Liverbird91 skrev 2016-05-31 16:16:17 följande:
Har sedan imorse haft värkar. Ungefär med 11 minuter mellanrum och de varar i ca 1 minut. Har även dröjt upp till 20 minuter ett par gånger idag..
Fick en hinnsvepning imorse, dock osäkert om hon fick till det riktigt. Hade redan då känt av värkarna under ctg.
Osäker på vad det är för värkar/sammandragningar - de gör ont långt ner, man känner sig typ bajsnödig. Kan knappt röra mig under tiden, gör för ont!
Känns dumt att ringa när det är 11 minuter mellan. Har en ny tid på torsdag (då 42+2) eftersom allt såg bra ut imorse.
Beror ju på hur långt du har till BB? För oss med långt dit har jag för mig att bm sagt 10min. Men ring och prata med dem.
Svårt att veta vad som är värkar och sammandragningar tycker jag. Men försökte förklara för bm idag hur det kändes igår (och en gång idag) det liksom spänner uppifrån och så vandrar det ner över magen. Vill typ hålla andan när det kommer. Hon sa det var värkar men väldigt oregelbundet.
Var även tvungen att fråga mer om att bli igångsatt på kollen på BB 41+5. Hon sa ju sist att man kan få bli igångsatt om man vill men en vän fick inte utan var tvungen att vänta av princip typ till 19dagar över. Så bm sa att de på BB vill inte sätta igång om det inte finns skäl till det (dåliga värden osv) men typ att det ska man kunna få bli.. Men de vill inte.
Jag vill inte åka fram och tillbaka (närmare 14mil enkel väg) för koller med bara någon dags mellanrum.. Och bm sa att tyvärr så bryr de sig inte om avstånden heller utan de typ skakar på huvudet åt en.
Så hoppas dessvärre på lite lagomt dåliga värden när det är dags för kollen på BB, pallar inte nöjesåka på vägomläggningen flera ggr. Fast allra helst får pyret titta ut redan ikväll men det lär den inte göra. Så junibebis lär det bli här med.