Inlägg från: Pell |Visa alla inlägg
  • Pell

BF maj 2016

34+3 idag, gjorde sista dagen i torsdags, eller rent pappersmässigt görs sista dagen sista april (tagit semester se. Blir det GP)

Förresten vad är skillnad på sammandragningar och förvärkar? Blev osäker idag på vad som är vad, har länge fått typ ont i magen vid ansträngning och den hårdnar tvärt. Och nu kommer det lite när som och ibland känns det ganska ordentligt.
    Även börjat känna tryck neråt när jag går.
    Pyret har lagt sig mef huvudet neråt (tror jg kände av vändningen för ca 1v sedan).

• Pell
    TriciaN skrev 2016-04-27 18:22:50 följande:
    Fått upp järnet lite grann, inte gått neråt iaf. Och hon ligger fixerad. SF mått 32. Och är i v 35+2
    UH på fredag får jag domen, om järnvärdet blivit bättre eller om det krävs injektion. Blä blä.

1månad kvar till bf men jag är livrädd att pyret ska bestämma sig för att titta ut tidigare, typ nu, bara för att pappan äntligen fått åkt på jobb efter att ha varit hemma jättelänge. så pyret måste hålla sig inne minst 2v till sen är det fritt fram.

Lite nervös över hur storasyster ska tackla situationen sen också, rädd att hon blir väldigt avundsjuk.
  • Pell

Tror att min slempropp börjar släppa men är lite osäker. Märkte aldrig av den förra graviditeten. Så är lite rädd att sambon inte ska hinna hem är borta och jobbar i en v till..

• Pell
    TriciaN skrev 2016-05-03 10:16:23 följande:
    Min slemmis börja lossna för 2v sen och jag kan ligga med värkar i två timmar sen bara avtar det. Vaknade halv 1 inatt av värk och sen höll de på 2 timmar sen avtar de bara :/ så de kan ändå ta tid ;)
    Låter bra med lite mer tid, har inte haft några värkar. Men sjukt mycket sammandragningar det gör liksom inte ont
  • Pell
    hundenhubbe skrev 2016-05-04 21:23:55 följande:
    Känns skumt just nu. Får sammandragningar som gör lite halvont med tryck neråt. Kanske ska klocka när de kommer? Men om de var värkar borde jag väl veta de? (skumt hur fort man glömmer). Ligger i soffan och vågar inte röra mig, är rädd att de ska göra ont. Har molvärk i ländryggen...
    För min del så är jag rätt säker på att jag kommer veta när det är värkar eftersom jag spydde typ vid varje värk förra grav. Dvs från efter frukost till att jg fick Eda vilket kändes som evigheter, dottern föddes vid 6-7 på kvällen, ganska exakt ett dygn efter att vattnet gått. Så det är inte riktigt så att jag längtar till förlossningen... Och sen oron över att bara hastigt skjutsa storasystern till någon, tänk om det är mitt i natten..
  • Pell

Hur långt mellan värkarna beror väl på hur långt från BB man bor, hade farit in för länge sen om jag hade 8min mellan värkarna.. Men 3m är ju typ förlossning (nu minns jag inte mycket från förra förlossningen..)

• Pell

Inatt hade jag för övrigt ont i magen, kändes inte som en värk (tror jag) var ihållande ilande typ. Obehaglig. Kände inte igen det men det gick över. Kunde dock inte rulla över till andra sidan för då ilade det till igen utan fick snällt ligga på vänster sida.

• Pell

Ni med storasyskon, hur gör ni när ni åker in? Finns det något man kan ansöka om så tex mormorn (som väldigt gärna vill vara barnvakt men jobbar olika tider- ibland natt och helger osv) kan vara ledig och passa stora när vi är inne på BB, vill inte åka in själv!

Har andra på kö så kanske går att skriva in i almanackan vem som är ledig när men vore skönt om dottern kunde vara hos en och samma om det skulle dröja 2-3dygn. En lösning är att pappan far hem när pyret är fött och sen tar med stora och hämtar oss.

Får lite panik

• Pell
    Krickelin med Naemi skrev 2016-05-10 23:29:32 följande:
    Farmor å farfar ledigt . Du kan föra över föräldradagar till någon av dem
    Både googlat och hört med FK jag måste jobba eller vara sjuk för att få föra över, förlossning räknas inte
Svar på tråden BF maj 2016