Inlägg från: Pell |Visa alla inlägg
  • Pell

BF maj 2016

Vad tråkigt att jag missat bilder. Är kanske för att jag använder appen på telefonen. Vill ju också se fina bilder

• Pell

Åh!! På kommentaren över (där det är citerat) ser jag bilderna!! Ser jättegullig ut!!

Var till bm idag hon frågade om vi skulle tjuvlyssna, hörde dock inget men hon sa hon hörde något som rörde sig så hoppas det stämmer och hon inte bara sa så. Men men vet ju att jag lika gärna kan vara v 11 (är i 13+4 nu enligt sista mens men hade två dagars lite lite blod nästan två veckor efter).

Längtar som en tok till rul

• Pell
    SJLN skrev 2015-11-09 16:59:04 följande:
    Det kan ju vara ganska svårt är hitta, speciellt om du bara är i vecka 11+ och inte 13+. Vissa gånger får jag leta riktigt länge och andra hittar jag det med en gång.
    Ja men precis! Känner mig inte så orolig (fast klart jag hade velat höra hjärtat slå)
  • Pell

Åh är så avis på alla er som fått se era gryn redan!!! Får snällt vänta till december jag..

• Pell

Åh känns så segt! Det enda som sker är att jag hostar och kräks dagligen igen.. Inte särskilt kul.

• Pell

Hur går det för er? Mår ni bra?
    Själv längtar jag till måndag (rul) och vad gäller mående så är det svajigt, kräks fortfarande några ggr/v (hatar det verkligen!!!).

• Pell
    Krickelin med Naemi skrev 2015-12-11 20:59:49 följande:

Hej! Jag hoppar in här. Är blivande 4:barnsmamma, är i v 17. Bf 26 maj och ska på rul 28dec. Längtar såååå.

Jag har en dotter på nio och en på 1år och en son som är 6år.

Den lill* i magen har börjat kännas mer och mer vilket är skönt. Annars har tiden flugit förbi denna hösten, foglossningen har rivstartat nu med full kraft.

Känner igen ditt alias, var du med i förra årets novembergrupl?
  • Pell

Har ni (alla i gruppen som haft rul) kollat upp kön? Sambon tycker att vi inte ska göra det denna gång, är lite kluven jag. Är kul att kunna säga han eller hon sparkar osv. Men men.

Har inte känt så mycket mer än att jag känner mig tjock (typ tjock av godis) men på mornarna när jag ligger kvar i sängen går det att känna tydligt var bebismagen faktiskt är. Magen ser helt annorlunda ut nu rycker jag jämfört med förra graviditeten och jag känner mig tjockare och tyngre överlag. Sist la det sig bara på magen men nu är det på sidorna och hakan också.
    Noll kondition hostar som en tok (kräks nästan och får typ ingen luft) när jag anstränger mig nästan så jag tror jah fått astma. Funderar om jag ska måsta kolla upp det (finns i släkten).

• Pell
    Tallbarr12 skrev 2015-12-13 13:29:17 följande:
    Vi har kollat kön både denna gången och förra. Förra var det uppenbart att det var en kille och det kändes så mycket mer verkligt efter ultraljudet. Denna gången verkar det vara en tjej, men jag vågar inte lita på det helt och då blir jag lite mer kluven över om det var värt att veta att det "troligtvis" är en tjej.
    Vi fick ord sist från bm om att hon skulle satsa pengar på att det är en tjej men inte gå till domstol med det -eller nått sånt. Hon hade rätt men vi vart inte jättemycket klokare egentligen.
  • Pell
    SJLN skrev 2015-12-13 12:18:31 följande:

Vecka 16+1 här, eller 17+1 enligt BM. Hur stor bör min livmoder vara nu? Jag har två MA bakom mig så lite på grund av det oroar jag mig över typ allt ^^ Jag vet att bebis fortfarande lever, dels känner jag lite rörelser någon gång ibland sådär och dels har jag en doppler som jag lyssnar på hjärtat med någon gång då och då. Men jag får för mig att livmodern är för liten.

Det står i nån app att den nu ska vara stor som en bebis huvud och i nån graviditeter på nätet har jag sett en bild där livmodern går en bit ovanför naveln! Jag tror verkligen att jag bara nojar mig i onödan men livmodern går i alla fall upp till ett par centimeter under naveln, och ligger mer åt vänster. Låter det okej tycker ni?

Bortsett från mina nojor så mår jag i alla fall rätt bra. Ont av foglossning och trött då jag knappt kan sova men mår inte illa i alla fall

Tror att det är individuellt- jag menar det kan ju inte vara exakt lika på alla?!
    Så det som står är nog det mest vanliga.
Svar på tråden BF maj 2016