men står inte där den ska stå än. Alla kläder tvättade, däcken på vagnen pumpade. Däremot är ju inte förlossningsväskan packad och basen till babyskyddet ligger fortfarande i kartong. Tvättlappar inte köpta.. Blöjor däremot har vi massor efter alla gratisboxar. själv då?

Åh va skönt :) har typ bara babyskyddet haha ska hämta vagnen på lördag, spjälsängen ska sättas ihop. Det ända vi har klart e alltså babyskyddet o skötbordet haha.
  • HonanHöna
    Pell skrev 2016-04-07 12:31:46 följande:

Vagn är nästan klar (måste köpa en mjuklift) och spjälsängen är fixad men inte hämtad, dock funderar vi på om vi ska hitta någon gammal växa säng (modell liten) till storasyster istället.

Babyskydd är fixat oh sitter i bilen (tar för mycket plats inne) sen hade vi kläder sen storasyster så behöver iprincip bara en "overall" - tänkte sweatshirttygigt.

Blöjor och salvor återstår också.

Perfekt när man har mycket från äldre barnen :) vi ska hämta vagnen på lördag, sen får vi väl gö allt pö om pö, se som egentligen e klart är babyskyddet och skötbordet haha
  • HonanHöna
    Cherryay skrev 2016-04-07 14:01:36 följande:

Eftersom vi fick storasyster i maj förra året så har vi också mycket klart redan :P syskonvagnen är beställd sen länge, kan hämtas från i slutet på april, spjälsäng väntar vi lite med då vi kommer köra babynest första månaderna även denna gång, kläder ska iofs plockas ner från vinden men de kommer ju inte behöva tvättas igen innan användning utan de är bara att packa upp, babyskydd ska sättas in i bilen men det väntar vi gärna med tills det är dags typ - onödigt att åka trångt innan vi måste, skötbord med salvor osv finns på plats och även ett par paket blöjor.

Det som är kvar att göra är: packa förlossningsväska och köpa spjälsäng, gärna en till bärsele och barnmatsstol, vilket inget av det är direkt akut egentligen utan kan köpas allteftersom :)

Perfekt när man har så mycket som sagt :) vet ni att de blir en tjej till?

Vill bara att tiden ska gå fort nu det sista haha
  • HonanHöna
    Cherryay skrev 2016-04-07 14:50:00 följande:

Nej vi vet inte kön denna gång, busungen vägrade avslöja så det blir till att vänta o se, men vi kommer använda samma kläder ändå, ser ingen mening med att pojkar o flickor skulle behöva olika färger, jag älskar alla färger o kommer köra på just det: alla! ;)

De gör du rätt i :)
  • HonanHöna
    SJLN skrev 2016-04-07 15:03:47 följande:

Men det är ju gott om tid kvar vi köpte vagnen redan i december, passade på när den var på rea

Rea är ju aldrig fel :)
  • HonanHöna
    Nini skrev 2016-04-07 17:38:49 följande:

Tror det mesta är klart eftersom storebror blir 1 nu 15 april så finns det mesta. Syskonvagn köpte vi i november av en bekant som precis skulle sälja. Jag ska på loppis och köpa lite roliga tjejkläder till helgen då det blir en flicka den här gången, ja jag kommer hänge mig åt rosa söta kläder ett tag

Enda som är kvar är BB-väskan, ska packa den i v 35 tänkte vi. Tror vi har planer för passning av sonen och hunden flyttar till min mamma den 2 maj.

Åh va härligt :) skönt att en del e under kontroll! Vill bara att tiden ska gå nu haha
  • HonanHöna
    Nini skrev 2016-04-07 19:37:27 följande:

Jaaaaaaaa.. ge oss maj iallafall. April känns så seg... jag jobbar 3 veckor till så tiden går ju lite fortare då men börjar bli jobbigt.

Du kanske redan skrev det men har du hunnit fixat mycket?

Ja jobbar bara denna vecka o nästa :)

Nä, har väl egentligen bara fixat skötbord, vagn o babyskydd :)
  • HonanHöna
    Fialooop skrev 2016-04-14 14:33:02 följande:

Igårkväll föddes våran Nellie! Bf 2/5! Född vecka 37+1. Första barnet, så det kom verkligen som en chock! Började få småvärkar igår morse och tänkte att det måste vara såhär förvärkar känns. Sen kom min sambo hem kl 16:30 och jag berättade för honom, men jag trodde verkligen inte att det betydde förlossning på g. Vi skulle åka och göra en gravidfotografering så han gick in och duschade. Kl 17 gick jag och kissade, och ut kom en färsk blödning. Sen kom värkarna igång ytterligare lite, efter att jag ring förlossningen som tyckte jag kunde avvakta hemma. Runt kl 19 ringde jag förlossningen igen för att värkarna kom med ca 3 min mellanrum. Bm tyckte jag kunde avvaktan hemma eftersom jag inte tyckte värkarna var så farliga. Efter vi lagt på fick jag en ny värk och blödde ytterligare en del. Ringde förlossningen och dem ville undersöka mig. Kom in till Lund kl 19:40 och var då till min stora chock öppen 7-8 cm. Sen gick vattnet, och värkarna blev 1000 gr kraftigare. Öppen 10 cm efter ca 1,5 h till. Sen var det bara att vänta på att hon skulle ta sig neråt med huvudet. Han inte få någon epidural, och lärde mig inte tycka om lustgasen förens i slutet. Nellie är född kl 23:44, vägde 3185 g och var 49 cm lång :) vi mår super och är världens lyckligaste. Läkarkontroll idag ua hemgång blir nog imorgon under dagen!

Gu den förlossningen lät ju kanon :) ett stort grattis till er!! :)
Svar på tråden BF maj 2016