Inlägg från: SJLN |Visa alla inlägg
  • SJLN

BF maj 2016

Pell skrev 2016-05-17 15:14:54 följande:

En fundering. Illamående, har någon mer än jag fått tillbaka det? Började i förrgår typ. Var illamående länge i början och hade mycket halsbränna men det slutade tack och lov men är som sagt tillbaka. Och dessutom svullnade mina fingertoppar upp igårkväll helt utan förvarning. Gick över till i morse och nu känner jag att de håller på att svullna igen, lika så tårna denna gång.

Ja jag mår illa lite till och från nu på slutet, men inte alls så som i början. Men illamående kan också vara ett symptom på havandeskapsförgiftning så var uppmärksam på det
  • SJLN

Mitt sf-mått låg på 37 förra veckan, (v 37+5) så mitt ligger högt men håller sig på sin kurva

Var till barnmorskan på ett extra besök idag för att kolla blodtryck och protein i urinet då blodtrycket var högre än vanligt förra veckan och jag ser lite stjärnor ibland, men idag var blodtrycket nere på 110/80 igen och inget protein i urinet. Så skönt, var nästan lite orolig där ett tag att jag inte skulle få jobba mina sista tre dagar ^^

• SJLN
    TriciaN skrev 2016-05-18 18:10:53 följande:

En kompis till mig är i v34+0 och har 41 i SF. Därför jag va tvungen att fråga. Inte hört så stora siffror mer än verkligen på slutet innan :)

Min vän som fick barn förra året hade ett sf på 44 när hon var runt vecka 35 någonting, tydligen mer än vissa som väntar tvillingar ^^ men dels var det en stor grabb där inne och så hade hon ovanligt mycket fostervatten
  • SJLN
    TriciaN skrev 2016-05-18 18:10:53 följande:

En kompis till mig är i v34+0 och har 41 i SF. Därför jag va tvungen att fråga. Inte hört så stora siffror mer än verkligen på slutet innan :)

Var tvungen att fråga henne nu vad det slutade på. Sista mätningen gjordes i vecka 38 och då var sf-måttet 49 ^^
  • SJLN

Här är det ingen bebis på väg än.. däremot har jag känt mig (ursäkta mig) skitnödig konstant hela dagen trots att jag inte är förstoppad, det är väl ungen som trycker på neråt antar jag.

• SJLN

Och jag kom precis hem från mitt sista arbetspass, jag är nu officiellt föräldraledig! Imorgon har vi loppis här hemma men efter det är bebisen Välkommen bf fredag nästa vecka.

• SJLN

Min sambo vill inte heller ligga egentligen, han tycker det känns läskigt med bebisen. Speciellt eftersom jag började blöda sist. Men ikväll lyckades jag övertala honom ändå, så nu får vi se om det funkar

• SJLN

Vad kul att det är igång josselitoo! Lycka till nu

Färdknäppen gav absolut ingen effekt alls här, förutom att jag sov väldigt bra inatt. Nä det blir nog ingen bebis förrän i juni här.. Igår hade jag ganska mycket mer sammandragningar än vanligt och mensvärk så jag hade nog lite förhoppningar om att det i alla fall skulle ge förvärkar, men icke. ^^

• SJLN
    hundenhubbe skrev 2016-05-24 10:03:27 följande:

Igår kom mkt mensvärk på kvällen som sen gick över. Nu hela morgonen har denna mensvärk kommit och gått. Inga sammandragningar i samband med den och de gör inte ont ont men den ligger och molar ett tag och sen går den bort. Den sitter långt ner i magen. Typ vid blygbenet!

Det där känner jag igen, har också mensvärk som kommer och går utan att det är i kombination med sammandragningar. Haft så i tre dagar nu, men tyvärr verkar det inte hända så mycket mer för det..
Svar på tråden BF maj 2016