Inlägg från: SJLN |Visa alla inlägg
  • SJLN

BF maj 2016

josselitoo skrev 2015-12-29 16:49:33 följande:

Det gick bra :) blev flyttad 6 dagar så är i 17+5 igen :( ska tillbaka då bebbe var lite liten så dem kunde inte kolla allt. Plus den ligger med moderkakan framför och högt i framvägg. Därav har jag inte känt något. Men igårkväll kände jag. Antagligen efter allt puffande och knuffande på RUL. Jag hade tid 8,30 så det var skönt att slippa vänta hela dagen :)

Skönt att det gick bra, men inte så roligt att bli flyttad. Jaja, ni får ju ett extra ultraljud i alla fall. Det är ju kul

Hur kändes det då? Bara lite fladder eller mer som riktiga puffar?
  • SJLN
    Krickelin med Naemi skrev 2015-12-29 22:14:29 följande:

Jag hade oxå rul igår och blev flyttad 1v! Till den 2juni. Men jag brukar bli igångsatt ca 1v innan så då blir det den 25 maj ungefär. Så jag hänger kvar här om det är ok.

Första ggn jag blivit flyttad så mycket. De mätte ju i v 8 och det brukar bara skilja någon dag hit eller dit.

Jaja. Huvudsaken var att bebisen mår bra och är frisk. Det är en liten tjej till (till 98% säkerhet ) så nu blir killarna i familjen i underläge haha.

Jag fick höra av en läkare som gjorde tidigt ultraljud på mig att det egentligen ger en mer exakt datering vid ultraljud innan moderkakan tagit över näringstillförseln till barnet, så länge de bara lever på gulesäcken är de alla lika stora medan de senare kan växa lite olika snabbt beroende på gener och så. Vet inte vad han hade för källor på det dock

Härligt att bebis mår bra i alla fall!
  • SJLN

Gott nytt år alla! Här firas det nya året in med lite god middag och bastubad ihop med kärleken <3

Och en liten tanke kring en av mina ultraljudsbilder... Den ser ju sjukt creepy ut! Barnmorskan har verkligen lyckats få med tänderna och ögonhålorna så det ser ut som en riktig dödskalle ^^

• SJLN

Jag gillar brio smile, den har allt jag vill ha och lite till. Svängbara(låsbara) lufthjul fram, vändbar sittdel, man kan klicka på babyskyddet (besafe tror jag det var) direkt på chassit, den har en rejäl suflett, den blir liten när man fäller ihop den och den väger inte så mycket. Så vi beställde ett sånt set med chassi, sittdel, liggdel, babyskydd och isofixbas nu när det var rea.

Det kommer ju en ny uppdaterad variant i vår men den lär det ju dröja innan det blir någon rea på så mig gör det inget att det är 2015 års modell vi får köra runt med

• SJLN
    TriciaN skrev 2016-01-04 10:14:04 följande:

Idag är det dax för ultraljud.. Sååå nervös

Hur gick det? :)
  • SJLN
    TriciaN skrev 2016-01-05 09:42:33 följande:

Bra :) vi väntar en liten flicka

Vad kul, grattis!
  • SJLN
    Hajarna skrev 2016-01-05 16:12:22 följande:

Hej tjejer :) har ni tecknat gravidförsäkring? Isåfall vilken??

Hoppas ni alla mår bra.

Än så länge har jag bara tecknat en gratis hos trygg hansa. Jag ska ta mig i kragen och fixa en betalförsäkring också men jag har inte bestämt mig ännu för vilken, jag tycker alla verkar likvärdiga och tänkte därför ta på samma ställe som vi ska ha barnförsäkringen sen. Men det vet jag inte riktigt vart det blir än, jag måste jämföra lite mer först ^^
  • SJLN
    BeccaBus skrev 2016-01-06 19:06:25 följande:

Kanske en dum fråga men varför bör man teckna en gravidförsäkring?

Det går såklart jättebra att vara utan men du kan få ersättning om du till exempel blir inlagd för havandeskapsförgiftning, om du får förlossningsskador och om barnet får bestående skador pga tidig födsel eller syrebrist under förlossningen. De flesta får nog inte ut något från sin försäkring men det är ju väldigt värt om det faktiskt händer något. :)
  • SJLN
    Aclw skrev 2016-01-12 23:15:08 följande:

Hej allihopa

Jag är i vecka 21+5 är beräknad 24maj 2016 är förstföderska och funderar på när man ska börja köpa de stora sakerna till barnet.

Kläder till den lilla har vi köpt lite men inte så mycket än.

Vi har gått igenom ett missfall i vecka 18 så den här krabaten är under för oss.

Vi går på ivf har gjort i 5år men nu är det dags vi väntar så på den lilla.

Men vi är oroliga i mellan åt ändå, så inköpen vill vi vänta med men man vill inte vänta förlänge häller.

Hur har ni gjort?

Vi har köpt väldigt mycket redan, tycker det är skönt att dela upp kostnaderna lite. Men å andra sidan har båda mina missfall vart i vecka 12 ungefär, jag förstår verkligen att man blir lite mer restriktiv när man haft ett så sent missfall som ni..

Men vagn till exempel, beställer du på butik så har du ofta förlossningsgaranti eller vad de nu kallar det. Och vi beställde vår från jollyroom, de har ett års öppet köp. Det är klart att det är jobbigt om man behöver krångla och skicka tillbaka saker om katastrofen väl är framme, men då är det väl så tänker jag..
  • SJLN
    Pell skrev 2016-01-24 22:23:23 följande:

Här var det tomt.

Hur mår ni? Har ni börjat köpa allt som behövs? Själv ska jag kolla efter babyskydd i dagarna tror jag. Liksom få det överstökat.

Skickar in ansökan om graviditetspenning också så snart jobbet fyllt i sin blankett. Hoppas det går igenom så jag får vara ledig från 15/4.

Jo men jag mår rätt bra, men plötsligt börjar jag bli lite påverkad av hormonerna. Blir liksom deppig och ledsen ibland, helt utan anledning. Sen har jag lite problem men foglossningen men inget allvarligt. Hur mår du?

Vi har ju köpt väldigt mycket men skötbord och säng plus tillbehör står fortfarande kvar på inköpslistan. Vi tar allt lite pö om på så inte alla kostnader kommer på en gång.

Vad jobbar du med, eftersom du ska söka graviditetspenning? Jag har inte underlag för att kunna söka men jag önskar jag hade, det känns tungt med all stress och oväsen på förskolan. Får väl nästan hoppas att foglossningen blir värre så jag blir sjukskriven istället, även om det känns konstigt att hoppas på något sånt. :-/
Svar på tråden BF maj 2016