Inlägg från: Pell |Visa alla inlägg
  • Pell

BF maj 2016

Nmm skrev 2016-05-11 00:22:38 följande:

Idag 18:46 kom vår dotter. Vakna med värkar kl 01:00 kl 03 va vi inne på BB öppen endast 1 cm skickad att äta frukost och avvakta 35min senare gick vattnet. 3402gram 49 lång. Sprack som ja var rädd för 8stygn grad 2. Men tycker endå det va en bra förlossning tog all sorts smärtlindring som fanns. Epidral is the shit! Så glad att den finns. Fyfan all respekt till dom kvinnor som inte har tillgång till smärtlindring! Kan inte sova ligger nu på BB hjärtat spricker av lycka. BF den 12.

Stort grattis!!!!!!
  • Pell

Grattis alla som fått!!

Jag väntar fortfarande men pyret får gärna hålla sig inne till måndag. (Dock beräknad till 25/5)

• Pell
    mammamagi skrev 2016-05-12 03:37:23 följande:

Här kommer ett litet hej från BB :) orkar inte skriva så mycket just nu men vi kom in kl 22 och sen har jag badat i kanske tre timmar och nu har jag just fått epidural och de har tagit hål på hinnorna. Återkommer senare, förhoppningsvis med goda nyheter om att det har kommit en liten bebis och att allt har gått bra :)

Åh vad spännande för er!!!!
  • Pell

Vill också att det ska vara över!!! 38+3 och grymt förkyld och så pollen på det. det har knockat ut mig totalt. Yey.... Känns som kroppen säkerligen tänker vänta ut förkylningen, hur annars ska den orka en förlossning? Men jag är så leds. Igår värkte ena benet, eller insida lår liksom. Kom från nedre regionerna oh liksom ilade längsmed låret. Vad var det? Någon som haft så?
    Slemproppen har gått i omgångar sen två veckor tillbaka (tror jag - är som klumpigare bitar ibland -förlåt). Hoppas att det bär vägen snart, stora kom sex dagar innan beräknat och just den dagen vattnet gick var nog den lättsammaste och smärtfriaste dagen (fram tills värkarna började på natten) jag hade under slutet av den graviditeten.

• Pell

En fundering. Illamående, har någon mer än jag fått tillbaka det? Började i förrgår typ. Var illamående länge i början och hade mycket halsbränna men det slutade tack och lov men är som sagt tillbaka. Och dessutom svullnade mina fingertoppar upp igårkväll helt utan förvarning. Gick över till i morse och nu känner jag att de håller på att svullna igen, lika så tårna denna gång.

• Pell
    SJLN skrev 2016-05-17 15:54:19 följande:
    Ja jag mår illa lite till och från nu på slutet, men inte alls så som i början. Men illamående kan också vara ett symptom på havandeskapsförgiftning så var uppmärksam på det
    Det hade jag ingen aning om, måste ta upp det på nästa koll (fredag) om det inte blir värre innan dess såklart.
  • Pell
    Beab skrev 2016-05-17 15:59:04 följande:
    Har också blivit illamående några dagar bara sådär nu i slutet. Kan även tänka mig att du svullnar pga av det blev rekord varmt i maj bara sådär och så är vädret nu upp o ner. Jag svullnader sjukt mkt när solen o värmen tittade fram men sen la det sig när solen försvann. Super konstigt! Drick mkt vatten så kroppen fattar att den får i sig vatten och inte behöver svullna:)
    Dessvärre har vi inte så varmt här uppe, inget shortsväder om vi säger så. Försöker dricka vatten men det är svårt när illamåendet typ konstant ligger på bristningsgränsen.
  • Pell
    BeccaBus skrev 2016-05-17 16:06:05 följande:

Jag har också fått tillbaka illamående.. så drygt! BF idag.. kom nu lilla skrutt!

Kanske är vanligt att må illa igen på slutet
  • Pell

Nyss varit hos bm.... Den rackarns ungen verkar trivas i magen. Allt såg bra ut tom järnvärdet (trots att jag slarvat med tabletterna). Dock har den inte sjunkit ner utan tycker tydligen att det är trevligt uppe på revbenen.

• Pell

Bristen på sammanhängande sömn tar på. Huuga. Får sova ca 1h i stöten innan jag måste upp och pinka, blir värre och värre för varje natt och mitt i natten vaknar dottern och kommer över till vår säng... Virvelvind deluxe och vid 06 börjat hon tycka att det är färdigsovet.......... Slut som artist om vi säger så.

Men börjat få mycket sammandragningar nu tror jag. Magen blir hård iallafall men har inte sjunkit ner något

Svar på tråden BF maj 2016