BF maj 2016
Det blev en liten bebis igår åkte in vid halv sju på morgonen då jag hade så ont att jag inte stod ut längre, jag hade nog trott att vi skulle klara oss hemma längre än så men icke. Hade värkar ungefär var femte minut när vi åkte in och jag var öppen 3-4 cm så vi fick stanna. Jag ville ha EDA med en gång men fick snällt vänta på ett tätare värkarbete. Fick dock lustgas så länge uppställd på max. Två timmar senare var det dags för koll av tappen som då var öppen 4cm. Inte mycket som hänt med andra ord. Men jag fick EDA då och sen gick det undan, från 4cm till fullt öppen på runt två timmar. Efter det tog det tid igen, hon arbetade sig sakta men säkert neråt men vi fick avsluta med hjälp av värkstimulerande dropp. 17.39 sa det plötsligt plopp (ja barnmorskan blev lite överraskad och fick springa fram för att ta emot) och ut kom en till synes fullt frisk tös. 52cm lång och 3860 gram tung. Nu väntar vi på att få träffa en barnläkare innan vi får åka hem men tid för sånt fanns först runt klockan tio
Två spyor, bajs och en hel del ytliga stygn och ändå känner jag mig väldigt nöjd. Trodde verkligen jag skulle tycka det var fruktansvärt att bajsa på mig men det kom ju inga mängder och just där och då spelade det ingen roll