Inlägg från: HonanHöna |Visa alla inlägg
  • HonanHöna

BF maj 2016

SJLN skrev 2016-06-01 04:02:40 följande:

Det blev en liten bebis igår åkte in vid halv sju på morgonen då jag hade så ont att jag inte stod ut längre, jag hade nog trott att vi skulle klara oss hemma längre än så men icke. Hade värkar ungefär var femte minut när vi åkte in och jag var öppen 3-4 cm så vi fick stanna. Jag ville ha EDA med en gång men fick snällt vänta på ett tätare värkarbete. Fick dock lustgas så länge uppställd på max. Två timmar senare var det dags för koll av tappen som då var öppen 4cm. Inte mycket som hänt med andra ord. Men jag fick EDA då och sen gick det undan, från 4cm till fullt öppen på runt två timmar. Efter det tog det tid igen, hon arbetade sig sakta men säkert neråt men vi fick avsluta med hjälp av värkstimulerande dropp. 17.39 sa det plötsligt plopp (ja barnmorskan blev lite överraskad och fick springa fram för att ta emot) och ut kom en till synes fullt frisk tös. 52cm lång och 3860 gram tung. Nu väntar vi på att få träffa en barnläkare innan vi får åka hem men tid för sånt fanns först runt klockan tio

Två spyor, bajs och en hel del ytliga stygn och ändå känner jag mig väldigt nöjd. Trodde verkligen jag skulle tycka det var fruktansvärt att bajsa på mig men det kom ju inga mängder och just där och då spelade det ingen roll

Äntligen :) jätte grattis!
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-01 17:22:27 följande:

Har du inte haft några resultat efter dem? Hur långt över tiden va du när du gjorde första?

Nä inte har det kommit någon bebis iallafall haha. Första gjorde jag en dag innan bf tror ja det va, andra va 2dagar efter bf och nu imorgon då..
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-01 20:07:44 följande:

Har du öppnat dig något :)?

Bara 1,5cm ungefär.. Det va i måndags. Får se hur det är imorgon.. Hoppas ju verkligen det har hänt nått mer iallafall annars tror ja fan att nått e fel..
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-01 20:25:26 följande:

Förstår dig!! Man blir orolig, Jag börjar tro något är fel på min kropp.

Hur mycket hade du gått över? Ja ska kolla me bm imorgon om man kan kolla ifall moderkakan e trasig eller nått.. Å måste man vänta 2v över tiden innan man kan bli igångsatt?
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-01 20:54:50 följande:

29:e hade jag BF. så va det ju med min son, 12 dar över tiden. Så jag ska ickså ta det med BM imorgon att nu börjar jag bli orolig och känna de ska bli likadant som sist.

Blev du igångsatt med sonen då eller kom det igång självt?

Vilken tid ska du dit imorgon!? Ja ska va där 10.30,,
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-01 21:32:10 följande:

Efter två hinnsvepningar med honom sattes det igång med värkar. Men hade inte dem tillräckligt tätt men efter att inte ha sovit på 2 dygn åkte vi in. Och genom ultraljud såg dem då att jag inte hade fostervatten och de va för moderkakan delvis slutat fungera. Så då fick de sätta igång mig.

Jag ska vara där klockan 9, och håller tummarna hårt på att kroppen kan få lov att sköta de själv denna gången.

Åh fy va jobbigt!! Hoppas verkligen att det gör det då.. Mina värkar slutade också, så blev igångsatt efter ett tag me.. Då håller ja tummarna för dig imorgon också
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-01 22:40:30 följande:

Och jag för dig såklart :)

Tack :) vi får kolla me varann imorgon efter besöken!
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-06-02 10:27:11 följande:

Öppen 1cm, hinnsvepning gjord. Nu får man bara hålla tummarna :)

Håller tummarna för att det funkar för dig nu då :) här va de i stort sett samma som sist, bara att tappen rätat sig en del.. Jag blir snart galen!
Svar på tråden BF maj 2016