Inlägg från: Pell |Visa alla inlägg
  • Pell

BF maj 2016

Lilla duvan skrev 2015-10-08 07:22:35 följande:

Hej! Är i v 8+6 idag (enligt senast mens) är beräknad till 12/5-16.

Har känt mig jättekonstig några veckor, mycket mycket mensvärk, slocknat senast 20.00 på kvällarna, ja allmänt konstigt! Har tre barn födda år 2002, 2005, 2013. Ett fjärde barn alltså, kul tänkte jag när ja plussar... Nåväl, var på tidigt VUL igår och fick mitt livs chock! Det är två!!!

Stort grattis!!!
  • Pell

Från att ha mått extremt sjukt illa två dagar nu till att hux flux slå över till att jag behöver en kebabtallrik NUUU!! Och sen vakna upp när jag nyss somnat med tanken "skit vi har inget toastmackor hemma". Akut sugen på stekt ägg, korv och stekt macka. Vad hände???? Brukar inte gilla fet mat. Förra grav åt jag många billys pannpizzor i början (tycker egentligen inte alls att de är särskilt goda)

• Pell

Mår illa 22h om dygnet typ. Är överlycklig de få stunder jag känner att fasen jag mår bra och sen pang bom är det tillbaka.. Känner mig ful och hemsk och allt är skit typ, så kändes det inte alls med första. Visst mådde jag lite lilla då också men mest de dagar jag började tidigt på jobbet eller då jag vart stressad. Att det kan va så olika. För just nu känner jag att två barn räcker det här gör jag aldrig om!

• Pell

Ja konstigt nog känns det bättre av att veta att andra sitter i samma båt

• Pell

Hoppas magkänslan stämmer lovea! Håller tummarna.

Inskrivning idag och nämnde att jag inte alls ser fram emot förlossningen. Vi ska prata om det och göra en plan (börja på) på nästa träff.

• Pell
    Anonym (Lisa) skrev 2015-10-12 20:19:33 följande:

Fick just en hård spark i nedre magen av min 1,5 åring, och nu har jag ont i magen :-/. Orolig att den lilla där inne blev skadad.. Vad tror ni? Jag är i v. 9+3.

De är väl skyddade! Har väl börjat bildats fostervatten nu och det tar upp stötar (har jag för mig) Så det bör ha gått bra. Börjar du blöda skulle jag nog bli orolig men annars tror jag som sagt att det är lugnt. Fast hellre höra av sig till bm en gång för mycket än förlite om man är orolig (tycker jag).
  • Pell

Blir extremt frusen emellanåt. Brrr. Håret reser sig och det går ilningar genom kroppen. Nog för att jag är ganska frusen i normala fall men inte såhär. Vill minnas att jg blev varmare förra gav. Inte kallare.

Bm påminde mig om nog vart du ordentligt förkyld i början av förra grav också.. Och jo hon har nog rätt. Hostade dessutom i stort sett hela tiden tror jag (åtminstone vid ansträngning) - verkar va min grej.

Galet jobbigt att gömma det hela för min mamma (som ser det mesta, och verkar känna på sig redan innan vi själva visste) hon har frågat mig två ggr nu och jag är dålig på att ljuga men tror hon köpt det. Vi ska berätta när sambon kommer hem från jobb. Klär mig säckigt och hemskt för tycker redan att magen syns. Kan det synas så här tidigt???

• Pell
    Cherryay skrev 2015-10-14 20:28:35 följande:
    Finns en klockren text som säger allt: "Each month has an average of 30-31 days, except the last month of pregnancy which has 1453 days." :P
    Haha underbart citat
  • Pell

Men måste bara säga att kag nästan tycker det är segast nu innan det liksom syns och man kan prata med alla om det nu är det så hysh pysh (eget val jag vet, vi ska outa det vilken dag som helst). Nu gick jg inte över tiden sist utan fick typ 5dagar innan beräknat så hade jag passerar bf hade det nog helt plötsligt blivit sjukt segt ;)

• Pell

Nästa träff sk jag höra om bm kan testa den där lyssna på hjärt mojängen. Lite orolig jag med (mer orolig än första faktiskt), antar att det är för att jag mår konstigt, alltså inte alls som sist.

Anyway. Har sällan finnar nu har jag fått finnar till förbannelse känns det som. Inga kläder passar... (Fast det beror väl mest på att vi inte sagt något så vill inte att degmagen ska synas - för Jopp degmage har det blivit står dock still i vikt gissningsvis för att jag mätbar dåligt och typ inte vill äta)

Svar på tråden BF maj 2016