Inlägg från: TriciaN |Visa alla inlägg
  • TriciaN

BF maj 2016

Hur går det här? Inga små hjärtan som tittat ut för tidigt till världen?

• TriciaN

Tips på att få upp järnvärdet utan järnrabletter? Lillan ligger redan på minus procent och det viktiga är att jag äter det lilla jag får i mig. Med järntabletter får jag inte ner något alls. Går på blutsaft och ska nu köpa brus/C-vitamin/järn stt ta på kvällen med

• TriciaN
    SJLN skrev 2016-04-13 16:27:47 följande:
    Ja använd gjutjärn, både stekpanna och gryta. Sen såklart försöka äta järnrik kost, ihop med c-vitamin för att ta upp järnet så bra som möjligt. Har du väldigt dåligt järnvärde?
    Igår låg det på 97. Har sjunkit från 112 för två v sen..
  • TriciaN

Ja de senaste dagarna har jag haft riktigt ont. Och det är bäckenbotten och ljumskar. Svårt för att sova överhuvudtaget och ens att gå. Men då kan de va att hon fixerat sig:)

• TriciaN
    HonanHöna skrev 2016-04-21 13:23:38 följande:

Någon mer som har "mensvärk"? :) är i vecka 35!

Har samma men kom och går och ibland följd av förvärkar som jag har några ggr om dagen.
  • TriciaN
    HonanHöna skrev 2016-04-21 16:36:34 följande:
    Ja. Men va e skillnaden på förvärkar o sammandragningar?

Vilken vecka är du i?
    35(34+3), sammandragningar gör mer att magen hårdnar och de spänns liksom. Mina förvärkar gör ont och får typ andas lite genom dem och håller i sig i en minut.
  • TriciaN

Mina kallas "peel värkar" har vart inne på förlossningen en gång och fick de berättat för mig :P tydligen så påverkar dem inte krippen på något sätt, utan det e bara stt ta emot smärtan :P så här dröjer de nog. Gick 2v över med sonen

• TriciaN

BM idag vi får se om loppan fixerat sig och hoppas järnvärdet gått upp. Men tror knappt då jag är så trött och fått ständig migrän.. Nu är jag faktiskt trött på att ha ständig smärta så hon får komma när hon vill :)

• TriciaN
    SJLN skrev 2016-04-27 12:28:56 följande:
    Jag håller tummarna för att den ligger sjukt långt ner är lite orolig att min ska ha vänt sig åt fel håll, för något har helt klart ändrats med hur den ligger, men har jag tur så har den bara fixerat sig ska till bm imorgon så får se vad hon säger då.
    TriciaN skrev 2016-04-27 08:11:39 följande:

BM idag vi får se om loppan fixerat sig och hoppas järnvärdet gått upp. Men tror knappt då jag är så trött och fått ständig migrän.. Nu är jag faktiskt trött på att ha ständig smärta så hon får komma när hon vill :)

Hur gick det?
    Fått upp järnet lite grann, inte gått neråt iaf. Och hon ligger fixerad. SF mått 32. Och är i v 35+2
Svar på tråden BF maj 2016